Starfield släpps efter Redfall

Robot
Starfield släpps efter Redfall

Xbox-chefen Booty klargör releaseordningen.

#redfall, #starfield


Medlem
Skrivet av Cat:

Meou...meou MEOOOU

Nja, jag håller inte riktigt med..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Cat
Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Nja, jag håller inte riktigt med..

*hissing*

Medlem

Jag vet inte vad Arkane sysslar med riktigt!? Deathloop var riktig mellanmjölk och Redfall ser inte heller ut att bli något roligt jämfört med deras tidigare alster, vilka jag håller riktigt högt!

Starfield har jag sett alldeles för lite av rent gameplaymässigt för att ha någon riktigt synpunkt på. AI:n ser ut som ett typiskt Bethesda-spel och striderna verkar vara lika tråkiga ut som i Fallout, men om de lyckas med att som vanligt bygga en härlig värld att upptäcka så kan det nog bli riktigt roligt ändå.

It's not a lake, it's an ocean

Så... hösten 2023 till slut?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är det inte oroväckande att Starfield inte har något datum än? De gick alltså från att ha ett releasedatum i november till att skjuta det till oklart datum 2023. Luktar trasigt spel som de själva inte riktigt tror på. Jag var sjukt pepp på detta spelet tills att jag såg gameplay-teasern. Nu, not so much.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Är det inte oroväckande att Starfield inte har något datum än? De gick alltså från att ha ett releasedatum i november till att skjuta det till oklart datum 2023. Luktar trasigt spel som de själva inte riktigt tror på. Jag var sjukt pepp på detta spelet tills att jag såg gameplay-teasern. Nu, not so much.

Kanske, men jag väljer hellre att tro att Microsofts köp av Bethesda gjorde att de fick ett tillskott med resurser så de kan använda den tiden de behöver för att göra det så bra som möjligt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kanske, men jag väljer hellre att tro att Microsofts köp av Bethesda gjorde att de fick ett tillskott med resurser så de kan använda den tiden de behöver för att göra det så bra som möjligt.

Ja, de får man väl hoppas och det verkar folk tro också. Men att Microsoft ska lyckas styra upp Blizzard och Diablo 4 det verkar ingen tro. Konstigt😅

Jag tror kanske inte att Starfield är så bra som de själva trodde. Hoppas jag har fel! Baserar bara på gameplay-teasern vi fick.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Deekar:

Är det inte oroväckande att Starfield inte har något datum än? De gick alltså från att ha ett releasedatum i november till att skjuta det till oklart datum 2023. Luktar trasigt spel som de själva inte riktigt tror på. Jag var sjukt pepp på detta spelet tills att jag såg gameplay-teasern. Nu, not so much.

Väldigt många spel som har blivit försenade de senaste åren (släpps ett ganska stort sådant imorgon t.ex) så det är ju knappast märkligt och inte heller oroväckande. Tvärtom, skönt att de har den ekonomiska möjligheten att göra så. Min teori är att Bethesda of old skulle ha släppt spelet nu den 11:e i klassiskt Bethesda launch-skick, men nu har de större kvalitetskrav på sig och även ekonomisk möjlighet att faktiskt ta den tid det tar.


signatur

Jump in.

Medlem

Men jag behöver ju Starfield nu!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Luktar ytterligare försening...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Väldigt många spel som har blivit försenade de senaste åren (släpps ett ganska stort sådant imorgon t.ex) så det är ju knappast märkligt och inte heller oroväckande. Tvärtom, skönt att de har den ekonomiska möjligheten att göra så. Min teori är att Bethesda of old skulle ha släppt spelet nu den 11:e i klassiskt Bethesda launch-skick, men nu har de större kvalitetskrav på sig och även ekonomisk möjlighet att faktiskt ta den tid det tar.

Jo men Ragnarök hade ingen gameplay ute och fick direkt ett datum. Inte som Starfield som hade ett datum och sen har man inte det helt plötsligt efter gameplay-teaser som inte såg så värst bra ut.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Deekar:

Jo men Ragnarök hade ingen gameplay ute och fick direkt ett datum. Inte som Starfield som hade ett datum och sen har man inte det helt plötsligt efter gameplay-teaser som inte såg så värst bra ut.

Starfield försenades innan gameplay visades dock så mottagandet av den hade noll och intet med det beslutet att göra.


signatur

Jump in.

Geeks Gaming
Skrivet av Knalle:

Luktar ytterligare försening...

Får tyvärr hålla med här. Inte nog med det, jag kan inte släppa känslan av att Todd Howard har ställt till det igen genom att lova för mycket

Medlem

Båda står ju med på listan för våren 2023, så det här betyder nog absolut inget annat än precis vad de säger. Redfall först och Starfield sen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kalliban:

Båda står ju med på listan för våren 2023, så det här betyder nog absolut inget annat än precis vad de säger. Redfall först och Starfield sen.

Japp, finns ingenting som tyder på ytterligare förseningar i detta. Redfall har hela tiden legat före Starfield i releaseschemat även före förseningarna (Sommar -22 för Redfall och november -22 för Starfield.) så det är heller inget nytt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kanske, men jag väljer hellre att tro att Microsofts köp av Bethesda gjorde att de fick ett tillskott med resurser så de kan använda den tiden de behöver för att göra det så bra som möjligt.

Ja det är säkert pga bristande resurser som Bethesda; skaparna av floppar som morrowind, Fallout 3, oblivion, skyrim och Fallout 4 har släppt buggiga spel år efter år.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ja det är säkert pga bristande resurser som Bethesda; skaparna av floppar som morrowind, Fallout 3, oblivion, skyrim och Fallout 4 har släppt buggiga spel år efter år.

Är det här ett trollinlägg eller försöker du dig på sarkasm, eller..?

Medlem

Jag var så taggad på Starfield i början, men ju mer vi har fått se av spelet och allt runtomkring så känner jag mig inte alls lika sugen längre tyvärr. Det blir säkert bra i slutändan, men peppen man kände för spelet är idag mer eller mindre helt borta.

Tror helt ärligt talat att det vore bättre om Bethesda satsat på ett nytt Elder Scrolls, i den takt detta går så lär vi inte se det spelet förrän jag närmar mig pensionen.

ZF
Medlem

Ja det känndes ju lite märkligt med stel ock klonkig kontroll i rymden. Mass Effect känns ju inte heller speciellt smidigt, även om det är till åren att förklara det.

Men vem vet, motorn kanske inte är ett så stort oroblem som en del spekulationer. Det finns ju racingspel baserade på Quake typ..

1
Skriv svar