Den taktiska realtidsserien återvänder – Commandos: Origins utannonserat

Robot
Den taktiska realtidsserien återvänder – Commandos: Origins utannonserat
International
Man of Mystery

Åh, det här hade vi rasande kul med när det begav sig, speciellt coop vill jag minnas ( även om multiplayerkoden var så buggig att man kunde dö på ena skärmen och fortfarande leva på den andra )

Hoppas de gör ett bättre jobb än remastern (?) som kom för några år sen då


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Minns att det första spelet va magiskt bra då. Lyckades lirka mig igenom hela spelet med en guide som jag tror jag skrev ut i enbart text på mammas jobb! Ja det var väldigt utmanande trots guide som 10-12 åring. Sen var jag dock ganska mätt på konceptet och stealth överlag. Kanske nytändning nu?

Coop låter kul. Kan jag inte ens minnas att det fanns!

Medlem

Jag spelade första spelet en del hos en kompis. Min dator var för dålig. Jäklar vad svårt det var minns jag. Vi kom nog inte längre än typ tredje banan.

Medlem

Minns dom som bra spel men svårt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vet i fan... commandos 2 är så sjukt trevligt spel. Remastern var kass.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ettan spelades en hel del då det begav sig! Extremt kul ihop med kompisarna, men frågan är om man har tålamodet till Commandos idag... Jag tappar lätt smygandet och går in Rambo style istället och, ja, det brukar inte sluta så väl i Commandos...

Skribent
Skrivet av Frezy_man:

Minns att det första spelet va magiskt bra då. Lyckades lirka mig igenom hela spelet med en guide som jag tror jag skrev ut i enbart text på mammas jobb! Ja det var väldigt utmanande trots guide som 10-12 åring. Sen var jag dock ganska mätt på konceptet och stealth överlag. Kanske nytändning nu?

Coop låter kul. Kan jag inte ens minnas att det fanns!

Coop fanns


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Goda minnen av de äldre spelen, och visst prövade man coop, men spelet gör sig ju helt klart bäst i Single Player.

Kul att de vågar och om konceptet är troget originalen och välgjort så får man bara hoppas att det går runt, folks tålamod idag är noll.

Medlem

Fan det här är en serie jag totalt glömt. Hade dock sjukt kul med det första i mina yngre dagar.

Medlem

Verkar vara en helt ny studio.
Synd att inte den där studion som nyss la ner kunde ta det här. Snabbt googlande. Mimimi studios. Gjorde tex Shadow Tactics och det där piratspelet i samma genre.

Alltid lite oroande med nya studios. Kan ju funka men finns ju risker

Skribent
Skrivet av Evilof:

Verkar vara en helt ny studio.
Synd att inte den där studion som nyss la ner kunde ta det här. Snabbt googlande. Mimimi studios. Gjorde tex Shadow Tactics och det där piratspelet i samma genre.

Alltid lite oroande med nya studios. Kan ju funka men finns ju risker

Desperados också.

Jag trodde faktiskt det skulle bana ut i att de skulle få licensen. Men tyvärr lade de ju ned.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar