Det läckra myrspelet Empire of the Ants släpps i november
Orkar man inte vänta släpptes Empire of the Undergrowth i 1.0 häromdagen och har 10,5k very positive på steam. Köpt det men inte testat själv än
Fan med tanke på den gamla "b-filmen" med samma namn så hade jag hoppats på något i stil med Cinemawares It came from the desert..
Tänkte också på det spelet. Spelade det på Amiga.

00:00:02:42
Orkar man inte vänta släpptes Empire of the Undergrowth i 1.0 häromdagen och har 10,5k very positive på steam. Köpt det men inte testat själv än
Jag har en hel del timmar i Empire of the Undergrowth, mysigt spel. Har dock inte spelat det på ett par månader, så kommer bli kul att se vad dom har lagt till och ändrat.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Finns det nån koppling mellan spelen i och med att båda heter "Empire"?
Vet du nåt om hur de skiljer sig?
Memento Mori
Finns det nån koppling mellan spelen i och med att båda heter "Empire"?
Vet du nåt om hur de skiljer sig?
Empire of the Undergrowth är ett RTS som man ser uppifrån, där man bygger en bas i Dungeon Keeper-stil, samlar resurser, uppgraderar sina enheter och sedan strider med sin armé mot andra myrstackare.
Det lilla jag sett från detta är att man tydligen styr enstaka myror, utför uppdrag och sedan beordrar andra myror. Kanske bättre att man ser denna video där utvecklaren berättar:
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.