Civilization VII innehåller det drakoniska kopieringsskyddet Denuvo
Tur då behöver man inte tänka på detta då.
Inte för att ja spelat ett civ spel sedan fyran 🤣
Har fortfarande inte folk internet eller hur var det nu igen?
Lite som folk som ska fota något, men konstigt nog aldrig har en kamera i närheten, fast alla har en i mobilen.
Fast det handlar ju inte om att folk inte skulle ha internet. Det handlar om att man kanske vill kunna spela spelet även den dagen servrarna läggs ner. Att kunna spela om 20, 30 eller 40 år. Dessutom försämras prestandan.
Pirater kommer ändå kunna pirata, för jag lovar dig att de kommer kunna gå runt skyddet. De som blir lidande är hederliga gamers som faktiskt köper spelen.
Redigerat bort ett personangrepp // uberpwnage
Fast det handlar ju inte om att folk inte skulle ha internet. Det handlar om att man kanske vill kunna spela spelet även den dagen servrarna läggs ner. Att kunna spela om 20, 30 eller 40 år. Dessutom försämras prestandan.
Pirater kommer ändå kunna pirata, för jag lovar dig att de kommer kunna gå runt skyddet. De som blir lidande är hederliga gamers som faktiskt köper spelen.
Redigerat bort ett personangrepp // uberpwnage
Kassa argument. Vill man spela det om 20 år har de antingen tagit bort denuvo eller så finns det andra alternativ till att få igång spelet. Det handlar helt enkelt om att folk vill ladda ner spelet olagligt.
Lorem ipsum dolor sit amet
Jag hoppas att det inte blev för avancerat för ditt lilla huvud att förstå.
Dom kommer säkert kunna ta bort piratkoperingsskyddet efterhand. Ofta handlar det ju om att skydda spelet första månaden vid release, då majoriteten av alla exemplar säljs under den tiden.
Sen vet jag inte hur enkelt det är att knäcka nuförtiden, inte piratkopierat spel på 10-15 år.
Dom kommer säkert kunna ta bort piratkoperingsskyddet efterhand. Ofta handlar det ju om att skydda spelet första månaden vid release, då majoriteten av alla exemplar säljs under den tiden.
Sen vet jag inte hur enkelt det är att knäcka nuförtiden, inte piratkopierat spel på 10-15 år.
Eftersom spelen finns tillgängliga för nedladdning i piratad version ganska tidigt så tror jag inte det är några större problem.
Jag gillar inte heller Denuvo men är det någon speciell anledning till att det görs en nyhet om Denuvo för Civ 7 men inte för exempelvis Black Myth: Wukong, som också har det?
Tacka @Fulci för nyhetstipset
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag gillar inte heller Denuvo men är det någon speciell anledning till att det görs en nyhet om Denuvo för Civ 7 men inte för exempelvis Black Myth: Wukong, som också har det?
Det fanns inte indikerat på Steam att Civilization VII skulle ha Denuvo när det presenterades, men det har lagts till i efterhand.
https://steamdb.info/app/1295660/history/
Change U:52139704 · 30 August 2024 – 02:25:04 UTC
Added 3rd-Party DRM – Denuvo Anti-tamper, 5 activations withing 24 hours machine activation limit
Tacka @Fulci för nyhetstipset
Jag tipsar mest om sågot jag själv har ett intresse av, gillar Civilization spelen t.ex. Det är fritt upp för andra att tipsa om spelnyheter, t.ex. som att Black Myth Wukong har Denuvo.
Det finns en tråd här: https://www.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden
Personligen har jag mer intresse av Civ än aplegenden. Så när jag såg nyhetstipset här på FZ i nyhetstråden så drog till sig mina ögon.
"Writer and Fighter"
Personligen har jag mer intresse av Civ än aplegenden. Så när jag såg nyhetstipset här på FZ i nyhetstråden så drog till sig mina ögon.
Jag förstår. Personligen känns mest som nyhetsvärdet att spel använder kopieringsskydd är ganska lågt, speciellt eftersom denuvo funnits i över 10 år vid det här laget.
Om man bryr sig väldigt mycket så kan man ju följa någon steam grupp som uppdaterar info om när spel har och tar bort denuvo tex.
https://store.steampowered.com/curator/26095454-Denuvo-Games/
Bojkotta spelet så skickar man en känga till utvecklarna som tar såna här dåliga beslut.
Det kan ju lika gärna vara ett utgivarbeslut. Det vet vi inte.
Finns det något som gamerz inte blir upprörda över? Hade inte tänkt köpa spelet men blir kanske ett köp nu bara för att reta upp alla gnällspikar.
Gört, bevisar bara att du är själv en gammal gubbe som inte förstår den yngre generationen, eller i det här fallet varför riktiga gamers blir irriterade på mjukvara som skadar prestanda och kunder (för det drabbar inte pirater)
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Jag förstår. Personligen känns mest som nyhetsvärdet att spel använder kopieringsskydd är ganska lågt, speciellt eftersom denuvo funnits i över 10 år vid det här laget.
Om man bryr sig väldigt mycket så kan man ju följa någon steam grupp som uppdaterar info om när spel har och tar bort denuvo tex.
https://store.steampowered.com/curator/26095454-Denuvo-Games/
Du behöver inte klicka på, läsa, eller kommentera nyheter som handlar om Denuvo. Det står väldigt tydligt i rubriken på första sidan.
Det kan ju lika gärna vara ett utgivarbeslut. Det vet vi inte.
Det är nog en kombination. Man "måste" ha ett kopieringsskydd, varför alla väljer detta vet jag inte, kanske det är billigast eller funkar på flest system?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Gört, bevisar bara att du är själv en gammal gubbe som inte förstår den yngre generationen, eller i det här fallet varför riktiga gamers blir irriterade på mjukvara som skadar prestanda och kunder (för det drabbar inte pirater)
Har du en riktig källa på att denuvo påverkar prestandan?