Ytterligare ett helt uppdrag från "Morrowind-remaken" Skywind
Det fan-skapade projektet fortsätter att göra framsteg.
#Moddar, #Morrowind, #Skyrim, #Skywind, #The-elder-scrolls
Har följt Skywind sedan det officiella releaseåret var 2013 …
Har inga förhoppningar om att det kommer ut detta decennium (eller alls), men det är mysigt att se deras uppdateringar och nostalgiskt drömma om ett alternativt universum där Bethesda gjorde en remake på Morrowind istället för remaster av Oblivion.
Har följt Skywind sedan det officiella releaseåret var 2013 …
Har inga förhoppningar om att det kommer ut detta decennium (eller alls), men det är mysigt att se deras uppdateringar och nostalgiskt drömma om ett alternativt universum där Bethesda gjorde en remake på Morrowind istället för remaster av Oblivion.
Jag minns när det var Morroblivion som man väntade på...
Ad hoc addendum
Jag minns när det var Morroblivion som man väntade på...
Det var mycket fina tider!
Det var mycket fina tider!
En tid när man hade ett naivt hopp om att det skulle ske 😁
Ad hoc addendum
En tid när man hade ett naivt hopp om att det skulle ske 😁
Fast Morroblivion kom ju ut ca 2010 och är väl relativt komplett numera, efter en lång och buggig resa.
Skillnaden mot Skywind är väl egentligen att Morroblivion-makarna hela tiden gjort spelet tillgängligt oavsett skick, medan Skywind-folket vill att det ska vara helt klart innan de låter oss plebejer ta del av det. I o m att de verkar vara väldigt perfektionistiskt lagda kommer det nog dröja länge än innan man får spela det.
Kanske blir en vända Morroblivion till i väntan på Skywind.
Fast Morroblivion kom ju ut ca 2010 och är väl relativt komplett numera, efter en lång och buggig resa.
Skillnaden mot Skywind är väl egentligen att Morroblivion-makarna hela tiden gjort spelet tillgängligt oavsett skick, medan Skywind-folket vill att det ska vara helt klart innan de låter oss plebejer ta del av det. I o m att de verkar vara väldigt perfektionistiskt lagda kommer det nog dröja länge än innan man får spela det.
Kanske blir en vända Morroblivion till i väntan på Skywind.
Jaså, jag tappade kollen för väldigt längesen.
Ad hoc addendum
Jaså, jag tappade kollen för väldigt längesen.
Ja, lätt hänt med dessa evighetsprojekt