EA dementerar uppgift om att Codemasters stängs

Robot
EA dementerar uppgift om att Codemasters stängs
Medlem

Codemasters är liksom nått som hängt med mig sen barndomen i princip. Är 82a.
Hoppas verkligen inte de försvinner. Däremot hade jag hoppats på att WRC skulle fortsätta, för jag ogillade de tidigare utvecklarna.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Länge sen man spelade ett spel från Codemasters nu. Kan ha varit Dirt 5.

Redaktör

Hoppades att WRC skulle bli fortsättningen på Dirt Rally-serien, men tyvärr icke. Man får väl hoppas att de lyckas få ur sig ett Dirt Rally 3 istället, men det känns väl inte sannolikt på länge. Men skönt att de inte stängs ner i alla fall, verkligen en klassisk studio som man växt upp med.

signatur
Medlem

Nästa vecka...

signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför de slutade göra Burnout-spel? Så opopulära kan de väl inte ha varit?

Redaktör
Skrivet av Jozo:

Jag förstår fortfarande inte varför de slutade göra Burnout-spel? Så opopulära kan de väl inte ha varit?

Det var Criterion, inte Codemasters. Men kan väl ha sålt dåligt pga många spel på kort tid, kanske? Men jag vet inte, de har ju gjort mycket bra den studion.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det var Criterion, inte Codemasters. Men kan väl ha sålt dåligt pga många spel på kort tid, kanske? Men jag vet inte, de har ju gjort mycket bra den studion.

Ojsan, blev lite fel i skallen 😊

Redaktör
Skrivet av Jozo:

Ojsan, blev lite fel i skallen 😊

Kan vara därför jag visste. Lärdomar, du vet.

signatur
Medlem

Hoppades att WRC skulle bli fortsättningen på Dirt Rally-serien, men tyvärr icke. Man får väl hoppas att de lyckas få ur sig ett Dirt Rally 3 istället, men det känns väl inte sannolikt på länge. Men skönt att de inte stängs ner i alla fall, verkligen en klassisk studio som man växt upp med.

Jag tycker WRC är bättre än Dirt Rally. Gillar banorna mer.

Det är väl Codemaster som har gjort nya F1 25. Det ser ut att få fina betyg på Steam.

Testpilot

Det är ändå trevliga nyheter – särskilt efter alla stora och svepande uppsägningar och nedläggningar som präglat spelindustrin det senaste året. Visst, senaste WRC var väl en blandad påse i slutändan, men man får ändå hoppas att erfarenheten de fick av att byta till Unreal Engine kan komma väl till pass i en eventuell framtida racingtitel 😄

Skrivet av Jozo:

Det bör även tilläggas att Criterion numera i stort sett fungerar som en dedikerad supportstudio för Battlefield. Tidigare var de EA:s huvudsakliga studio för Need for Speed (parallellt med support för bland annat Battlefield), tillsammans med Ghost Games – numera EA Gothenburg – som också jobbade med Need for Speed och idag agerar support på Battlefield.

Så det lär nog dröja innan vi får se ett nytt Burnout, i alla fall från Criterion. Om inte EA väljer att fortsätta pausa NFS och istället blåser liv i Burnout-serien när – och om – Criterion till slut får kliva av Battlefield-skeppet i större omfattning.

signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Medlem

Har fortfarande hela Dizzy-serien att spela igenom. Har tänkt ta tag i det i sisådär typ 30 år men det har aldrig blivit av.

😶

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Codemasters är liksom nått som hängt med mig sen barndomen i princip. Är 82a.
Hoppas verkligen inte de försvinner. Däremot hade jag hoppats på att WRC skulle fortsätta, för jag ogillade de tidigare utvecklarna.

Colin McRae hos min far, hade ratt och pedaler. väldigt flashigt när man var ung. Så också hängt med en från ens barndom.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar