FZ High Score säsong 6 – var med från start!

FZ utser de 100 bästa spelen genom tiderna!

Medlem

Läste precis om Metal Gear Solid 5. Det fick fullt av Famitsu, Gamespot och IGN. Så det måste vara världens bästa spel.

Medlem

1. Witcher 3
2. Dark Souls 3
3. Total War Warhammer 3
4. Dark Souls 2
5. Elden Ring
6. Dark Souls
7. Civilization
8. Civilization V
9. Battle for Middle Earth 2
10. Total Annihilation

Redaktör
Skrivet av scaryfoot:

Läste precis om Metal Gear Solid 5. Det fick fullt av Famitsu, Gamespot och IGN. Så det måste vara världens bästa spel.

Observationen att japanska spel får höga betyg hos Famitsu är inte oriktig.

signatur
Medlem

Asså, Half-Life 2 nr 1?

Har ni börjat knarka?

Visst, Half- Life 2 var kul och bra när den kom men värdens bästa spel fram till 2025, inte en chans!
Den var kort i storyn, linjär och enligt mig ett ok spel inte mer än så.
Men just Half-Life har alltid varit ett av de spel redaktionen hypat upp här på FZ.se så länge jag kan minnas och i alla möjliga sammanhang.

Det är väl kul att redaktionen uppskattat ett spel så men att värdens bästa spel, aldrig!

Att spel som Doom hamnat på plats 28 kan jag inte fatta överhuvudtaget, ok det var nytt, häftigt, ballt men kort efter Doom kom Heretic som var ett mycket bättre spel än Doom i alla avseenden men tyvärr fick den inte samma genomslag.

Men men, smaken är som baken, delad och tur är väl det för annars kommer inte skiten ut

Medlem
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Asså, Half-Life 2 nr 1?

Har ni börjat knarka?

Visst, Half- Life 2 var kul och bra när den kom men värdens bästa spel fram till 2025, inte en chans!
...

Det är väl kul att redaktionen uppskattat ett spel så men att värdens bästa spel, aldrig!

Jag tycker att det är en mycket värdig vinnare. Har nog spelat om det 3-4ggr och det är lika kul varje gång. Kanske för att jag har starka minnen från barndomen när det släpptes. Revolution på grafikfronten var det.

Vilket spel tycker du borde vinna?

Skriv svar