Guitar Hero-veteraner startar studio – nytt musikspel avtäcks i år

Robot
Guitar Hero-veteraner startar studio – nytt musikspel avtäcks i år
Medlem

Ge mig två trådlösa gitarrer, ett bra soundtrack och till en rimlig prislapp (2K?) så köper jag snabbare än Slash drar ett gitarrsolo

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Ge mig två trådlösa gitarrer, ett bra soundtrack och till en rimlig prislapp (2K?) så köper jag snabbare än Slash drar ett gitarrsolo

Samma här. Har dock ett PS2 med RGB SCART och en lyxig CRT, men det vore kul med något nytt.

Medlem

Pratade bara för några dagar sedan med en kompis om hur det är väldigt få titlar vi är intresserade av att göra pre-orders på... (Stundande BF6 till exempel...) men om ett spel from detta gänget släpps till PC med ny gitarr och allt... Då kommer det gå undan jävligt fort. Fy fan vad kul.

Medlem

Spelar fortfarande Guitar Hero 3 på Wii ibland. Det håller fortfarande bra, även om det vore nice med ett nytt spel.

Medlem

Tvek på att det får något större genomslag. Originalet lanserades till ett väldigt rimligt pris där hela paketet med spel+gitarr var marginellt dyrare än ett normalt fullprisspel, skulle aldrig hända idag.

Skribent

Det försöktes ju med en come back för plastgitarrerna under Ps4/Xbox One-eran. Något som inte funkade så bra och jag tror inte det kommer gå bättre nu. Jag tror detta är ett barn av sin tid. Fantastiskt då, men något som nog inte kommer funka igen.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tror ändå suget efter ett skönt partyspel som Gitrarr Hjälte är rätt så stort nu! Jag hade iallafall köpt det🤩

Medlem

Kidsen idag har ingen relation till GH som vi gamlingar har. Dom vill väl ha ett spel med dålig 2000-tals hiphop och en röst förvrängare så är dom nöjda. Guitar Hero utan gitarrer och medföljande autotunemaskin 100% att dom köper det.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ångrar lite att jag inte köpte Guitar Hero 3 när det begav sig. Har alltid spelat dessa musikspel hos andra, aldrig hos mig själv. Så om det verkar bra, så blir det nog ett köp.

Medlem

Ge mig ett Guitar Hero med hårdrock och metal samt ett dlc med powermetal så är jag nöjd.

Skribent
Skrivet av Matrosen:

Tror ändå suget efter ett skönt partyspel som Gitrarr Hjälte är rätt så stort nu! Jag hade iallafall köpt det🤩

Skrivet av robbis:

Kidsen idag har ingen relation till GH som vi gamlingar har. Dom vill väl ha ett spel med dålig 2000-tals hiphop och en röst förvrängare så är dom nöjda. Guitar Hero utan gitarrer och medföljande autotunemaskin 100% att dom köper det.

Tror inte heller generationen idag är så intresserade av plastgitarrer. Mina barn såg dem i förrådet och frågade vad det var. Jag berättade och de tyckte det var sjukt löjligt. Sen finns det alltid plats för partyspel det håller jag med om.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag kommer aldrig att sluta drömma om en storstilad comeback för Guitar Hero eller motsvarande franchise.

*ber en stilla bön*

Medlem

Skulle kanske vara kul i VR.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det är ett gitarr spel. Hoppas att de kan skilja på Rythem och lead Guitar. Det kunde de inte vare sig i GH eller RB.

1
Skriv svar