Squadron 42 blir största releasen efter GTA VI, hoppas Chris Roberts

Robot
Squadron 42 blir största releasen efter GTA VI, hoppas Chris Roberts

Men man vill inte hamna i skuggan av Rockstar best.

#gta-vi, #squadron-42, #star-citizen

Medlem

Yeah... Lycka till med det.

Medlem

Hoppas väl alla som släpper ett spel. Frågan är väl om det är en realistisk förhoppning.

Det är inte det.

Inom en viss clique kommer det vara HUGE... Förutsatt då att det faktiskt släpps.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av VilleEricson:

Tror inte det är omöjligt. Märk väl att han sa _efter_ GTA 6. Det är inget spel som kan nå upp till den uppblåsta hypen runt GTA 6, men det finns heller inget större släpp utannonserat nästa år som skulle kunna vara en given #2 som jag skulle se som mer troligt än så länge.

Förövrigt skulle jag skatta SQ42 högre än GTA 6 med tanke på att GTA inte är min typ av spel.

Medlem

Är det någon hype kring Squadron 42 över huvud taget?

Medlem

Skillnaden är väl att GTA VI faktiskt kommer att släppas.

Medlem
Skrivet av VilleEricson:

Ifall spelet är så fett som deras preview antydde så kommer nog hela science fiction communityn stå i lågor för hajpnivån vid release av SQ42. Men upp till bevis helt klart.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Troll – skulle jag?!

Tror faktiskt inte det kommer bli bland topp 50 nästa år, då spelet är väldigt nischat gentemot typ ALLA andra spel

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Som bäst 5 miljoner sålda exemplar och det är att ta i.

Medlem

Det här har väl varit på väg ett tag? 10 år eller så? Hur har de råd kan man undra?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror inte det är omöjligt. Märk väl att han sa _efter_ GTA 6. Det är inget spel som kan nå upp till den uppblåsta hypen runt GTA 6, men det finns heller inget större släpp utannonserat nästa år som skulle kunna vara en given #2 som jag skulle se som mer troligt än så länge.

Förövrigt skulle jag skatta SQ42 högre än GTA 6 med tanke på att GTA inte är min typ av spel.

Skrivet av Proximately:

Ifall spelet är så fett som deras preview antydde så kommer nog hela science fiction communityn stå i lågor för hajpnivån vid release av SQ42. Men upp till bevis helt klart.

Jag köper absolut det ni säger. Jag tror bara inte att det är bra för något spel att försöka jämföra sig med GTA6 som är ett helt annat monster.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det här har väl varit på väg ett tag? 10 år eller så? Hur har de råd kan man undra?

Crowdfunding. Sen har alpha versionen av Star Citizen microtransactions.

Medlem
Skrivet av VilleEricson:

Crowdfunding. Sen har alpha versionen av Star Citizen microtransactions.

Så affärsmodellen är tiggeri och mikrotransaktioner. Tror jag skippar det.

Medlem

SQ42 släpps för att CGI börjar få problem gällande intäkter vs utgifter.

Så floppar det riskar SC rasa samman också.

Att släppa spel för att det ekonomiska inte riktigt fungerar brukar inte fungera.

Medlem

Spelet skulle ha släppts för ELVA år sedan ursprungligen, jag tror inte ett skit på vad detta företaget har att säga tills jag ser det hända.

Medlem

CIG har, sedan 2017, punktligt släppt sin finansrapport runt december/januari. Fram tills i år då, då den dröjde ändra fram till maj. Kan ju bero på att de gick back runt $20 miljoner 2023. Med kommande ytterligare förluster 2024.

Och trots att de hittills dragit in $850+ miljoner så har de inte särskilt mycket pengar kvar, vilket som sagt leder till att de tvingar ut SQ42 tidigare än de egentligen velat.

Så den som tror att spelet kommer att vara två efter GTA VI....

Men jag kan förstå att Roberts hoppas. Det är det ju det sista som överger en....

Medlem

Även om spelet är perfekt på alla sort och vis och precis vad alla hoppats på så kommer det inte bli särskilt stort. Space shooters är en på tok för nischad genre för det.

Medlem

🤣🤣🤣🤣

Medlem

På tok för nischat. Den gemene spelaren vet inte att Star Citizen existerar.

Medlem

Jag har sagt det innan, men det tåls att upprepa. CIG verkliga kassako kommer troligtvis inte bli varken sq42 eller star citizen, utan den 64 bitars motor de har mejsat fram. Den kan dom få in reellt med licenspengar från andra utvecklare lång tid framåt när den väl är stabil. Tänk själva i tex ett 3d-piratspel i Karibien där du faktiskt kan segla avståndet i realtid och stöta på diverse båtar och spelare allteftersom de byter instanser sömlöst. Eller varför inte ww2 i en riktigt stor karta. Tror stanton i star citizen är ca 50-60 miljoner km vilket borde täcka en del 😆

Summa summarum så handlar CIG verkliga produkt om motorn som kan göra det möjligt att spela <sätt in valfri genre> fps-mmo utan lagg i gigantiska världar. Det är definitivt nextgen 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag hoppas sq42 blir riktigt skoj!

Medlem

Squadron 42 släpps väl på PC 2026 (möjligtvis på konsoler senare? 2027?)

GTA VI släpps på konsoler 2026 (och PC kanske 2027?)

Dessa två spel krockar m.a.o Inte med varandra releasemässigt

Medlem

Jag tror att nyckelordet här är "hoppas".

Medlem

Squadron 42 kommer inte att släppas innan 2030.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jo det finns ett spel som kommer uppnå nivån, och det är GTA 7. Och GTA 7 kommer släppas innan det här spelet släpps....

1
Skriv svar