Squadron 42 blir största releasen efter GTA VI, hoppas Chris Roberts
Inte ens Mark Hamill (som ser ut att göra en oengagerad, trött insats) får mig särskilt engagerad.
Tack vare Sandi Gardiners skådespel i spelet så kommer inte någon komma ihåg om Hamill var bra eller dålig!
Edit: Sandi Gardiner använder sig av sitt flicknamn för att ingen skall få för sig att hennes make skulle ha gett henne rollen pga av att de är gifta. Nej, rollen har hon fått för hennes ordentliga meritlista, lovord, och priser hon fått för sitt skådespel. Precis som hennes position i CIG bara handlar om hennes meriter. Samma sak gäller ju även för hennes svåger.
Tack vare Sandi Gardiners skådespel i spelet så kommer inte någon komma ihåg om Hamill var bra eller dålig!
Edit: Sandi Gardiner använder sig av sitt flicknamn för att ingen skall få för sig att hennes make skulle ha gett henne rollen pga av att de är gifta. Nej, rollen har hon fått för hennes ordentliga meritlista, lovord, och priser hon fått för sitt skådespel. Precis som hennes position i CIG bara handlar om hennes meriter. Samma sak gäller ju även för hennes svåger.
En snabb titt på hennes imbd visar ganska lätt att det inte stämmer. Vara med i massa kortfilmer eller enstaka tv episoder med snittbetyg runt eller under 5. Det är inte jämförbart med alla andra superkända skådespelarna dom har för många av dom andra rollerna.
Gary Oldman, Mark Hamill, Mark Strong, John Rhys-Davies, Liam Cunningham, Ben Mendelsohn, Gillian Anderson, Andy Serkis och Rhona Mitra har alla vart med i betydligt kändare filmer än Sandi. Sandis mest kända roller involverar 2 spel som inte är släppta än och 2 filmer ingen hört talas om, ena filmen har 14 recensioner. Hon har definitivt fått rollen för hon är gift med Chris Roberts.
En snabb titt på hennes imbd visar ganska lätt att det inte stämmer. Vara med i massa kortfilmer eller enstaka tv episoder med snittbetyg runt eller under 5. Det är inte jämförbart med alla andra superkända skådespelarna dom har för många av dom andra rollerna.
Gary Oldman, Mark Hamill, Mark Strong, John Rhys-Davies, Liam Cunningham, Ben Mendelsohn, Gillian Anderson, Andy Serkis och Rhona Mitra har alla vart med i betydligt kändare filmer än Sandi. Sandis mest kända roller involverar 2 spel som inte är släppta än och 2 filmer ingen hört talas om, ena filmen har 14 recensioner. Hon har definitivt fått rollen för hon är gift med Chris Roberts.
Defintivt inte. Hon har fått rollen för sitt skådespeleri, det är något kittlande över hennes mest speciella rolltolkning. (Ibland finns det mer än vad som finns på imdb, vilket jag precis lärde mig idag.)
.....
Ibland väljer jag att inte lägga till ett för att det känns rätt så uppenbart
Är det någon hype kring Squadron 42 över huvud taget?
Mer hype för det hos mig iaf än vad det är för GTA6.
Skillnaden är väl att GTA VI faktiskt kommer att släppas.
Squadron 42 ska släppas nästa år, och Star Citizen har varit spelbart i 8 år. Eller sitter du på insider-information som säger annat?
Så affärsmodellen är tiggeri och mikrotransaktioner. Tror jag skippar det.
Tiggeri är väl inte direkt rätt ord. T.ex. World of Warcraft kräver prenumeration, kräver köp av nya expansioner, och har mikrotransaktioner på det. Med SC behöver du inte betala varje månad utan kan köpa spelet en gång och vara färdigbetald.
Spelet skulle ha släppts för ELVA år sedan ursprungligen, jag tror inte ett skit på vad detta företaget har att säga tills jag ser det hända.
Du har tydligen inte hängt med "ett skit" i utvecklingen av spelet eller förstått dig på varför det inte följt den ursprungliga planeringen.
Squadron 42 kommer inte att släppas innan 2030.
Som sagt: Squadron 42 har fått ett releasedatum 2026 och Star Citizen har varit spelbart i 8 år. Sen om Squadron 42 åker på en försening till t.ex. 2027 vore väl ingen omöjlighet, men 2030 är ju föga sannolikt.
In a notice posted yesterday to the Roberts Space Industries main site, Roberts informed fans that there are still too many bugs to squash for the product to take flight. "We’re very close… just not close enough to launch tomorrow," the notice read.
Det här var från mer än elva år sedan. Då var det väldigt nära att släppa SC. Nära. Dvs, elva år sedan, och än viktigare, $800 miljoner sedan.
https://arstechnica.com/gaming/2014/05/clash-of-the-space-tit...
CIG har inte tillräckligt med pengar för att försena det, så något kommer de släppa, hur ofärdigt det än är.
Mer hype för det hos mig iaf än vad det är för GTA6.
Squadron 42 ska släppas nästa år, och Star Citizen har varit spelbart i 8 år. Eller sitter du på insider-information som säger annat?
Tiggeri är väl inte direkt rätt ord. T.ex. World of Warcraft kräver prenumeration, kräver köp av nya expansioner, och har mikrotransaktioner på det. Med SC behöver du inte betala varje månad utan kan köpa spelet en gång och vara färdigbetald.
Du har tydligen inte hängt med "ett skit" i utvecklingen av spelet eller förstått dig på varför det inte följt den ursprungliga planeringen.
Som sagt: Squadron 42 har fått ett releasedatum 2026 och Star Citizen har varit spelbart i 8 år. Sen om Squadron 42 åker på en försening till t.ex. 2027 vore väl ingen omöjlighet, men 2030 är ju föga sannolikt.
Squadron 42 har haft releasedatum förut.
Defintivt inte. Hon har fått rollen för sitt skådespeleri, det är något kittlande över hennes mest speciella rolltolkning. (Ibland finns det mer än vad som finns på imdb, vilket jag precis lärde mig idag.)
.....
Ibland väljer jag att inte lägga till ett för att det känns rätt så uppenbart
Hehe, ja jag är inte insatt i star citizen cirkusen så jag tänkte kolla upp vem denna skådespelare du pratade om var, och då missade jag ditt skämt
Intervju från 2012...
You have stated that you expect to have an Alpha up and going in about 12 months, with a beta roughly 10 months after that and then launch. For a game of this size and scope, do you think you can really be done in the next two years?
"Really it is all about constant iteration from launch. The whole idea is to be constantly updating. It isn’t like the old days where you had to have everything and the kitchen sink in at launch because you weren’t going to come back to it for awhile. We’re already one year in - another two years puts us at 3 total which is ideal. Any more and things would begin to get stale."
https://web.archive.org/web/20170223011931/https://www.themit...
Sen började ju pengar rulla in och det visade sig, återigen, att Roberts inte klarar av att avgränsa saker... Nu fanns det dock, till skillnad från Freelancer, inte någon som kunde säga till honom eller sparka honom.
Du har tydligen inte hängt med "ett skit" i utvecklingen av spelet eller förstått dig på varför det inte följt den ursprungliga planeringen.
Jag förstår inte varför du måste försvara detta spelet så jäkla hårt från allas åsikter. Sen undrar jag om vad detta du skriver har och göra med faktumet att det först skulle ha släppts 11 år sedan. Menar du att det inte stämmer? Det kvittar väl vad som har hänt i utvecklingen om påståendet stämmer oavsett?
Lugna dig lite med fanboyandet.
Mer hype för det hos mig iaf än vad det är för GTA6.
Jo men rent objektivt hos gemene spelare känns det inte som att Squadron 42 är särskilt hypeat. GTA är såklart en klass för sig vad gäller detta men eftersom Roberts ändå placerar SQ42 som näst störst måste man ändå dra paralleller.
Intervju från 2012...
https://web.archive.org/web/20170223011931/https://www.themit...
Sen började ju pengar rulla in och det visade sig, återigen, att Roberts inte klarar av att avgränsa saker... Nu fanns det dock, till skillnad från Freelancer, inte någon som kunde säga till honom eller sparka honom.
Jag förstår inte varför du måste försvara detta spelet så jäkla hårt från allas åsikter. Sen undrar jag om vad detta du skriver har och göra med faktumet att det först skulle ha släppts 11 år sedan. Menar du att det inte stämmer? Det kvittar väl vad som har hänt i utvecklingen om påståendet stämmer oavsett?
Lugna dig lite med fanboyandet.
Det är väl självklart att det inte kvittar vad som hänt under utvecklingens gång.
Och det är inget fanboyande. Själv betalade jag 700 kr för 10 år sedan och ser fram emot SQ42 men är osäker på om jag ens kommer spela SC. Det handlar snarare om att folk bör lugna sig med hatandet. Det är liksom populärt att hacka på SC samtidigt som man inte har en susning om vad som skett genom åren eller varför det tagit mer tid, vilket du också tydligt visar med dina citat.
Jag tänker inte gå igenom hela tidslinjen med dig som du själv kan läsa på om, men kan summera vissa bitar åt dig: Den ursprungliga visionen för spelet var bara en bråkdel av det de siktar på nu. I takt med att pengarna rullade in så flyttades spelets "scope" också fram. Det blev helt enkelt ett större och större projekt än det var tänkt från början eftersom de nu skulle ha råd med det. Sen finns det tusen saker man kan nämna kring detta, t.ex. övergången till nya spelmotorer för att stödja det nya "scopet" till hur de senare blivit tvungna att själva koda om spelmotorn för att göra det till sin egen, osv.
Planeter skulle ursprungligen ha laddningsskärmar som startade när du kom tillräckligt nära och vara isolerade till enstaka stationer, medan hela spelet nu istället är helt utan laddningsskärmar med hela planeter som kan utforskas med dess egna klimatsystem och atmosfär och allt vad det innebär. Solljuset på planeten kommer från en sol på andra sidan solsystemet, som du kan åka till, och är simulerat i realtid. När solljusets strålar passerar genom en planets atmosfär så bryts ljuset beroende på dess uppsättning, och finns moln på planeten så simuleras även dessa.
Ska man kritisera något så kritisera då att man konstant lägger till nya features i spelet istället för att göra det mindre och enklare för att kunna sätta en 1.0-stämpel på det. Men samtidigt är det lite så här MMO-spel fungerar, att de aldrig blir färdiga, utan det jobbas på konstant, även om SC har tagit det till en extrem. MMO-delen, med skepp stora som hela spelnivåer i andra spel, som kan fara runt med andra skepp inuti samtidigt som spelare kan härja runt fritt in och ut hur de vill i ett persistent universe är så mycket mer komplext än vad folk förstår. Det får spel som WoW och GTA6 att likna rena sandlådenivåer.
Ska inte folk hacka på Candy Crush också eftersom det dragit in mer pengar?
Det är väl självklart att det inte kvittar vad som hänt under utvecklingens gång.
Och det är inget fanboyande. Själv betalade jag 700 kr för 10 år sedan och ser fram emot SQ42 men är osäker på om jag ens kommer spela SC. Det handlar snarare om att folk bör lugna sig med hatandet. Det är liksom populärt att hacka på SC samtidigt som man inte har en susning om vad som skett genom åren eller varför det tagit mer tid, vilket du också tydligt visar med dina citat.
Jag tänker inte gå igenom hela tidslinjen med dig som du själv kan läsa på om, men kan summera vissa bitar åt dig: Den ursprungliga visionen för spelet var bara en bråkdel av det de siktar på nu. I takt med att pengarna rullade in så flyttades spelets "scope" också fram. Det blev helt enkelt ett större och större projekt än det var tänkt från början eftersom de nu skulle ha råd med det. Sen finns det tusen saker man kan nämna kring detta, t.ex. övergången till nya spelmotorer för att stödja det nya "scopet" till hur de senare blivit tvungna att själva koda om spelmotorn för att göra det till sin egen, osv.
Planeter skulle ursprungligen ha laddningsskärmar som startade när du kom tillräckligt nära och vara isolerade till enstaka stationer, medan hela spelet nu istället är helt utan laddningsskärmar med hela planeter som kan utforskas med dess egna klimatsystem och atmosfär och allt vad det innebär. Solljuset på planeten kommer från en sol på andra sidan solsystemet, som du kan åka till, och är simulerat i realtid. När solljusets strålar passerar genom en planets atmosfär så bryts ljuset beroende på dess uppsättning, och finns moln på planeten så simuleras även dessa.
Ska man kritisera något så kritisera då att man konstant lägger till nya features i spelet istället för att göra det mindre och enklare för att kunna sätta en 1.0-stämpel på det. Men samtidigt är det lite så här MMO-spel fungerar, att de aldrig blir färdiga, utan det jobbas på konstant, även om SC har tagit det till en extrem. MMO-delen, med skepp stora som hela spelnivåer i andra spel, som kan fara runt med andra skepp inuti samtidigt som spelare kan härja runt fritt in och ut hur de vill i ett persistent universe är så mycket mer komplext än vad folk förstår. Det får spel som WoW och GTA6 att likna rena sandlådenivåer.
Ska inte folk hacka på Candy Crush också eftersom det dragit in mer pengar?
TL;DR:
Som jag skrivit gång på gång. Chris Roberts klarar inte av att avgränsa ett projekt, hans mellannamn är "feature-creep". Han behöver någon vuxen ovanför honom som säger åt honom att det nu räcker med ytterligare saker. Solstrålar som bryts korrekt i atmosfären...
....................
...och nu börjar pengarna ta slut, så de blir tvungna att släppa SQ42.
Frågan är ju hur de skall få pengar till att marknadsföra SQ42, för de pengar som de tog in via yttre finansiärer som inte skulle gå till annat än just marknadsföring (pga tidigare löften), har gått till annat än marknadsföring och är ju slut....
Marknadsföring är ju en ordentlig stor del av kostnaden, så även det de tog in specifikt för det hade inte räckt långt.
Får väl släppa lite mer skepp och hoppas att valarna inte har tomma plånböcker.
Det är väl självklart att det inte kvittar vad som hänt under utvecklingens gång.
Och det är inget fanboyande. Själv betalade jag 700 kr för 10 år sedan och ser fram emot SQ42 men är osäker på om jag ens kommer spela SC. Det handlar snarare om att folk bör lugna sig med hatandet. Det är liksom populärt att hacka på SC samtidigt som man inte har en susning om vad som skett genom åren eller varför det tagit mer tid, vilket du också tydligt visar med dina citat.
Jag tänker inte gå igenom hela tidslinjen med dig som du själv kan läsa på om, men kan summera vissa bitar åt dig: Den ursprungliga visionen för spelet var bara en bråkdel av det de siktar på nu. I takt med att pengarna rullade in så flyttades spelets "scope" också fram. Det blev helt enkelt ett större och större projekt än det var tänkt från början eftersom de nu skulle ha råd med det. Sen finns det tusen saker man kan nämna kring detta, t.ex. övergången till nya spelmotorer för att stödja det nya "scopet" till hur de senare blivit tvungna att själva koda om spelmotorn för att göra det till sin egen, osv.
Planeter skulle ursprungligen ha laddningsskärmar som startade när du kom tillräckligt nära och vara isolerade till enstaka stationer, medan hela spelet nu istället är helt utan laddningsskärmar med hela planeter som kan utforskas med dess egna klimatsystem och atmosfär och allt vad det innebär. Solljuset på planeten kommer från en sol på andra sidan solsystemet, som du kan åka till, och är simulerat i realtid. När solljusets strålar passerar genom en planets atmosfär så bryts ljuset beroende på dess uppsättning, och finns moln på planeten så simuleras även dessa.
Ska man kritisera något så kritisera då att man konstant lägger till nya features i spelet istället för att göra det mindre och enklare för att kunna sätta en 1.0-stämpel på det. Men samtidigt är det lite så här MMO-spel fungerar, att de aldrig blir färdiga, utan det jobbas på konstant, även om SC har tagit det till en extrem. MMO-delen, med skepp stora som hela spelnivåer i andra spel, som kan fara runt med andra skepp inuti samtidigt som spelare kan härja runt fritt in och ut hur de vill i ett persistent universe är så mycket mer komplext än vad folk förstår. Det får spel som WoW och GTA6 att likna rena sandlådenivåer.
Ska inte folk hacka på Candy Crush också eftersom det dragit in mer pengar?
På riktigt, vad dillar du om? "Hatande" för att jag påstod att ordinarie releasedatum var för 11 år sedan, så att jag inte litar på vad de säger tills det verkligen släpps? Hur är det att hata?
Det är väldigt tydligt att du har lagt pengar i detta och att du verkar vilja försvara spelet ända in i graven. Att säga att ordinarie releasedatum var för 11 år sedan är inte att hata, det är ren fakta.
Jag skiter i vad tidslinjen för utvecklingen är och vad som hänt under utvecklingens gång. Jag skrev bara att spelet skulle ha släppts för 11 år sedan, det faktumet är sant oavsett vad som har hänt under utvecklingen, så jag förstår faktiskt inte vad du vill komma fram till här.
Du framställer dig själv helt ärligt bara som en något omogen fanboy.
Spelade Wing Commander spelen, Freelancer och Strike Commander då jag älskar flygspel, Sci Fi och rymden. Trotts bättre vetande köpte jag "pleadge paketet" med SC plus SQ42 och har spelat SC lite då och då. Självklart blir man imponerad av det de har gjort hittills och gillar man extra detaljer i spel så får man tillräckligt med sånt på SC. Jag kommer att spela SQ42 om det släpps någon gång. SC däremot har jag tröttnat på. En solsystem på 11 år när de har lovat hela universum låter inte realistisk. De lyckas kanske med hjälp av "copy and paste" och AI att få till det snabbt sen när de har fått allt att fungera men frågan är om de har pengar kvar till det.
Tack och lov så finns Elite Dangerous och No man sky för oss som inte kan vänta. Jag respekterar allas åsikter och spelsmak och förväntar mig detsamma från andra. Vill man hata och trolla...be my guest. Hoppas alla kan samsas ändå. Trevlig helg!
Helt klart så blev det lite fel i presentationen. Hösten 2015 för första avsnittet av Squadron 42? Några siffror som blev fel helt enkelt, att den sen dröjde månader innan det ändrades är något som vi alla bara bör glömma bort. Tror på vad jag säger inte vad ni ser med era egna ögon.
På riktigt, vad dillar du om? "Hatande" för att jag påstod att ordinarie releasedatum var för 11 år sedan, så att jag inte litar på vad de säger tills det verkligen släpps? Hur är det att hata?
Det är väldigt tydligt att du har lagt pengar i detta och att du verkar vilja försvara spelet ända in i graven. Att säga att ordinarie releasedatum var för 11 år sedan är inte att hata, det är ren fakta.
Jag skiter i vad tidslinjen för utvecklingen är och vad som hänt under utvecklingens gång. Jag skrev bara att spelet skulle ha släppts för 11 år sedan, det faktumet är sant oavsett vad som har hänt under utvecklingen, så jag förstår faktiskt inte vad du vill komma fram till här.
Du framställer dig själv helt ärligt bara som en något omogen fanboy.
Syftade ju inte enbart på ditt inlägg utan det är något som sker varje gång spelet nämns.
Men du verkar ju hata på mig istället med tanke på sättet du uttrycker dig.
Syftade ju inte enbart på ditt inlägg utan det är något som sker varje gång spelet nämns.
Men du verkar ju hata på mig istället med tanke på sättet du uttrycker dig.
Jag förstår de som hatar på spelet. Men jag håller inte med dem. Det finns inget mer spännande projekt att följa och att kalla det en scam känns som en skymf mot i princip alla andra sätt som jag använder ordet scam på, typ som att sälja direkt falska varor som inte lever upp till förväntningarna eller rentav ljuger om att kunna bota sjukdomar etc. Tänk ifall de scamsen haft videoupplägg på YouTube där de går igenom produktionsprocessen och frågor från communityn medan de jobbar på låtsasförbättringar osv. Typ som de hörlurar som säljs för 19 kr. Eller varför inte det där spelet som det blev sådan skandal av för något år sedan? Blir rentav komiskt i jämförelse.
Att kalla Star Citizen som en scam används typ aldrig på samma sätt som med andra projekt. Det används mer som ett skamord än en ren definition. Alla slänger runt sig ordet för att de känner sig felade på ett eller annat sätt, typ som de som slängt pengar på det med helt andra (mindre) förväntningar än vad Cloud Imperium Games själva fick av Chris Roberts och kompani i takt med att pengarna flödade in.
Jag kommer antagligen att bjuda på spelet för en del vänner när det kommit en bit längre. Jag fullkomligen älskar att följa utvecklingen, finns inget som är så väldigt tillgängligt, stort i skala och transparent på samma sätt. Fascinerande är bara förnamnet. Jag vet inte ifall de kommer lyckas med Star Citizen, Squadron 42 tror jag däremot kommer vara fantastiskt, huruvida det fantastiska kommer vara gömt under massa buggar har jag ingen aning om. Vi får se vad spelet har att bjuda på när det släpps. Solklart det mest intressanta AAA-spelet sett till ambitioner som utvecklas, GTAVI har jag ingen aning om för jag vet ärligt talat inte hur ambitiöst det är (men har förhoppningar på att det blir mäktigt).
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Jag förstår de som hatar på spelet. Men jag håller inte med dem. Det finns inget mer spännande projekt att följa och att kalla det en scam känns som en skymf mot i princip alla andra sätt som jag använder ordet scam på, typ som att sälja direkt falska varor som inte lever upp till förväntningarna eller rentav ljuger om att kunna bota sjukdomar etc. Tänk ifall de scamsen haft videoupplägg på YouTube där de går igenom produktionsprocessen och frågor från communityn medan de jobbar på låtsasförbättringar osv. Typ som de hörlurar som säljs för 19 kr. Eller varför inte det där spelet som det blev sådan skandal av för något år sedan? Blir rentav komiskt i jämförelse.
Att kalla Star Citizen som en scam används typ aldrig på samma sätt som med andra projekt. Det används mer som ett skamord än en ren definition. Alla slänger runt sig ordet för att de känner sig felade på ett eller annat sätt, typ som de som slängt pengar på det med helt andra (mindre) förväntningar än vad Cloud Imperium Games själva fick av Chris Roberts och kompani i takt med att pengarna flödade in.
Jag kommer antagligen att bjuda på spelet för en del vänner när det kommit en bit längre. Jag fullkomligen älskar att följa utvecklingen, finns inget som är så väldigt tillgängligt, stort i skala och transparent på samma sätt. Fascinerande är bara förnamnet. Jag vet inte ifall de kommer lyckas med Star Citizen, Squadron 42 tror jag däremot kommer vara fantastiskt, huruvida det fantastiska kommer vara gömt under massa buggar har jag ingen aning om. Vi får se vad spelet har att bjuda på när det släpps. Solklart det mest intressanta AAA-spelet sett till ambitioner som utvecklas, GTAVI har jag ingen aning om för jag vet ärligt talat inte hur ambitiöst det är (men har förhoppningar på att det blir mäktigt).
Det är inte ett scam.
Men Chris Roberts klarar inte av att avgränsa ett projekt. Det har varit klart innan Star Citizen, bara att titta på tex Freelancer.
Men trots det så valde folk att skicka $850+ miljoner till spelet. Så det växer och växer. Notera listan med löften från 2010-talet och vad som inte infriats. Istället så läggs det till saker som "korrekta solstrålar". Det sannolika här är att pengarna tar slut, kostnaderna ökar i större takt än intäkterna. Ökade kostnader för utveckling, kommande, massiva, kostnader för marknadsföring, kostnaden för att faktiskt få det som finns till att bli vad som lovats. Så det sannolika är att spelen till slut träffar betongväggen.
Nu lägger folk hoppet till spelmotorn, kan ju fixa pengar till konkursboet och stämningarna mot Roberts som kommer komma, men kan ju också visa sig inte vara särskilt användbar för andra projekt.
Om det bara funnits någon som klarat av att få honom att avgränsa, att ro hem projektet....
-----
Jag är dock lite mer öppen till argumentet att han inte vill lämna utvecklingstadiet, ett ännu ofärdigt spel med visioner kan folk projicera sina egna drömmar på och fortsätta skicka pengar till. Blir jobbigare när det är klart det kanske inte blev vad vad drömt om. Så det är enklare att få pengar att strömma in nu. Det är ett vanligt problem med gränsrotsfinansierade projekt. Vet inte riktigt vilken procent av de $850+ miljoner som har hamnat i hans, hans frus, och hans brors fickor, direkt eller indirekt.
De har Redan sålt fem miljoner, snart sex miljoner exemplar. Så ja, de har redan lyckats slå många spel genom att man får spela en alpha.
Finns många lyckade, och misslyckade projekt genom Kickstarter och andra gräsrotsfinansierade sidor där de från start efterfrågar tiggeri och mikrotransaktioner Ett av kraven med Kickstarter är ju att de måste skriva när ett spel ska släppas, därav så sades det att SQ42 skulle släppas inom en viss period.
SQ42 kommer däremot inte vara intressant om det inte stödjer co-op, det är det minsta de kan lägga in efter alla år av utveckling! Det borde också vara ett krav så man kan återuppliva varandra så buggigt spelet är.
Sen hur SC blir i slutändan återstår att se, jag kan inte se att Death of a Spaceman skulle fungera i ett PvP spel som detta, eller mot npc.
Att en del gillar att speltesta en Star Citizen Alpha sticker säkert i ögonen, de betalar för det också. Jag åt på en restaurang förra veckan för 900 kronor, en kvälls nöje. Att fortsätta klaga på att folk köper en pixel i ett spel, testar i flera veckor, det är en gammal nyhet här, uttjatat.
Se den här videon om du fortfarande har lust att gnälla, gnäller du för att.. eller att det inte ser ut som din dröm
Det är inte ett scam.
Men Chris Roberts klarar inte av att avgränsa ett projekt. Det har varit klart innan Star Citizen, bara att titta på tex Freelancer.
Men trots det så valde folk att skicka $850+ miljoner till spelet. Så det växer och växer. Notera listan med löften från 2010-talet och vad som inte infriats. Istället så läggs det till saker som "korrekta solstrålar". Det sannolika här är att pengarna tar slut, kostnaderna ökar i större takt än intäkterna. Ökade kostnader för utveckling, kommande, massiva, kostnader för marknadsföring, kostnaden för att faktiskt få det som finns till att bli vad som lovats. Så det sannolika är att spelen till slut träffar betongväggen.
Nu lägger folk hoppet till spelmotorn, kan ju fixa pengar till konkursboet och stämningarna mot Roberts som kommer komma, men kan ju också visa sig inte vara särskilt användbar för andra projekt.
Om det bara funnits någon som klarat av att få honom att avgränsa, att ro hem projektet....
-----
Jag är dock lite mer öppen till argumentet att han inte vill lämna utvecklingstadiet, ett ännu ofärdigt spel med visioner kan folk projicera sina egna drömmar på och fortsätta skicka pengar till. Blir jobbigare när det är klart det kanske inte blev vad vad drömt om. Så det är enklare att få pengar att strömma in nu. Det är ett vanligt problem med gränsrotsfinansierade projekt. Vet inte riktigt vilken procent av de $850+ miljoner som har hamnat i hans, hans frus, och hans brors fickor, direkt eller indirekt.
Fast nu har de ju redan uttalat sig om en vision mot 1.0 och det är ju tydligt att de har en mer klar vision av vad projektet kommer bli som helhet. Jag har följt deras utvecklingskanaler och presentationer ganska aktivt och tycker man ser en klar skillnad i kommunicering av vad man har för måltavla i slutändan.
Det är fullt möjligt att de inte lyckas ro projektet i hamn. Det vore så klart tråkigt, men jag har ingen tvekan om att de kommer leverera Squadron 42. Har även svårt att se att Star Citizen försvinner någonstans inom den närmsta framtiden.
Antalet som har köpt Early Access har nästan dubblats de senaste åren. För 4 år sedan nådde de 400 miljoner dollar. Det har de nu på ytterligare 4 år mer än dubblerat och vi har flera månader kvar på året. De flesta som köpt spelet har med andra ord gjort det långt efter att kontroversen började. I april nådde spelet 800 miljoner dollar, och på 4 månader har de dragit in ytterligare 60 miljoner dollar. 28 miljoner av de nya 60 miljonerna dollarna drog de in i maj. Poängen är att det är inte som att deras inflöde med pengar har stagnerat på något sätt medan deras bild av slutprodukten, såvitt jag kan avgöra, har blivit mycket tydligare de senaste par åren.
Så för mig så tror jag fortfarande att Star Citizen kommer släppas till slut, men inget är så klart garanterat.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
När det gäller SC - som jag tack och lov totalt saknar intresse - så fungerar inte ens launchern för mig. Får alltid felmeddelande vid uppdatering av spelet, launchern i sig slänger ur sig API error / 5009 trots att jag försökt allt inklusive avinstallation, ominstallation och att pilla i regedit vilket för mig är ett stort j-a no-no för ett seriöst spel hur pre-alpha det än är efter 38 år. Har varit så nu i flera månader.
Är jag imponerad av ett "spel" som inte ens kan laddas ner och installeras via sin egen launcher? Vi snackar alltså inte om att spelet i sig inte startar.. Det går inte ens att ladda ner!!! Ingen vettig förklaring, ingen fungerande lösning. SIst jag råkade ut för något som var i närheten av det var med första Assasin's Creed några år senare. En snorkig fransman på supporten var inte ett dugg intresserad av att hjälpa mig och efter det avskyr jag både Ubisoft och snorkiga fransmän.