När hypen blir ett trauma

Robot
När hypen blir ett trauma

Hype, drömmar och mardrömmar. Att längta efter spel kan vara ett trauma.

#hollow-knight-silksong, #krönika

Medlem

Heh ja jo ibland blir hypen för stor, för mig ör det nog bara GTA6 som börjar närma sig trauma hållet🙈

Releasehästryttare

Tycker ju äldre man blir ju lättare är det att vänta på saker, kommer ihåg när man va ung och vänta på spel gjorde ont.

Nu har man så mycket att göra att spel och annan media mer känns som ett jobb.

Medlem

Fattar inte ens vad det där silksong är haha, varför pratar alla som det? Ett vanligt plattformsspel eller?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fint skrivet. Det som skiljer för mig är att Hollow Knight är ett så bra spel, en så fantastisk atmosfär och en magisk ljudbild så att omspelningar ger ytterligare värde. Har nog spelat igenom det minst 7 gånger och börjat på det ett flertal gånger fler. Har aldrig saknat eller längtat orimligt mycket efter Silksong. Så det kommer bara som en tårta på tårtan. Något jag kommer njuta av... Och se till att spela Hollow knight nu Fredrik, det är ett top 5 all time när det kommer till metroidvania (även om den har lite soulslike inslag).

Medlem

Att hypa spel är dött för mig. De bara dyker upp allt som oftast, läggs i en köp-kö, som sedan betas av ett i taget. Inte svårare än så, och sällan blir jag besviken på ett spel. Win win!
Silksong ska bli skoj att spela nästa år eller så kan jag tro, något att se fram emot för mitt framtida jag.

Medlem

Det positiva är ju att det blir en ordentlig lättnad när det väl släpps. Längtar till Max Payne remastered, Gta 6 samt Postal 2 Redux med mer.

signatur

I Regret Nothing

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte ens vad det där silksong är haha, varför pratar alla som det? Ett vanligt plattformsspel eller?

Samma här, ge mig svar! FOMO!!

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

För mig helt otroligt hur varje silksong-tråd innehåller personer som "Aldrig någonsin hört talas om spelet vad är det ens för något"-bombar utan dess like.

Hollow knight är utan att överdriva världens bästa metroidvania-spel. Jag och många med mig längtar till uppföljaren som heter Silksong och släpps nu på torsdag. Ja, det SLÄPPS på torsdag!! Kan inte fatta det... Kl 16!! Take my 200 kr!!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Tror folk kommer hata silksong även om det är det bästa spelet någonsin. Folk har satt sina förväntignar så högt att det kommer aldrig leva upp till det

Medlem
Skrivet av theBoosing:

För mig helt otroligt hur varje silksong-tråd innehåller personer som "Aldrig någonsin hört talas om spelet vad är det ens för något"-bombar utan dess like.

Hollow knight är utan att överdriva världens bästa metroidvania-spel. Jag och många med mig längtar till uppföljaren som heter Silksong och släpps nu på torsdag. Ja, det SLÄPPS på torsdag!! Kan inte fatta det... Kl 16!! Take my 200 kr!!

FYI.
Aldrig någonsin hört talas om spelet vad är det ens för något heller.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Tycker ju äldre man blir ju lättare är det att vänta på saker, kommer ihåg när man va ung och vänta på spel gjorde ont.

Nu har man så mycket att göra att spel och annan media mer känns som ett jobb.

Håller med lite grand. Det var liksom på liv och död när man var kid. Secret of Mana till SNES var tufft... Men även nu för tiden finns det vissa ömma punkter. Tex Murphy framför allt, för efter Tesla Effect började ju en ny svår väntan. Hopp och förtvivlan. Mest det senare, om jag ska vara ärlig.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är inte ens lite jobbigt att vänta på spel. De hamnar mest bara i en växande backlog vid släpp pga andra prioriteringar.

Men jag ser fram emot Slay the spire 2 och PoE 2 kändes som att det låg lite för långt bort, länge.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jud1t:

Fint skrivet. Det som skiljer för mig är att Hollow Knight är ett så bra spel, en så fantastisk atmosfär och en magisk ljudbild så att omspelningar ger ytterligare värde. Har nog spelat igenom det minst 7 gånger och börjat på det ett flertal gånger fler. Har aldrig saknat eller längtat orimligt mycket efter Silksong. Så det kommer bara som en tårta på tårtan. Något jag kommer njuta av... Och se till att spela Hollow knight nu Fredrik, det är ett top 5 all time när det kommer till metroidvania (även om den har lite soulslike inslag).

Lovar! Nåt klickade till i mig när jag såg Silksong-trailern, och sådana klick ska man lyssna på!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag hypar ingenting och väntar på ingenting.. eller jo jag väntar tex på ett nytt Dino Crisis eller ett nytt Killzone, eller att vi får ett Remnants 3 eller ett nytt Halo mästerverk. Utannonserade spel tänker jag inte ens på för dom är ju oftast på väg även om det tar tid ibland och även om det ställs in blir jag inte besviken för det finns så mycket annat att spela 2025 så jag är alltid ockuperad ändå. Och spel jag har sätt fram emot köper jag 1 år efter releasen när det är helt färdig bakat och dessutom lite billigare så jag har lärt mig att ha tålamod. Tar livet som det kommer. Ena foten framför den andra.

ARC Raiders på SGF blev en kalldusch. Nu fick man flytta fram ledigheten ~130 dagar.
Vid 99 återstående dygn så hade vi en liten fest för att stötta varandra.

Nu är det bara 57 dygn, 9 timmar och 50 minuter kvar…

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Yes, ett vanligt bra spel, hades 2 hade nog också hype tex

Medlem

Sa någon Half-Life 3?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Skaffade ny handkontroll förra månaden (8BitDo 2C) och invigde den med att spela igenom Hollow Knight igen. Blev perfekt timing inför Silksong.

Ser framemot Silksong mycket men ser inga problem med att jag eventuellt överhypat det. Så länge det bara är mer av det vi fick i Hollow Knight så är jag nöjd.
Det enda jag egentligen är rädd för är att det blivit för komplicerade kontroller för alla nya rörelser Hornet kan göra.

Medlem

Att inte nämna "Duke Nukem Forever" i detta sammanhanget är nästan tjänstefel 14 års väntan på ett undermåligt spel..

Medlem
Skrivet av ph0x:

Att inte nämna "Duke Nukem Forever" i detta sammanhanget är nästan tjänstefel 14 års väntan på ett undermåligt spel..

Hehe precis, utvecklarna satt säkert bara och diskuterade och drack kaffe i hopp om att en lång väntan skulle göra dem rika, istället blev det ett märkligt b-spel 😂

signatur

I Regret Nothing

1
Skriv svar