Battlefield 6 - Kriget pågår för fullt men köerna är långa

Medlem

Jag upplever rejäla framedrops efter ett gäng matcher. Lirar i 4k med DLSS på performance oftast (eller balanced), med framegen på 0 eller 2 frames. Har ett 5080oc och en 9800x3d, med 64g ddr5-minnen. Flyter på fint i början men blir fan ospelbart efter några games. Rätt lame.

Var på plats 460 000 i kön vid release, men kom snabbt in ändå.

Skärmdumpsmästare
Skrivet av kebbe:

Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.

Jag förstår att det kanske var mycket att ta in på en gång då det var hela tre meningar i mitt inlägg, men om du läser riktigt noga kommer du nog inse att de siffrorna inte inkluderar spelarbasen på EA-appen, Playstation, och Xbox.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.

Hur tänker du nu? Att 250000 måste avsluta spelet för att du ska få komma in? Tror inte att det fungerar så. Se det som en krogkö, det är fysiskt omöjligt att släppa in alla samtidigt genom dörren men tids nog kommer alla in.

Medlem

Började spela igår runt 21 tiden, ingen tillstymmelse till kö, idag har jag spelat runt middagstid och lite nu på sen kväll.. ingen kö öht..

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jag upplever rejäla framedrops efter ett gäng matcher. Lirar i 4k med DLSS på performance oftast (eller balanced), med framegen på 0 eller 2 frames. Har ett 5080oc och en 9800x3d, med 64g ddr5-minnen. Flyter på fint i början men blir fan ospelbart efter några games. Rätt lame.

Måste berott på graffekorten, skaffa nytt så slipper du köpa..😂

Medlem

Inte haft några köer. Men det verkar ju inte vara lång kö alls för de som hamnar i kö. Om 450000 är i kö men tar 5-10 minuter att komma in så är det väl inte direkt något att klaga på. Tycker de lyckats bra med spelsläpp och kapacitet.

Igår hamnade jag i kön, 448 365 före mig. Roligt för DICE.

signatur
Medlem

Noll problem med att komma in i matcher. Enda riktiga buggen jag upplever är alt+tab kraschar spelet till Windows nästan direkt.

Ger man fan i det så löper det på kanon.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Måste vara något annat då. Kör 5070ti med DLSS Balanced i 4k. Flyter som smör.
Hur ser tempen ut för kortet?

Medlem

Kö på 350k en halvtimme efter release men tog max 10 min. Sedan dess ingen kö. Definitivt bättre än man kunnnat förvänta sig. En enda bugg så långt, deployment-bugg men fixades genom en respawn.
Flyter på finfint i en rtx4090.

Medlem

Är Crossplay default? Flyter det på utan vänttider osv om man spelar utan crossplay också?

Medlem
Skrivet av Holger088:

Är Crossplay default? Flyter det på utan vänttider osv om man spelar utan crossplay också?

Går inte att stänga av crossplay på PC. Bara konsol vad jag förstått.
Inga väntetider att tala om dock.

Medlem

Har inte haft några köer alls, enda problemet har varit att Nvideas GeforceNow-serverar inte klarade trycket och låg nere flera timmar under lanseringen.

Helt galet, om de inte redan gått plus på det här så är något fel.

Spel torkan har slukat upp detta spelet.

Detta är den största speltorkan jag sett på otroligt länge. Säg ingenting annat. Bryr mig inte ett duggaste om Hollow knight.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hur tänker du nu? Att 250000 måste avsluta spelet för att du ska få komma in? Tror inte att det fungerar så. Se det som en krogkö, det är fysiskt omöjligt att släppa in alla samtidigt genom dörren men tids nog kommer alla in.

Precis. Ingen serverkapacitet är statisk idag ändå. Givetvis till en viss punkt, men det är ju inte direkt som när WoW var nytt med dedikerade serverblad per server, alternativt små kluster.

Geeks Gaming
Skrivet av plainscheduled:

Detta är den största speltorkan jag sett på otroligt länge. Säg ingenting annat. Bryr mig inte ett duggaste om Hollow knight.

Jag håller inte med om speltorka, du har ju den senaste månaden haft släpp som silksong (oavsett om du gillar det eller ej) borderlands 4, dying light the beast, silent hill f, ghost of yotei mfl mfl 😁

Medlem

Någon som vill squada upp? kör mest CQB men öppen för alternativ

Slaget: Team FZ

Lastbalansering, inte svårt att förstå om man har någon som helst koll på vad man gnäller om. Funkar precis som förväntat, när access-pikarna dragit över kommer man in i princip direkt, vilket var fallet även igår.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Måste vara något annat då. Kör 5070ti med DLSS Balanced i 4k. Flyter som smör.
Hur ser tempen ut för kortet?

Strax över eller under 60 grader, borde vara fine.
Men ska försöka dokumentera framedropsen lite bättre så kanske jag hittar en lösning.

Medlem

Hade ingen kö alls när jag skulle in första gången vid 19:00 tiden i fredags och inga köer alls sedan under hela helgen.
Riktigt bra spel med en riktigt bra launch, inga stora buggar och flyter på grymt bra även på mitt 3060Ti.

Visst finns det småbuggar och saker som kan förbättras, men till skillnad från 2042 så har detta spel en riktigt bra grund att stå på.

Medlem

Ska ingen nämna det faktum att releasen SKET SIG Å DET GRÖVSTA!?

Alla som köpt spelet på EA play var oförmögna att spela. Skiten var buggad och spelet hävdade att man inte hade köpt spelet. Tog fan 5 timmar för EA att lösa. Jag och tusentals andra slutade jobbet tidigt och satt med polare för att spela kl 17 men det blev ju inget.

Dom som spelade via Steam kunde spela. Hade några vänner som refundade på EA, köpte å ladda ner på Steam och kunde därmed spela inom 1 timme. Jag kunde dock inte för köpte dumt nog spelet via faktura för min kortbetalning strulade så vet i hundan hur en återbetalning till Klarna fungerat.

Aja, på lördag morgon fungerade det iaf. Och vi som drabbade ska få gratis season pass, boosts och skit. Men vilken jävla fadäs av EA...

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Ska ingen nämna det faktum att releasen SKET SIG Å DET GRÖVSTA!?

Alla som köpt spelet på EA play var oförmögna att spela. Skiten var buggad och spelet hävdade att man inte hade köpt spelet. Tog fan 5 timmar för EA att lösa. Jag och tusentals andra slutade jobbet tidigt och satt med polare för att spela kl 17 men det blev ju inget.

Dom som spelade via Steam kunde spela. Hade några vänner som refundade på EA, köpte å ladda ner på Steam och kunde därmed spela inom 1 timme. Jag kunde dock inte för köpte dumt nog spelet via faktura för min kortbetalning strulade så vet i hundan hur en återbetalning till Klarna fungerat.

Aja, på lördag morgon fungerade det iaf. Och vi som drabbade ska få gratis season pass, boosts och skit. Men vilken jävla fadäs av EA...

Det verkade väl åndå bara vara de som förbokade?
Jag köpte själv spelet på fredag kvällen via EA appen, laddade ner och kunde spela direkt utan problem. En av de bättre Battlefield releaserna för egen del, är nog endast BF1 releasen som annars varit såhär problemfri.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Skönt att man inte förköper eller köper på releasedag. Tycker synd om alla godtrogna

450 000 I kö, tog max 10 minuter. Ingen serverkrasch eller några som helst problem. Spelet flöt på otroligt fint trots att jag har en medelbra dator.

Så du behöver inte tycka synd om mig 🙂

12
Skriv svar