Battlefield 6 - Kriget pågår för fullt men köerna är långa

Robot
Battlefield 6 - Kriget pågår för fullt men köerna är långa

200 000 soldater i kö för att få kriga.

#Battile-field-6, #DICE, #EA

Medlem

Inte haft några problem med köer förutom igår vid 17, men tog väl 10-15 min att komma in

Medlem

Bra att man siktar på 100 miljoner spelare med en serverkapacitet på en halv miljon.

Hade förinstallerat men det tog 5 timmar att få igång spelet. Kraschade i splash screen men tillslut fick man igång det. Var inga köer för mig iaf.

Medlem

Är det beryktade BR:et släppt även det?

Slaget: Team FZ

Hade 450k kö igår, tog inte speciellt lång tid att komma in, ticka på fort, vet inte exakt hur länge, 6-10 min? Så speciellt "långa" vet jag inte om dom var/är. Jämför med typ, WoW förr i tiden, där kan vi snacka otroligt långa köer, timtals.

Idag var det noll i kö.

Smidig och smärtfri launch, inga krascher, inget lagg, flyter på fint. Lite småbuggar som förmodligen lär fixas snart.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av kebbe:

Bra att man siktar på 100 miljoner spelare med en serverkapacitet på en halv miljon.

Hahah! Precis!

Slaget: Team FZ
Skrivet av kebbe:

747,440 samtida spelare enbart på Steam igår ändå. ;P

https://steamdb.info/app/2807960/charts/

Skrivet av Redstar:

Är det beryktade BR:et släppt även det?

Nej, inte släppts ännu. Inget officiellt datum vad jag kan se, ryktas att det är 28 oktober, men återstår att se.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Känns som om kötid är ett lyxproblem för en hel del där ute.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Tycker dom gjort det otroligt bra. Sånt jävla tryck på spelare, räknar man in EA-spelarna så lär det vara över 1 mille. Och kö på 10 min igår och ingen alls idag.

Bara CoD-spelare som är inne i tråden och gnäller.

Skärmdumpsmästare
Skrivet av kebbe:

Kön för att komma in låg på en halv miljon som högst; det är skillnad på login-servrar och spelservrar.

Steam peakade på ~750.000 spelare. Sen är det ännu fler spelare via EA Appen, Xbox, och Playstation på det. Så nej, serverkapaciteten ligger inte på en halv miljon.

Geeks Gaming

Inte haft några som helst problem. Inga köer när jag spelat idag.

signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Medlem

Skönt att man inte förköper eller köper på releasedag. Tycker synd om alla godtrogna

Medlem

Funkat betydligt bättre än dom tidigare spelen vid launch. Knappt några problem alls för egen del.
Några få småbuggar men inget som påverkat gameplay (i MP). Är nöjd med köpet. Enda jag egentligen saknar är fler bättre kartor.
Operation Firestorm är typ den bästa och den kartan är från BF3 som kom ut 2011. Då visste dom hur man gjorde bra kartor!

Medlem

Som jag skrev i en annan tråd, vi var 7 pers som startade 17 igår, efter initiala kötiden (Som är till för att servrarna inte skall bli DDosade av alla som vill spela) som varade ca 10 minuter så var alla igång. 3 på PS5 och 4 på PC via steam. Körde till 02 ca, sen har jag och några till lirat under dagen idag utan ett enda problem.

Nog den bästa launchern jag varit med om alla kategorier.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Medlem

Var lite kö vid releasen igår, inga som helst problem idag.
Köttar på som bara tusan här! 💪💪
Riktigt jäkla grymt spel 😎

Skärmdumpsmästare

Hade inga problem igår vid releasen att spela.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Hade ca 321.000 före i kön igår vid 17-draget.
Rullade på rätt fint och jag kunde i lugn och ro blanda en grogg, lägga in en snus och slå en 7:a.

Väl inne, mycket stabilt och allt flöt på.
Knäppte några uppenbara cod-barn och hissade ett par flaggor.

Mycket bra spel!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Satt i kö vid 17 igår plats 400k tog exakt 9 minuter. Inte en ända kö sen dess.

Medlem

Vi hade kö igår, men herregud. Vad tog det? 7-8 minuter? Det är ju inget att gråta om. Tycker att launchen fungerat klockrent.

Medlem

Clickbait-rubrik. Det är inga köer på pc.

Medlem

Måste vara den bästa launchen jag har upplevt tillsammans med Throne and Liberty.

Medlem
Skrivet av Fezk:

747,440 samtida spelare enbart på Steam igår ändå. ;P

https://steamdb.info/app/2807960/charts/

Nej, inte släppts ännu. Inget officiellt datum vad jag kan se, ryktas att det är 28 oktober, men återstår att se.

Imponerande!

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem

Inga köer på ps5. Riktigt bra släpp, hade inga problem alls de 4-5 timmar jag spelade igår. Får se hur det ser ut ikväll. Enda minuset var att det roterade samma 2-3 kartor om du inte valde manuellt. Mycket kairo blev det.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kön för att komma in låg på en halv miljon som högst; det är skillnad på login-servrar och spelservrar.

Steam peakade på ~750.000 spelare. Sen är det ännu fler spelare via EA Appen, Xbox, och Playstation på det. Så nej, serverkapaciteten ligger inte på en halv miljon.

Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.

750 000 var endast steam och det är samma servrar för alla plattformar då det är crossplay så din teori spricker. När jag loggade in första gången var det kö i 10 min och jag hade 460 000 före mig så det var en smärtfri start tycker jag.

Medlem

Började spela vid 19 igår, inte fått köa en enda gång!

Medlem

Aldrig märkt av någon kö

Ambassadör
Xbox

Inga köer för login (Xbox), matchmaking tar 1 sekund.

signatur

Jump in.

Medlem

Lirat sex timmar idag, inga köer. Allt flyter på klockrent, minimalt med buggar. Jävligt bra launch! Som nämndes ovan i tråden så ser jag fram emot fler/andra banor.

Ser också fram emot att kanske, någon gång i framtiden, inte vara skitdålig på spelet.

12
Skriv svar