Diskutera – Spelen du alltid återvänder till
Tror "They Are Billion!" är det spel jag återvänt till mest genom åren. Fullständigt makalös replayability. Sedan har Dome Keeper ett jävla replay-värde också, blir massor av gånger per år. Resten ger jag inte mycket för
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Neverwinter Nights 2:
Detta är ett spel jag spelar om med jämna mellanrum. Vet inte riktigt varför, men huvudkampanjen i det spelet fångade mig och Khelgar Ironfist är enligt mig den mest välskrivna följeslagaren i ett RPG, de har verkligen lyckats få till hans lite enfaldiga arrogans/naivitet som jag tycker att en sann dvärg ska ha i en fantasy setting.
Fallout 1 & 2:
Två klassiker som tåls att köras om med lite jämna mellanrum, mest för dess bisarra humor som är snyggt implementerad där det hela tiden finns en underton av mörk humor som gör att man inte vet vad som ska ske härnäst.
Grim Fandango spelar jag igenom nästan en gång per år. Tycker att det är fantastiskt mysigt.
Det har verkligen en stämning som är helt unik. ❤️
Might and Magic VI: Mandate Of Heaven. Spelar detta minst ett par gånger varje år!
Annars ligger Combat Mission:Barbarossa To Berlin mig varmt om hjärtat (även om dess devs/testers inte direkt är trevliga mot sina fans).
Bland uråldriga spel försöker jag spela dessa åtminstone ett par ggr om året: Great Giana Sisters, Ghost & Goblins, Bubble Bobble, Bombjack, Pacman, Space Invaders, Uridium, Tetris, Minefield, Boulder Dash, Master Of Magic, Star Paws etc etc
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >
Super Mario 64
Varje julafton skall snöbanan spelas där man släpper baby-pingvinen ned för stupet
Goldeneye 007
Nu när det finns på Switch så behöver man ju inte ens damma av gamla N64-konsolen längre
Shenmue
En klassiker man ju gärna vill återbesöka med några års mellanrum.
Wave Race 64
Ett måste för att få 90-talskänslan till max