Assetto Corsa Rally sladdar ut på vägarna i november

Robot
Assetto Corsa Rally sladdar ut på vägarna i november

Dags att sluta deppa efter WRC-nedläggningen.

#asseto-corsa-rally, #assetto-corsa, #nyhetstips

Medlem

Har sett trailern ett tjugotal gånger under dagen. Fem min pause på jobbet innebär att jag hinner gameplay* ett par rundor. Hoppas innerligt att det blir bra.

*Inte gameplay. Men, ni fattar, haha.

Medlem

Ge mig VR stöd i detta!!!

Medlem

Tyvärr kommer nog detta floppa iom med Unreal engine. Om utvecklarna inte tar sig tid att arbeta bort shader compilation- och asset loading stutter vilket de flesta unreal engine spel lider av, så är det katastrof att mitt i en kurva få stutter när någon ny asset laddas in på kartan, och vips så är bilen i diket eller skogen.

Medlem
Skrivet av skippo:

Tyvärr kommer nog detta floppa iom med Unreal engine. Om utvecklarna inte tar sig tid att arbeta bort shader compilation- och asset loading stutter vilket de flesta unreal engine spel lider av, så är det katastrof att mitt i en kurva få stutter när någon ny asset laddas in på kartan, och vips så är bilen i diket eller skogen.

Har inga såna problem i ACC iallafall och många bilspel använder ju Unreal engine så det är nog lugnt 😊

Jag har precis"kommit tillbaka" till sim racing och håller på bygga en rig så detta ser jag fram emot !

Medlem
Skrivet av skippo:

Håller med om att UE kan vara katastrofalt i många fall. Men, ACC har jag aldrig upplevt något sådant i. Visst, tråkigt OM det blir så men traversal/asset stutters känns osannolikt iom den begränsade delarna av banor som laddas in/ut och att bilarna laddas in innan lopp startar.

Slaget: Team FZ
Skrivet av skippo:

De har åtminstone en påbyggnad av den egna fysikmotorn från AC än något generiskt i UE, och det har verkar i alla fall ha imponerat stort på flera som prövat det. Hoppas det känns genomarbetat, men som du säger kommer minsta stutter göra att man sitter hårt i snövallen.

1
Skriv svar