Robot
Ninja Gaiden 4

Blixtrande snabb ninjaaction som gör precis vad den ska – utan att överraska.

#ninja-gaiden-4

Flygande fiender har varit ett ständigt gissel ända sedan medusahuvudena i Castlevania till NES! Vet inte varför spelutvecklarna envisas med sånt, det är samma sak med att det förr tvunget (tvungeeehhhhtt) behövde finnas med en kloakbana i varje spel. Varför, åh varför!?

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Flygande fiender har varit ett ständigt gissel ända sedan medusahuvudena i Castlevania till NES! Vet inte varför spelutvecklarna envisas med sånt, det är samma sak med att det förr tvunget (tvungeeehhhhtt) behövde finnas med en kloakbana i varje spel. Varför, åh varför!?

Fladdermöss kan fan dra åt helvete i exakt ALLA spel. Sen håller jag med dig om kloaker också. Ett tag skulle ju spel innehålla en vattenbana också, vilket även den alltid var sjukt dryg.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jäkla flygfän är alltid en smärta i röva. Men ser fram emot det här, blir ett köp senare sen när man har lite mer tid efter julhelgen.

signatur

Lian Li V100 Svart A-RGB. Ryzen 5 9600X. TUF Gaming B650-PLUS. Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5200MHz CL40 FURY Beast. RX 9060 XT 16GB Hellhound.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

det är samma sak med att det förr tvunget (tvungeeehhhhtt) behövde finnas med en kloakbana i varje spel. Varför, åh varför!?

För att Turtles?

Medlem

Blev en lite förhastad lansering av recensionen?

Medlem

God morgon och tack för recensionen. Ska bli kul att spela detta senare idag. Spelet är utvecklat av platinum games OCH team ninja
Lite förvånad att det gnälls på kameran eftersom jag bara sett stora arenor i förhandstittar. Förvisso ett snabbt spel som kräver mycket movement. Vilken platform spelades på? Chansade lite och förbokade PS versionen digitalt.

Medlem

Frågan är var man placerar det. Bättre än 3an är väl allt men bättre än 2an?

Redaktör
Skrivet av Striva:

Blev en lite förhastad lansering av recensionen?

Ja, det var lite otydligt om datumet där.

signatur
Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Frågan är var man placerar det. Bättre än 3an är väl allt men bättre än 2an?

Jag tror att du får testa själv och skapa dig din egen uppfattning, baserat på profilbilden gissar jag att du har koll 😁

Den stora skillnaden är väl att Yakumo är huvudperson - även om Ryu också finns med på ett hörn. Men gillar man hack n slash-spel gissar jag att man kommer uppskatta detta!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Fladdermöss kan fan dra åt helvete i exakt ALLA spel. Sen håller jag med dig om kloaker också. Ett tag skulle ju spel innehålla en vattenbana också, vilket även den alltid var sjukt dryg.

Håller med om att vattenbanor ofta suger/sög i spelen med ett undantag och det var Donkey Kong Country, mycket tack vare musiken som var så avkopplande

Medlem

Som väntat, gillade Ninja Gaiden men combated blir lätt enformig. Blir nog att testa på GP framöver ändå.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Håller med om att vattenbanor ofta suger/sög i spelen med ett undantag och det var Donkey Kong Country, mycket tack vare musiken som var så avkopplande

Vattenbanan i NG2 är också rätt dryg.
Undrar vilket spel som har den bästa vattenbana, kanske dags för en omröstning.

Medlem

Spelat väldigt lite nu och combaten verkar magiskt bra hitttills. Klickar alla boxar.

Skrivet av Johan Lorentzon:

+1 på fladdermöss och vattenbanor. Tack och lov slapp vi slowscrollers och vattenbanor i NG NES trilogin med lite undantag en liten hiss i NG 3 om jag minns rätt.

Skrivet av Lauchen:

Vattenbanan i NG2 är också rätt dryg.
Undrar vilket spel som har den bästa vattenbana, kanske dags för en omröstning.

Vattenbanor är inte ens roliga när man har groddräkten i SMB 3 😅
I DKC är de OK, särskilt när man simmar på svärdfisken (glömt namnet, sorry) och i DKC returns tropical freeze tycker jag faktiskt vattenbanorna är njutbara. Så där ligger min röst.

Skribent
Skrivet av Frezy_man:

Spelat väldigt lite nu och combaten verkar magiskt bra hitttills. Klickar alla boxar.

+1 på fladdermöss och vattenbanor. Tack och lov slapp vi slowscrollers och vattenbanor i NG NES trilogin med lite undantag en liten hiss i NG 3 om jag minns rätt.

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men du har helt rätt! OG Ninja Gaiden hade fan inga vattenbanor alls, inte så där irriterande som man ska simma i där allt går segt och med hissmusik i bakgrunden.

signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar