Ny skärm
Jag har köpt denna skärmen nyligen och är väldigt nöjd.
http://www.testfreaks.se/bildskarmar/samsung-syncmaster-226bw...
Vilket är bäst att köra crysis på den i 1680/1050? 1 st hd4870x2 eller 2 st i crossfire?
Vad kommer jag få för fps med ett 4870x2 allt very high, 16 aniso, 0 aa och 1680/1050?
Seriöst landahl, hur många trådar ska du skapa och alltid om Crysis, spelet är skit för fan.
Svårt att säga vad du kommer få för FPS men HD4870x2 presterar lite sämre än GTX280 på det testet jag har kollat på så kolla hur GTX 280 presterar.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Jag tycker att Crysis var roligt i allafall det lilla jag spela. Och jag använder Crysis som bench eftersom det är det mest krävande spelet för antagligen ett par år framåt.
En fråga bara.. Min skärm har max upplösning 1680/1050 .. Är det en skitupplösning? Laxen sa nämligen att 1280/1024 var en skitupplösning och det var den högsta upplösningen jag kunde köra på den förra skärmen.
Är 1600/1200 bättre upplösning än 1680/1050?
1680x1050 är native resolution för den skärmen (så väl som för nästan alla andra 22")
i morgon Landahl, får du äntligen svar på allt ditt gnäll! då ska nämligen 4870X2 lanseras (om dom inte ändrat datum, igen).
tyvärr så tror jag att du har köpt en aldeles för liten skärm för att du ska ha nytta av ett X2, du skulle köpt en 24" eller 26" istället.
lol vilket skitsnack. Den är knappast för liten för det kortet snarare tvärt om tror jag
Jag har sett tester med den upplösningen (1680/1050) och enligt de testerna så presterar 9800x2 bättre ...
Och om det skulle va som du säger så köper jag en 30 tum istället
Hmm ok, men vad menade då laxen att 1280/1024 var en skitupplösning? Det var native på min förra skärm?
Vet inte vad Laxen menade men 1280x1024 är ingen skit upplösning :P, är native på 4:3 19".
Hehe, fel, det är native på en 5:4 19".
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Jag har skickat tillbaka min 22 tum skärm eftersom den hade en a panel. Jag visste inte detta innan utan trodde alla hade s panel. Jag har nu istället siktat in mig på en annan samsung nämligen denna --->
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=pricerunner&T2=LS24...
Frågan är nu bara ... märker man någon skillnad i spel som tex quake 4 med 5 ms i stället för 2 ms? Ghosting?
tacksam för svar ...
Jag har lite sparade pengar.. men den skärmen på 24 är inte dyr. Tycker ni att det är idiotiskt att köpa en sådan skärm om man tex bara har ett 9800gx2 för at köra spel i 1920/1200 och allt high eller very high 0 aa 16 aniso? Jag har hört att man inte behöver aa i den upplösningen...
Vänligen ignorera inlägg och trådar från människan från och med nu. Allt handlar ju om samma sak hela tiden.
Landahl: Köp allt det dyraste hela tiden, sluta skapa trådar och spela ditt Crysis nån gång. Då blir de flesta nöjda och glada
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Jag har lite sparade pengar.. men den skärmen på 24 är inte dyr. Tycker ni att det är idiotiskt att köpa en sådan skärm om man tex bara har ett 9800gx2 för at köra spel i 1920/1200 och allt high eller very high 0 aa 16 aniso? Jag har hört att man inte behöver aa i den upplösningen...
Som det ser ut nu är 9800gx2 det mest kraftfulla grafikkortet på marknaden...(tills imorgon när HD4870x2 lanseras).
Seriöst landahl, hur många trådar ska du skapa och alltid om Crysis, spelet är skit för fan.
Svårt att säga vad du kommer få för FPS men HD4870x2 presterar lite sämre än GTX280 på det testet jag har kollat på så kolla hur GTX 280 presterar.
om man ska tro Sweclockers så är HD4870x2 bättre än GTX280 på crysis.
om man ska tro Sweclockers så är HD4870x2 bättre än GTX280 på crysis.
Jag vet, men de hade inte gjort det testet när jag skrev mitt inlägg, kollar man på Sweclockers test så är HD 4870X2 ett mycket bättre val.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Nu har jag fått min skärm och använder fortfarande 8800 gt. Vilken fantastiskt jävla bra skärm alltså. Bilden är makalös
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=pricerunner&T2=LS24...
Vänligen ignorera inlägg och trådar från människan från och med nu. Allt handlar ju om samma sak hela tiden.
Landahl: Köp allt det dyraste hela tiden, sluta skapa trådar och spela ditt Crysis nån gång. Då blir de flesta nöjda och glada
Hähä instämmer
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Hmm ok, men vad menade då laxen att 1280/1024 var en skitupplösning? Det var native på min förra skärm?
Sa jag aldrig, jag sa att 1024x768 är en skitupplösning. 1280 är ok men helst 1600x1200 eller högre.
Sedan så är en SLI setup med 280's fortfarande mycket bättre än ett 4870x2 eller två stycken. Antar att det är drivrutins relaterat då två 4870x2 i CFX inte får bättre resultat.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Sa jag aldrig, jag sa att 1024x768 är en skitupplösning. 1280 är ok men helst 1600x1200 eller högre.
Sedan så är en SLI setup med 280's fortfarande mycket bättre än ett 4870x2 eller två stycken. Antar att det är drivrutins relaterat då två 4870x2 i CFX inte får bättre resultat.
Jo men hur många har råd med två 280:O två stycken går ju på typ 8-9k:|
Du har rätt Joel, och dessutom är det fruktansvärt bortkastade pengar för endast ett spel som Crysis.
Jag tänker vänta tills det kommer ett kort som klarar crysis i 1920/1200 very high 0 aa och 16 aniso med minst 60 fps ...
Det är ju inte bara i crysis du får överlägsen prestanda, många andra spel är ju också väldigt krävande, speciellt spel som kommer i framtiden.
Köp då två gx2'or från USA, det blir 3400:- det, billigare än både 4870x2 och dubbla 280's. Där får du runt 60 fps på VH i 1920x1200.
Smaken är som baken landahl, många gillar skärmar som inte är för stora, man har allt mer centrerat och kontrollerat då. Jag ska köpa en 22" och se hur det känns, sitter iofs på en 21" 4.3 skärm nu, men det är katodstrålerör det...
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Det är ju inte bara i crysis du får överlägsen prestanda, många andra spel är ju också väldigt krävande, speciellt spel som kommer i framtiden.
Köp då två gx2'or från USA, det blir 3400:- det, billigare än både 4870x2 och dubbla 280's. Där får du runt 60 fps på VH i 1920x1200.
Smaken är som baken landahl, många gillar skärmar som inte är för stora, man har allt mer centrerat och kontrollerat då. Jag ska köpa en 22" och se hur det känns, sitter iofs på en 21" 4.3 skärm nu, men det är katodstrålerör det...
(3400+fraktkostnad)*moms+tullavgifter menar du väl ändå?
Ett år eller 2, går inte att säga riktigt, Nvidia eller ATI kanske kommer med ett sjukt monsterkort som bara äter vad man än ger det eller så lyckas de knappt avancera alls som typ Nvidia gjorde denna generation.
Nej, ingen moms eller tullavgifter.. det mesta går genom tullen. Allt kollas inte vet du
Sedan kan man alltid passa på att köpa när man är i USA, eller be någon man känner skicka det eller ta med sig det.
Knasterband2 skrev: