Ny skärm
två stycken 4870x2 torde klara det om ati kommer med lite nya drivrutiner. sen är ju frågan när och om de kommer
hittade den här videon när en kille kör med tre stycken gtx280 i sli. det är ju inte alltför imponerande fps i crysis han får med tanke på de att kör med tre stycken gtx280 extreme edition.
verkar som det inte bara är ati som har problem med drivrutiner;)
Joel du borde ju först fatta hur krävande Crysis är, speciellt i stora upplösningar och med massor av kantutjämning påslaget. Oftast är det ingen ide att köra med AA i crysis, för det kräver för mycket. Har man dock 280'ior i 3-way SLI är det en annan femma. Det är imponerade fps, snitta 40 - 50 fps på dom där inställningarna, är imponerande. Du kan ju inte jämföra med spel som cod4, hl2, och bioshock.
Sedan är maxishines tester helt ok, han vet vad han sysslar med. Inget fake, inga problem. Längtar tills han skaffar två x2'or så får vi se vad dom går för i olika spel.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Menar inte att Maxishine gör fejk tester, men tycker han borde köra med Crysis benchmark så man kan jämföra 2 olika setups, för om man bara åker runt med en bil så behöver det inte vara lika krävande, eller så är det mer krävande, men det är inte lätt att se.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Joel du borde ju först fatta hur krävande Crysis är, speciellt i stora upplösningar och med massor av kantutjämning påslaget. Oftast är det ingen ide att köra med AA i crysis, för det kräver för mycket. Har man dock 280'ior i 3-way SLI är det en annan femma. Det är imponerade fps, snitta 40 - 50 fps på dom där inställningarna, är imponerande. Du kan ju inte jämföra med spel som cod4, hl2, och bioshock.
Sedan är maxishines tester helt ok, han vet vad han sysslar med. Inget fake, inga problem. Längtar tills han skaffar två x2'or så får vi se vad dom går för i olika spel.
Visste inte att AA var så pass krävande. men men man lär sig;)
Menar inte att Maxishine gör fejk tester, men tycker han borde köra med Crysis benchmark så man kan jämföra 2 olika setups, för om man bara åker runt med en bil så behöver det inte vara lika krävande, eller så är det mer krävande, men det är inte lätt att se.
Han göör jämförelser, kolla bara hans videos
Joel, i crysis är AA så pass krävande, eftersom att varenda trädstam och trägren, och träkvist ska ha kantutjämning. I vanliga spel där man har en average fps på över 60 så märks det oftast inte att man förlorar 10 - 15 fps pga AA, har man dock bara runt 30 fps så märks det omedelbart med kraftig inverkan!
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
Vad är det för skillnad på denna skärmen ----->
http://www.pixmania.com/se/se/985681/art/samsung/tft-skarm-30...
och denna ----->
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=pricerunner&T2=LS30...
http://prisjakt.nu/produkt.php?j=138062,299466
305T+ har högre kontrast och enligt PixMania också en HDMI ingång.
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Kalla mig tokig men jag ska beställa den från pixmania i morgon. Den andra skärmen ska min flickvän få. Det kommer ju att va som att spela på en tv. Min tv är 28 tum och skärmen 30. Det lustiga är att 8800 gt kan driva half life 2 episode 1 och 2 med 2560 x 1600 upplösning allt max 4 aa och minst 60 fps hela tiden. Så 8800 gt är ett superkort.. Jag byter antagligen när nvidia eller ati kommer ut med sitt nästa superkort. kanske gtx 280x2.
Vad behöver man för att kunna se på tv i datorn? Kommer tv-bilden bli lika bra som på platt tv på http://www.pixmania.com/se/se/985681/art/samsung/tft-skarm-30...
skärmen?
Lite tokig är du nog allt. Pixmania ska man enligt kunders omdömen vara lite försiktig med. Se till att handla mot postförskott är ett tips...
Förmodligen behövs ett TV-kort, finns från några hundringar och uppåt.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
Lite tokig är du nog allt. Pixmania ska man enligt kunders omdömen vara lite försiktig med. Se till att handla mot postförskott är ett tips...
Förmodligen behövs ett TV-kort, finns från några hundringar och uppåt.
Stämmer ganska bra hört en delt dåligt om pixmania undvik att handla därifrån men landahl verkar ha så mycket pengar så de kanske är skitsamma?
Kan denna butiken va bättre? --->
http://www.itservice.se/dialectit/site_itservice/site_article...
Denna butiken då?
Ingen skam i att söka själv. nj har givit dig två utmärkta källor att söka på och finna dina egna svar.
ClickOK har hur som helst inte direkt rosats av alla sina kunder. Mot postförskott känns det väl i alla fall lite bättre, men då går priset upp lite och poängen med att handla från lågprisbutik försvinner.
CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm
VAd har du för erfarenheter av it service då? Dem har ju fått goda omdömmen på pricerunner...
#1: Mailade ett antal butiker och frågade om de hade möjlighet att få tag på ett moderkort som inte fanns i lager hos någon av dem, IT Service var ett av dem. De flesta butikerna svarade rätt snabbt med ett nekande och hänvisade till att det slutat tillverkats.
IT Service tog några dagar på sig att svara, men de skulle inte ha några problem att ordna fram ett sådant så det var bara att beställa. Ignorerade mailet för jag hade redan fått tag på moderkortet på annat håll, och några dagar efter så försvann det helt från deras sortiment.
#2: Såg att IT Service hade ett väldigt bra pris på en bärbar dator som jag snabbt la en beställning på mot postförskott och det fanns bara ett fåtal i lager.
Några dagar gick, sedan ändrades lagerstatusen till beställningsvara (eller något liknande), men ingen uppdatering på min orderstatus.
Efter någon dag mailade jag och frågade vad som hände med min order, vilket jag givetvis inte fick minsta svar på.
Ringde några dagar senare och frågade, då var deras kundtjänst väldigt snabba med att påpeka att det var lika bra att avbeställa för de skulle nog inte få hem den något mer, och eftersom jag skulle åka och hälsa på släktingar lite längre fram så kände jag inte för att ha ett paket liggandes på posten utan att jag visste om det.
Dagen efter jag avbeställt så fanns datorn i lager igen, samma antal som de hade haft i lager när jag lagt min beställning, men nu var priset över tre gånger så högt.
Jag har själv inte handlat på pixmania men de har varit med i tv programmet Plus för att ha varit dåliga och ganska många på pricerunner bland annat som har klagat.
Förresten tänk på hur många sändningar pixmania och andra liknande företag gör varje dag. Det kanske inte är så konstigt att det blir fel ibland?
Jämför Pixmania med Datorbutiken, Komplett eller Webhallen, 3 andra stora företag men ändå har de bra omdömen.
Hur gör man för att kunna se en film på datorn som man har köpt. Jag har testat med en massa filmer men dem går inte att spela upp pgr av kopieringsskydd...
Gissa vilka som inte har det problemet...
I don't necessarily agree with everything I think.
Pixmania har bra omdömen också. Jag har handlat därifrån flera gånger och även returnerat ibland. Jag har aldrig haft problem, kanske bara tur.
Pixmania har ett omdöme på under 5, och då har över 450 personer sagt vad de tyckt.
http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374
Det är massvis med personer som skriver varning och att man ska akta sig.
Medan t.ex. Webhallen har runt 8 i omdöme med nästan 800 omdömen, detta är bra. Skulle själv aldrig handla på Pixmania, dels för att det är franskt och sedan pga. omdömena.
http://prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=113
Webhallen är också "billigast" på flest produkter som båda butikerna har i lager
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=113&ftgnamn1=Webhalle...
Tycker ni att jag ska slå till direkt och köpa ett 4870x2 eftersom jag snart ska plocka ut min 30 skärm när den kommer på posten, eller hade ni väntat på nvidias motangrepp mot 4870x2 som sägs komma i höst?
Tror ni 8800 gt klara rde flesta spel i upplösningen 2560/1500?
half life 2 episode 1 & 2 vet jag klarar den upplösningen max med 16 aniso 4 aa och minst 60 fps....
Men köp allt för guds skull. Du kommer ju oavsett vad du gör nu tjata om nästa serie också och att du kommer köpa det och köra SLI/Crossfire och lira Crysis på Very high i 2560X1600 och få minst 50 FPS.