Call of Duty blir modernt igen

Medlem

Jag har hit tills gillat alla CoD spelen (förutom 3'an som jag inte lirat) men då jag är mer fäst vid ww2 scenarion så håller jag dem närmare bröstet. CoD4 var bra, men miljöerna var lite för tråkiga. Om dom kan hitta på lite mer fläskiga miljöer i 6'an kan det vara värt att skaffa.. annars tror jag jag håller mig till CoD5 lite längre


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av mevoki:

Trevligt, men inte ett dugg överraskande. Vad jag hade velat se är ett spel i Call of duty-seriens anda, som utspelar sig under koreakriget. Men det lär väl aldrig hända, trots att det är en så i spel och filmsammanhang oexploaterad konflikt:(

Kan inte annat än hålla med. Vill inte ha Call Of Duty-serien i Modern Tid. De får GÄRNA göra spel med ANDRA namn som utspelas i modern tid. Men men... är det vad de vill göra så.

Medlem
Medlem

Bra, cod4 var ett av de trevligaste simgleplayerspel jag spelat, kändes verkligen som en välgjord hollywoodfilm, bra berättande, spännande uppdrag, fruktansvärt bra musik.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av q0rra:

Längtar redan...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Då hoppas jag bara på bättre AI hos fiendesoldaterna, mindre osynliga väggar på banorna och längre singelkampanj. Plus co-op. CoD:MW tokrockade.

Medlem

palla ett nytt cod i modern tid, vart glad när treyarch gick tillbaks till ww2 där cod hör hemma, dock har ju cod blivit så jävla casual sedan 4ran med Pilar överallt typ BOMBA HÄR mitt i skärmen.

Annat var det på cod1 och cod2 tiden , <3 thoose times in clans

Inaktiv

Det skulle vara nytt och fräscht med CoD i Vietnam eller i Korea

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av mevoki:

Trevligt, men inte ett dugg överraskande. Vad jag hade velat se är ett spel i Call of duty-seriens anda, som utspelar sig under koreakriget. Men det lär väl aldrig hända, trots att det är en så i spel och filmsammanhang oexploaterad konflikt:(

Kan inte annat än hålla med. Vill inte ha Call Of Duty-serien i Modern Tid. De får GÄRNA göra spel med ANDRA namn som utspelas i modern tid. Men men... är det vad de vill göra så.

Medlem

Nice, CoD4 ägde ju, det ända som sög var ju alla helicopters+airstrikes 24/7. Hoppas det blir bättre.

Inaktiv

Gött att dom går tillbacka till moderna tid..

Medlem

Första COD är det bästa och enda i min mening... Resten var halvdana.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Låter inte så jätte intressant men man längtas ju ändå såklart!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kommer nog bli ritkigt bra


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Pft! WW2/vietnam/Korea... Jävla tattarkrig. Modernt eller sci-fi ska det vara!

COD:Space Marines


signatur

---
Boo!

Medlem

Dom är för snabba att pusha ut ett nytt spel vore kul om man satsa typ iaf 2år på ett spel innan man bygger vidare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

YEEAAA BABY!

Fan va nice! Modern Warfare äger!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Kan inte annat än hålla med. Vill inte ha Call Of Duty-serien i Modern Tid. De får GÄRNA göra spel med ANDRA namn som utspelas i modern tid. Men men... är det vad de vill göra så.

Jaha, så om dom gjorde exakt samma spel men i ett annat namn så spelar det ingen roll?

Inaktiv

Bara det att de behöll namnet "Call of Duty" när de gick över till modern tid tyder väl på att folk köper namnet och inte spelet?
Nej, enligt mig är denna serie lika överskattad som det mesta annat som säljer bra, eftersom de flesta spel som säljer bra nu för tiden är uppföljare som lever på originalets namn.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Hoppas att det blir bra..

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Dom är för snabba att pusha ut ett nytt spel vore kul om man satsa typ iaf 2år på ett spel innan man bygger vidare.

Det gör de ju, de började säkert med MW2 ungefär när MW släpptes, eller kanske t om innan, nästa höst blir lite exakt två år efter MW.

Medlem

jippi!!!call of duty<3<3


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Dom är för snabba att pusha ut ett nytt spel vore kul om man satsa typ iaf 2år på ett spel innan man bygger vidare.

Det är inte samma utvecklare som släppte fyran och femman. Så det är två år mellan varje spel för respektive utvecklare. Jag tror knappast på en helt ny grafikmotor men en uppdatering iaf.. Det är ju Infinity ward som gör motorerna och nästa spel är ju deras tur.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Kan de inte göra ett där man är terrorist och placerar bomber i USA. Hade vart coolt och skulle förmodligen sålt rätt bra i tredje världen plus Ryssland.


signatur
Medlem

neeeej inte modern combat...... jag vill ha det gamla sega WW2... inte sprinta runt som en dåre o kniva o dö av helikoptern 1 gång per 20 sekund för man ligger överst i listan :S
However... singleplayer delen var helt sjukt bra.

Aja, eftersom man skulle kunna säga att jag är Call of duty "fanboy" så kommer jag lätt köpa det och spela sönder det Nu när jag tänker efter bryr jag mig knappt om vilken era det utspelas i , eftersom denna gång är det IW's spel cod:ww har ja skrotat för längesen när submachine gun går före bolt action i skada och range.. då vet man att det inte är nåt å ha

Nåt jag hoppas på i framtiden är WW1 spel och Vietnam spel

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Pft! WW2/vietnam/Korea... Jävla tattarkrig. Modernt eller sci-fi ska det vara!

COD:Space Marines

tänk lite på att det dära är äkta krig, där riktiga män (och kvinnor) har dödat och dödats och hur mycket civilbefolkningen (och soldaterna) fått lida.. de e lite respektlöst o kalla det för tattarkrig tycker jag.. :/
jag förstår att du kanske menar vad du föredrar spelmässigt, men tänk ändå efter lite.

Medlem

Asså de utvecklar ju spelen på rekord tid typ. Släpptes ju just CoD World at war.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

förra singelplayer ägde ju. Man får hoppas dem har en lika bra singelplayer på del 2

Inaktiv

Ett COD som utspelar sig under vietnamkriget eller koreakriget vore nice.
COD: WAW var hyfsat bra, enspelar läget var ganska kort men det var riktigt nice i slutet när man fick sätta flaggan på taket av reichstag.

Medlem

Bra, jag gillar CoD-spelen. Modern var verkligen en fräsh fläkt efter ww2 spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar