Inlägg av daemonhorde

Inlägg som daemonhorde har skrivit i forumet

Synd att han verkade så nervös, gav ett litet splittrat intryck. Men efter att ha spelat Cd projekt RED titlarna så är jag inte alls oroad. Kul också att de har så bra samarbete med skaparen av rollspelet kan bli skoj att se hur de kopplar ihop spelmekaniken från p&p.

Är väldigt besviken på Sony... De borde ha jobbat hårdare för att få Monster Hunter till Vita. Det spelet hade fått mig att köpa vita Spelade MH till psp i ca 1 år när jag hade 1 timme pendel fram och tillbaka från jobbet, var en lifesaver.

Eftersom första och andra spelet tillhör mina favoriter så är jag lite oroad över endel vad jag anser är misstag av firaxis.

Ex

1) Fiender kan inte attackera från fog of war som i första och andra spelet. De blir helt synliga när de attackerar.

2) Ingen RNG på kartorna. Om ett UFO krashar så är ufot på samma ställe om kartan är samma som sist. Bara fienderna är RNG. Det finns också ca 80 kartor i spelet så vänta er att se samma kartor många gånger om.

3) Research trädet är mycket mycket mindre än i ens första spelet och bara 1/3 så djup som i terror from the deep. Finns knappt research kring basenheter.

4) Vi vet inte om invasion uppdrag finns där din bas blir attackerad något som var riktigt kul i ettan och tvåan. Det var inte heller lika farligt att förlora en bas eftersom du kunde bygga flera för att täcka jorden. Nu har du bara 1 bas.

Det sagt har jag köpt spelet för att stödja mer turnbased spel! Och jag hoppas att spelet åtminstone är hälften så bra som originalet då lär det vara värt ändå.

Köp inte spelet sluta stödja sånna här gimmicks med extra content som är exclusivt. Lovar att om de tappar 400 000 kunder eller nått slutar de direkt.

Älskar army of two serien sjukt skoj lira med polare. Hoppas bättre customs i cartel.

Det jag ogillar med WoT och varför jag slutade spela var en anledning köpa bättre skott är ett måste om du ska lira clan wars eller liknande, och de kostar skjortan. Så spelet är nice men som vanligt med free 2 play är det play 2 win. Finns inget värre än att skjuta ett skot och det stydsar men en liten sork skjuter penetrating shot rakt igenom ens front armor...

Alltså vad skoj man får downvotes för man ogillade hur buggit aliens rör sig och hur allmänt dåligt spelet verkar vara. JA då hoppas jag de som röstade ner går och köper spelet för det lär det behöva räkna med att spelet kommer bli mega flopp.

Alltså snacka om att ta sig själv på för stort allvar. När de olika designerna står och poserar för kameran får man minikräkningar. Sen gör det inte saken bättre att de visar footage där aliens hackar och fastnar. Eller de ljusa miljöerna... alltså den här trailern sög riktigt hårt.

Eftersom det är av samma kille som var med och gjorde story i deus ex vanilla så är jag exalterad över det här spelet. Sen att art directorn är samma som half-life är rätt nice också

Ja jag är då inte förvånad. Och faktiskt blir jag bara ännu mer opeppad på spelet. Så vad är nya grejen? Att sitta på RMAH och göra deals för att tjäna pengar som en stock broker... vad roligt ha så skoj ekonomistudenter.

Första var riktigt kul! Andra var snäppet sämre då vapen modingen var 10000000x sämre implementerat.

Försökte verkligen älska d3, men eftersom spelet flöt oerhört trögt på mitt system o eftersom rmah och att banorna var i princip 100% lika vid varje genomspel förstörde all känsla. Dött spel för mig. Tyvärr d2 var amazing men d3 är fan värdelöst. När arena kommer igång kommer det bli ännu sämre om de kör på samma mechanic som finns i spelet nu. Jag menar +200% crit dmg liksom hit hit, insta death. Gud så skoj...

Så jävla ful att göra avtal där en part är tvungen att avsäga sig möjligheten att göra något juridiskt. Det borde inte vara lagligt att säga här köp en massa spel på den här tjänsten men sen ändrar vi om avtalet och du är TVUNGEN att godkänna. Rättsvidrigt...

Ah hade en c64 och en Amiga 600HD! Fick aldrig en 1200 av modern min men väl en nintendo 8 bitars

AAA handlar om budget inget annat. Stor företagen har bara råd att lägga ner ett par stora projekt per år det är deras AAA titlar. Sen har de mindre budget på kommande bra spel de får annan rating. Det där är taget från bankvärldens budget klassificeringar.

Tror de mesta som spelade gamla Max Payne var sjukt skeptiska till att inte Remedy kudne fortsätta med noir känslan. För mig är inte Max Payne en rakad snubbe i rio hur än storyn för honom dit... Det dödade hela känslan av att vilja köpa spelet.

Trist för utvecklarna men antar författaren är glad.

När jag pluggade datavetenskap jobbade vi 80% alternativa system som linux. Men hemma körde jag ett tag dubbla operativsystem innan jag valde Windows igen för alla spel (hey I game ok). Hade det funnits mer kompabilitet finns det 0% intresse att sitta kvar på Windows linux och liknande open source är betydligt mer individ anpassade och flexibla så länge man lär sig kommandon och annars finns nu bra gui ändå.

Vad är torment utan backstory och setting? Mycket av vad som gjorde spelet så bra var att det använde sig av D&D licensen.

Så pg a en av ägarna (han är inte ens drivande i företaget längre) så ska man acceptera att de tar ut skam belopp för hotfixes och försvårar för patching överlag. Om man spelat Dawn of War vet man hur jävla leds man var på att patcharna satt fast i veckor i deras jäkla certifiering. Så jävla glad de gick över till steam.