Inlägg av CFW

Inlägg som CFW har skrivit i forumet

Testade betan och blev ett köp för mig, underbart roligt tyckte jag

Skrivet av SID 6.7:

Priset har aldrig varit problemet för mig, huvudpersonen i serien däremot...

Har grymt svårt för rollspel där jag inte får skapa min egen karaktär.
Gav originalet en chans men klarade bara av någon timme med Gruff McGruff innan jag gav upp.

Missar förmodligen något i och med det, men det funkade inte för mig.

Kan bara hålla med. Spel med så mycket potential men fångad i Geralt-fängelset

Denna blir ändå på Uplay så spelar ingen roll. Har en enkel filosofi: Uplay för Ubisoft-spel, Origin för E....ah just det, men om jag nånsin köper ett EA-spel igen och Steam för allt annat.

Bäst att förköpa Three Kingdoms redan nu på Steam bara för att.

Skrivet av Zidious G:

Värst vad alla flippar över dessa BR-spel. Bara jag som är ointresserad?

Inte bara du.

....och vad finns kvar av det varumärket efter de senaste filmerna i den serien? Luke är en mjölkdiande gräslig gubbe, Leia är...Mary Poppins och de nya karaktärerna....meh.

Hoppas det inte säljer ett enda ex. Alternativt en enda stor lootlådefest.

Don't like it - guess we didn't buy it.

I det allmänrusiga tillståndet av hyllningar om konkurrens till Steam glöm då inte att spelmakarna som begränsar sig till Epics dito gör det med vetskapen att de inte har community reviews på Epic Store.

Där har vi anti-konsumentpolitik i sitt esse! Våga vägra fler launchers!

Låter som Bioware ligger farligt nära det (in)famösa "Don't like it - don't buy it"-uttalandet från andra, fallna studior. Men visst, om de så vill, me no buy it.

Skrivet av Dragoo:

Lite kul att nyheten kommer dagen efter att Bannermen announcade release-datum 21 feb... Inte för att det är exakt samma genre, men målgruppen går nog in i varandra något.

Herregud vad hjärtklappning det blev där, läste ju först "Bannerlord" och sen "release 21 feb". Höll på att bli världens bästa fredag.

Inte bara "hes berättarröst", det är väl Tony Todd (Mr Candyman) i egen hög person?

Skrivet av Tomas Helenius:

Skillnaden är att loot- och casinomekanik är etablerat och accepterat i Fifa, medan Star Wars lockar både Star Wars-fans och en bredare publik (som kanske inte alltid är van vid lootgrejer). Sen hade ju Battlefront 2 extremt dålig timing: ett storspel från en inte alltid älskad spelutgivare som släpps precis när stormen rasar som värst. Jag tror EA drar slutsatser av det och försöker hitta andra sätt till extrainkomster i kommande Star Wars-spel. Och även om det blir lootlådor så lär de ha ett betydligt snällare upplägg.

Scenariot som sådant motsäger ju inte det; EA ser att sportspelens affärsmodell är extremt inkomstbringande och man försöker applicera det på allt inom koncernen, när fansen slår bakut och kopplar det till det berömda "don't like it? don't buy it" så är EAs enda svar på det att lägga ner produktionen.

2018 om något år visade att singelplayerspel såsom God of War, Spiderman och RDR 2 inte bara lever utan frodas. Om företagen tycker att de borde tjäna mer på sina produkter får de väl gå en grundkurs i ekonomisk teori: antingen sänka budgeten eller höja priserna (engångspriset alltså). Mentaliteten att behandla sina kunder som mindre vetande med obekväma åsikter har ju visat fungera sådär...

Skrivet av Tomas Helenius:

Fast EA lär ju ha lärt lootlåde-läxan från Battlefront 2, jag tvivlar starkt på att de tänker göra samma sak i nästa AAA-spel. Det finns avsevärt mindre riskabla sätt att dra in pengar på merförsäljning, som DLC.

Med tanke på hur EA hanterar t.ex. sina sportlicenser tvivlar jag starkt på de någonsin kommer frångå lootlådor och "games-as-a-service" i några av sina framtida produkter. Problemet kvarstår: de större spelföretagen/utgivarna (med några få, lysande undantag) ser den datorspelsintresserade kunden som en outsinlig mjölkpåse och slänger man in lite kasino-inspirerad psykologi i form av lootlådor så kan man skapa beroende kunder.

Det äckligaste är hur man nu satt ett tidigare så respekterat och uppskattat varumärke som "Star Wars" på sin sjuka affärsidé.

Jag har nog aldrig sett en sådan oförklarlig men samtidigt medveten(?) kapitalförstörelse som hur Disney har behandlat Star Wars. Sorgligt att se allt från inkompetenta regissörer, manusförfattare och producenter vilja bryta sönder och förstöra hela universumet och kortsiktigt giriga spelföretag som EA avbryta karaktärsfokuserade singelplayer-spel för att de inte går att trycka in lootlådor och annat hasardspel till kunderna.

Disney and EA, the rule of two, a master to embody the power of the dark side of the Force and an apprentice to crave it.

Nä, den här blir att hoppa över, tråkigt nog. De asiatiska TW-spelen intresserar föga, jag tror att de missade mycket på att inte fokusera på europeisk historia, förslagsvis:

*TW: Medieval 3
*TW: Empire 2
*TW: Victoria/WW1

Nåja, förnumstigt får man drömma vidare om framtiden (eller ja, dåtiden )...

Ett riktigt sk*tspel, ej värdigt dess namn.

Varför ens förlägga spelet i en annan galax, det är ju inte direkt som att man sett allt och gjort allt i Vintergatan? Istället för ett obskyrt sidospår varför inte bara låta det gå 100-200 år och låta oss fortsätta upptäcka mer av redan etablerade planeter (och nya) i min j*vla galax?!?

Förbannad äro EA till helvetets alla kval!

Disney förnekar sig inte i alla fall. Den roligaste, men samtidigt mest sorgliga, kapitalförstörelsen av 4 miljarder dollar (eller vad Star Wars IP:et nu kostade) som nånsin setts.

Efter den uppkastning som var The Last Je...kan inte ens skriva orden längre...så blir man dock föga förvånad.

Den här blir att hoppa över tyvärr (första gången för mig i Total War serien ). Oerhört oinspirerande epok och plats.

Hade varit underbart med ett Empire II ... eller, om man vågar drömma: Total War: Victoria. Menmen, får väl bli nästa gång :'(

Det är ju jäkla enkelt att uppföra sig så när EA finns på marknaden, man blir på nåt sätt ändå bara "näst jäkligast".

Men å andra sidan tvingade väl Microsoft ett antal stympningar av det första Alan Wake (skulle vara open world, mm, mm).

Om mitt minne stämmer så har jag för mig att BioWare gått ut med att The Old Republic är att räkna som KOTOR 3 (och med alla de storylines till de olika klasserna KOTOR 4, 5 och 6)

Efter The Last Jedi (att ens skriva de orden värker i själen) är tyvärr Star Wars helt dött. Att låta EA gravplundra det ruttnande liket känns väl.. tja, passande på något sätt.

"The past must die, kill it if you must" som den fruktansvärd karaktären Kylo Ren sade (och med de orden och Lukes mjölkande av den lakterande rymdkon avrättade allt som Star Wars har varit). Vilket SW spel kan jag någonsin vilja spela nu liksom? Nej, tack och adjö till det (liiiite imponerande dock av Disney att köpa hela Star Wars för 4 miljarder dollar och sen vaska det).