Inlägg av ebackman2

Inlägg som ebackman2 har skrivit i forumet

Skrivet av SID 6.7:

@CARTMAN: Samma här, det är värt att betala för att slippa Epic och deras Kinesiska overlords.

Vilken härlig logik.
Hata på epic games, men har inga problem med att stödja utvecklaren (fast på en annan plattform) som sålt sin själ och ger ut spelet hos epic mot betalning?? Att mao stödja en utvecklare som gjort deals med epic, dubbelmoral.

Förstår inte varför alla kräver att det ska vara så olikt föregångaren. Det heter "2" av en anledning, att det högst troligt kommer att bygga på vad som redan skapats i ettan.

Mer av samma tror jag majoriteten av de som gillar "looter-shooters" inte har något emot, om jag ska vara ärlig.

Har man 40h kampanj och en massa end-game content så tycker i.a.f. jag att man kan kalla det "2" snarare än en expansion, oavsett om gameplayet är detsamma.

Skrivet av Sapiens:

Nä verkligen inte, Portal är ett utav de bästa spel som gjorts någonsin, skulle mycket hellre lägga pengar och tid på ett sådant spel, än något skräp mmo-lir eller lootshooter man sitter och halvspelar i hundratals timmar som en hjärndöd zombie.

Edit:
Dessutom om man börjar räkna med tiden och vad du kunde ha tjänat ihop om du jobbat istället, 5år 8h om dagen, det är typ minst 500 000 -750 000 kr, om man räknar på minimilön O_o.

Vilket hjärndött inlägg.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu har ju PS4/xbox one fler användare än någonsin tidigare. Eller tänker du på prestanda? I så fall lär det inte bli bättre vid ps5 eller nästa xbox utan de kommer om inte vid lansering snabbt ligga bakom en bra pc i prestanda.

Om du var utvecklare, skulle du i nuläget vilja bli anställd för att skapa ett spel för PS4 eller PS5?

Problemet kanske är orden "just nu".
xbox och ps4 är i nuläget, 6år? gamla... Vem skulle se det som en attraktiv maskin att utveckla mot "just nu"?

Skrivet av peggleball:

Hur pass generella är dessa AI egentligen?
Visst den behöver titta matcher för att träna men skulle tippa att den i grunden har sitt neurala nätverk fullproppat med information om spelet och spelandet som den sedan tränar emot.

Själv får jag smisk av AI i spel hela tiden så är väl inte direkt att man kan göra AI som spöar de bästa spelarna heller.

Hade varit mer imponerad av en AI som t.ex. kunde slumpmässigt bli tilldelat ett spel, se youtube videos om det och sedan bli kompetent i att spela spelet.

Det är skillnad på en AI som spelar ett spel med samma förutsättningar som spelaren har, och en AI som har tillgång till funktioner specifikt programmerade för denna "AI:n". I majoriteten av spelen som finns ute använder de sig inte av ett neural network.

Det som är imponerande är just hur många val det finns att göra och att all data inte finns där, så att den tvingas göra predictions.

Hur pass generella är dessa AI egentligen?
Såpass generella att det går att applicera på iprincip vad som helst. (Men de måste ju självklart tränas upp, för varje enskild task)

Skrivet av hannes.theorell:

När det gäller plattformen har de hittills inte gjort något direkt annorlunda än att skapa en kopia av Steam, fokuserat på exklusiva spel och lockat med gratistitlar. Detta är inte en plattformskonkurrens i sig eftersom de inte utvecklar plattformen till att bli bättre utan implementerar en utveckling som redan genomdrivits på Steam.

Att utvecklaren får 18% mer i fickan är väl ganska bra? ser det som ett stort plus då jag hellre betalar den som gjort spelet (så att de kan utveckla fler spel/vidareutveckla de existerande spelen), än lata valve som ligger och petar sig i naveln och drar in sinnessjukt med pengar.

Känns som världens i-landsproblem. Herregud vad folk har ont av att det finns mer launchers än steam.

Tycker valve lutat sig tillbaka alltför länge och inte gjort något vettigt överhuvudtaget.
Levt på steam, lootboxar i cs:go och dota, (självklart hoppar de på battle royale och kortspel)...

Skrivet av breahl:

Bästa med Odyssey är att Ubi gör nytt content till det hela tiden med i form av skepp eller mercenaries varje vecka. Sen kommer det ju två expansioner med + en massa annat. Tvivlar på att Rockstar kommer göra det med red dead 2.

Kassakon red dead online lär nog bli uppdaterad ofta, sålänge mikrotransaktionerna fungerar. Singleplayer kan vi nog glömma dock..

Känns som att de tappat gnistan helt och endast lever på nostalgi och MTX från deras kassa-kor för tillfället. Vilket värdelöst blizzcon utan några som helst framtidsplaner.

Kanske kan låta blizzard själva säga det. Känns jävligt B att någon online-tidning kåt efter klick sitter och säger hur allt är, när blizzard själva inte vågar uttala sig om det. De borde trots allt själva veta bäst.

Skrivet av ankangronto:

Jag tror inte de direkt har gått minus på Diablo 3

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_b%C3%A4sts%C3%A...

Tror det gör ont hos blizzard att de inte kan dra in pengar efter försäljningen likt deras andra spel, Hearthstone, overwatch och hots.
De drar in mycket mer pengar för relativt låg utvecklingskostnad. Diablo har redan tjänat in sina pengar, ingen idé att fortsätta lägga pengar på det sjunkande skeppet.

Visade de inte upp "D3" 4 år innan det släpptes?

Eftersom diablo 3 varit på lifesupport utan iprincip några updates i snart 4år så borde de ju hunnit börja på spelet, kan man tycka... Varför är de så rädda för att visa upp ett eventuellt nästa-spel..?

@Tarmböld:
Problemet är att du och hela poe-communityn inte ser utanför din/er hardcore-bubbla. Ni representerar ingen majoritet.

Stor del av folket har inte tid att lära sig och spela poe. Man orkar inte googla builds och köra trading i webbläsaren. Gör något fel i din spec, eller välj fel build, var god rerolla i 20+h och försök igen.

Och då har jag själv över 150h i spelet, och ännu inte fastnat eller kommit in i det.

Skrivet av HaxXt:

Så det är 30fps som gäller på konsol no matter what? Hade uppskattat ett 1080p läge på One X med 60fps. Hur mycket jag än älskade ettan tål jag inte 30fps.

Problemet är att 60fps vs 4k inte är någon antingen-eller-historia.
Dagens konsoler är gpu-starka, bara för du slänger på eller tar bort 4k-assets betydet inte drt att man magiskt kan få 60fps... varför inte använda det när det finns kraft till det?

4k 30fps är lika tugnt på cpun som 1080p... vill du ha 60fps måste utvecklaren ta bort cpu-tunga saker. Typ antalet objekt , ljus, effekter och liknande. Tror knappast R* vill fula ner spelet så att 60fps blir möjligt.

Skrivet av mrpijey:

Damage Control?

Det seniora manusteamet.
Jovisst, vi kör en slutspurt och skriver om manuset lite, går säkert att göra utan hjälp av någon annan.

Vilket konsekvenstänk...

Skrivet av jehuty:

Kan inte problemet uppstå om man gör en vän förfrågan med meddelandet som kraschar konsolen?

Jo. Sätt den inställningen till att ingen ska kunna bjuda in dig till team eller vänförfråga dig.

De där länkarna är väl inte direkt vad man kan kalla "många andra".

Polygon prisade spelet i sin intervju, sedan ville de ha lite extra klick, vilket de lyckades med.

Jim sterling, ja. Finns det något att klaga på, då står han först i kön och ska klaga.

--
Visst, det är ett problem med mikrotransaktioner, men att det är ett "grind-helvete" till spel är så fruktansvärt överdrivet.

Skrivet av Dunder:

Gränsen går när det blir pay-to-win, fast då pratar vi såklart bara multiplayer-rollspel. Det kommer inte hända att man begränsar till en enda tröja, då ingen utvecklare (som jag känner till iaf) medvetet skjuter sig i foten på det sättet.

Du kan inte argumentera med extremfall på det sättet.

Ta det inte så bokstavligt talat... Det är principen, byt ut "en" mot "en liten pool av item-utseenden".

Kosmetiskt innehåll i t.ex ett RPG spelar roll. Blommiga pistoler i en arena-shooter för X-tkr/st spelar mindre roll.