Guerilla fick gräva djupt i arkiven och anställdas källare för att kunna ta 2004-titeln in i 2010-talet.

Att göra en HD-version av #Killzone var en svår nöt att knäcka för holländska #Guerilla Games. De fick gräva djupt och länge för att hitta allt som krävdes för att ta 2004-spelet in i 2010-talet.

– Jag blev tillfrågad att kräva upp source-koden och saker som modeller, texturer och ljud. Guerilla använde ett helt annat system 2004, så vi visste att det skulle bli svårt, berättar Frank Compagner, senior programmer och får beröm av Michiel vad der Leeuw.

– Frank gjorde en otrolig bragd i "mjukvaru-arkeologi".

Det var enklare att hitta source-koden men för att hitta resten fick Guerilla gräva djupt i sina arkiv och damma av fynden.

– Det var en intressant utmaning, menar Compagner.

Exempelvis hittade teamet skattgömmor i källaren hos en anställd på IT-supporten.

Arkeologi, som sagt. #Killzone Trilogy släpps den 24 oktober.

Skicka en rättelse