Läs fullständiga patch notes för senaste Xcom-uppdateringen här på FZ.

Den nya #Xcom: Enemy Unknown-patchen gör spelet enklare på svårighetsgraden Easy, avslöjar spelets utgivare #2K. Utvecklarna jobbar också på att lösa en bisarr bugg som gör att en game over-skärm visas när du klarat spelet, men det är i dagsläget oklart om de hinner lösa det redan till denna patch.

Vi vet ännu inte när uppdatering nummer två går live, men nedan kan du i alla läsa den fullständiga listan på ändringarna du kan vänta dig.

Klicka för mer information
  • Abductor roof visibility problems resolved

  • Interception game hang issues resolved
    If two interceptors are sent after UFO
    If Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed

  • SHIV inaccessible issues resolved

  • AI Alien Activity Hang resolution

  • Multiplayer connectivity optimization

    Other Fixes

  • TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission after clearing the second room of TempleShip

  • Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving.

  • Easy Difficulty is now easier.

    Again, thanks for all the feedback and for being super patient as we prepare each patch for release. We are always monitoring the forums for issues and will post as soon as we get official updates.

    Updated:

    Adding my reply to the defeat screen issue here so its more visible. This is NOT confirmed to be fixed on the upcoming patch.

    Defeat screen after beating game
    Firaxis is currently aware and researching this issue. We got a couple save files (thanks to you guys) on Oct 22nd that they're looking at. I'll let you guys know as soon as I hear anything about it.

Xcom: Enemy Unknown släpptes i mitten av oktober till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. FZ gillade skarpt när vi recenserade.

Bara för att man kan stänga av dessa via en meny så innebär det inte att så faktiskt sker. Det som händer är oftast bara att man minskar denna hjälp men den är knappast avstängd. Ett sätt att se ifall den är det är att låta siktet vara helt orört, om... 25/11 Har spelat en hel del på konsol (PS3) tidigare, och tyckte det hörde till vanligheten att kunna stänga av sådana assists. 25/11 Problemet är dock att när de i sina undersökningar upptäcker att merparten av de som spelar inte spelar klart det eftersom de anser spelet vara för svårt så kanske de nästa gång gör ett enklare spel även för de som spelar på svåraste. Jag har sett många... 04/11 Jag instämmer helt med det. :) 04/11 Kan både förstå och respektera detta. Vill själv ha en "lagom" utmaning, inte för lätt, inte för svårt. Poängen är att var den där gyllene svårighetsgraden ligger är väldigt olika från person till person. Så på ett spel där man kan välja svårighetsnivå... 04/11 Håller med om att det är helt meningslöst att klaga på att en svårighetsgrad som man själv inte spelar på justeras. Sen har det nog inte alltid så mycket att göra med hur mycket tid man har till att spela, jag spelar själv bara 3-4 timmar i veckan men... 04/11 Jag blir så trött när jag ser alla dessa "Det är ju alldeles för lätt" kommentarer. Inse att alla inte sitter tio timmar om dagen och nöter spelen tills de kan banorna i sömnen. En del av oss har ett liv också. 03/11 Ser inget fel i detta så länge det inte påverkar spelet i övrigt, om det kan göra så att fler får upp ögonen för spelet så är det ju bara bra. Alla har en gång varit nybörjare, detta är lätt att glömma när man gjort något en längre tid oavsett vad det... 03/11 Skönt om du frågar mig. Jag är fruktansvärt usel på den här typen av spel men tycker dem är roliga. Hade ett mindre helvete med Ethereals redan på easy! 03/11 Det är nog ganska många som vill lära sig spelet först och kör spelet på easy innan de ger sig på de svårare nivåerna. Jag tycker det bästa systemet för svårighetsgrader var det som fanns i Thief, där man bara fick full tillgång till spelet om man körde... 03/11
Skicka en rättelse