Assassin's Creed IV, Battlefield 4 och Call of Duty: Ghosts är tre av höstens största spelsläpp. Men du kommer inte kunna föra över dina soloupplevelser från nuvarande till nästa generation.

Tre utvecklargiganter höjer ett varningens finger för #Assassin's Creed IV: Black Flag, #Battlefield 4 och #Call of Duty: Ghosts. Om du uppgraderar ditt spel från nuvarande generation till Playstation 4 eller Xbox One kommer du inte kunna föra över din singleplayer-upplevelse. Vilket i så fall skulle innebära den bångstyriga lösningen att du tvingas starta om på ruta ett.

Det finns flera erbjudanden om att uppgradera de tre titlarna för en billigare peng. I Battlefield 4 och Call of Duty: Ghosts kommer dina framsteg för multiplayer föras över men #EA och #Activision bekräftar att dina soloframsteg inte kommer göra det. Å andra sidan är det kanske inte heller spelens huvudfokus.

Det samma kan inte säga om #Ubisofts Assassin's Creed IV. Du kommer tvingas starta om Edward Kenways piratäventyr om du väljer att uppgradera från nuvarande till nextgen. Vilket gör att det kanske är värt att vänta de extra veckorna (eller månaderna, i Xbox-fallet). Det är oklart om det även gäller spelets multiplayer. Och det är oklart om Ubi-titeln #Watch Dogs också drabbas.

Med andra ord kan det vara värt att spetsa tålamodet och invänta nästa generation.

Har aldrig någonsin varit med om det. :) 28/09 och med PC menas Windows och DX antar jag då. men visst, det finns mer än en anledning till att Valve väljer Linux för OS i sina lådor och att AMD pushar för sitt Mantle. det senare kommer göra Steamboxen enklare att få spel till också, även om det så... 28/09 Självklart menade jag att PCs OS är bloat 27/09 en PC i sig kan inte vara bloatad, (ok, i betydelsen mer intryckta expansionskort än man har användning av möjligen då) ;) men DX kan göras lite mindre bloatat på en Xbox. var inte menat att påpeka att du skrivit fel eller nått, utan att påpeka AMD som... 27/09 Min poäng är att PC är bloatat och konsoler är inte bloatade - därför går det snabbare på en konsol. Artikeln bekräftar detta. 27/09 båda nästa gen-maskinerna använder abstraktionslager, PS4 har dock möjligheten att låta spelen nästan helt snacka sig runt dessa. DX är också rejält tungrott pga att det har för mycket döda rötter kvar bland annat, dock kan även detta göras lite bättre... 26/09 Somliga påstår att konsoler är mycket bättre på grafik än en PC, därför att man programmerar direkt mot chipen på en konsol. På en PC så programmerar man mot en generell drivrutin och därför blir det långsammare, man programmerar inte direkt mot chipet.... 26/09 till PS3 släppte Sony en ja. om det fanns tredjeparts också vet jag inte, men det intresse som ev fanns för det försvann nog kvickt med utfasningen av PS2-kompatibla maskiner. Xbox minneskort har jag för mig bara var en USB-sticka med modifierad kontakt... 26/09 de här adaptrarna, var de "officiella". Alltså stödde Sony och Microsoft dem? 26/09 mellan PS1 och PS2 var det ju inget problem, de använde samma minneskortsportar. från PS1 eller PS2 till PS3 var det lite sämre då det krävdes en adapter eftersom PS3 inte använder minneskort alls. möjligen fanns det liknande adaptrar för Xbox för de... 26/09
Skicka en rättelse