#Bohemia Interactives militärpangare #ArmA: Armed Assault har fått sig en stor uppdatering. Version 1.14 innehåller givetvis en hög buggfixar och diverse förbättringar, men mest anmärkningsvärt även ett nytt multiplayerläge - Warfare - som kallas för en blandning mellan FPS och RTS. Andra nyheter är nya antifuskmetoder, dedikerad server för Windows och Linux, samt borttagande av kopieringsskyddet (SecuROM eller StarForce, beroende på version).

[fi=6122]

Klicka för mer information

General

* Newly adjusted default field of view
* Improved performance (up to 100% increase in frame rate depending on scene, video settings and graphics card)
* Significant optimizations with large view distances
* New scripting functions (string manipulation, multiplayer synchronization)
* Further improved recoil
* Improved airplane turn dynamics simulation (including improved rudder simulation)
* Fixed clipping issues with 16:9 or TripleHead displays

Multiplayer

* Numerous voice over net and multiplayer related fixes and improvements
* BattlEye anti-cheating system

AI

* AI bridge pathfinding much improved
* Many combat AI improvements and tuning
* Fixed some bugs in the AI target recognition both visually and aurally

Stability and Compatibility

* Fixed compatibility issues with Vista x64 platform with 4 GB RAM
* Fixed Out Of Memory problems caused by exhausting 32b virtual address space
* Fixed compatibility problems caused by various copy protections used
* Fog is rendered correctly on DX10 generation cards

New content

* ArmA Warfare
* Southern Sahrani
* Desert Marines
* Woodland Army soldiers

Väldigt nice =) 24/05 Gött! :) 23/05 AI:n på sina egna trupper är ju bedrövligt kass. Stort sett = 0 Ni som säger att det inte finns många buggar kvar eller liknande, vet inte vad ni pratar om. Thats it! 22/05 stör inte mig, funkar ju asbra! :) störde mig först på att det var cp svårt att flyga saker men jag har koll på chopprar och sakta men säkert så jobbar ja upp flygplans skillzen lite :) 22/05 Tja, det finns flertalet småbuggar. De värsta delarna är väl snarare ofärdiga eller överdrivet simplistiska "features", som t.ex. hur skadeberäkningar på fordon görs, att AT-4 inte är ett enskottsvapen, att flygplan och helikoptrar använder samma flygmo... 22/05 inte alls många buggar kvar nu, kan faktiskt inte komma på någon så det kan inte vara något viktigt kvar o fixa. Test lirade igår kväll och det flöt som en dröm i säkert 60 fps på min gamla burk hemma. 7600 gs och amd 64 och 2 gig ram. 22/05 Tja, spelet jobbar ju fortfarande med samma spelmotor som Operation Flashpoint: Elite. Tack och lov kommer en ganska uppgraderad sådan till ArmA2. Framförallt kommer AIn få sig en boost där. Håller med om att det fortfarande är många mer eller mindre... 22/05 Fortfarande är de grövsta buggarna ouppklarade. Jag skulle nog kunna skicka en 100lista med buggar som jag vet om. På armas buggraporteringssida finns MASSOR av buggar kvar att fixa. De dom har fixat är bara en droppe i havet av buggar.. Jag får en käns... 22/05 Du kan hosta spel med en vanlig klient, men utan ett ruskigt kraftpaket till dator rekommenderas det inte för över 15-20 spelare (beror på banans storlek. Mer AI kräver mer dator). Egentligen rekommendar jag dedikerad för allt utom små uppdrag i squadst... 22/05 Har inte förstått rikgit, hur många kan man vara i det där warfare läget? Ligger det på en dedikerad server eller är det ett spelläge som vem som helst kan starta? 22/05
Skicka en rättelse