#Bethesda Softworks PR-chef Pete Hines har intervjuats av IGN. Det var det svenskutvecklade #Wolfenstein: The New Order som var samtalsämnet, och Hines påpekade att spelet inte alls är någon hjärndöd actionfest, utan har mer att erbjuda.

– Vi ville göra vår egen tolkning av spelet. Det har fortfarande galen, överdriven action, men också andra beståndsdelar. De har lagt in karaktärer, handling och andra grejer, så spelet är inte en klassisk shooter hela tiden. Det är inte monotont, berättade Hines.

– Det känns lite som Uncharted, där det är flera saker som händer samtidigt. Det är en av anledningarna varför jag älskar Uncharted. Det är en av mina favoritserier till konsol, just för att det händer saker utanför själva skjutandet som är lockade och intressant. Jag längtade efter mellansekvenserna för de var så bra. Vi har något liknande på gång här.

Hines nämner även #The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay och #The Darkness som utvecklarna #MachineGames (via folk som jobbat hos #Starbreeze) har på meritlistan. Läs hela intervjun här.