#Obsidians oldschool-rollspel #Pillars of Eternity hinner inte bli färdigt för release i år. Betan som släpptes i augusti har gett utvecklarna ytterligare en del att tänka på, och därför flyttas releasen från sent i år till tidigt 2015, berättar utgivaren #Paradox.

Feedback through the beta process from those who backed Pillars of Eternity on Kickstarter
has been extremely helpful. The development team are listening to the feedback and are
incorporating changes to ensure fans absolutely get the best game possible. This short delay
will allow Obsidian to produce the quality of game that they can be rightly proud of.

Pillars of Eternity finansierades alltså via Kickstarter, och insamlingen för två år sen gick så bra (man ville ha 1,1 miljoner dollar och fick nästan 4) att det ursprungliga tänkta releasedatumet i april i år spräcktes. Och nu blir det alltså en till framflyttning, fast denna gång för att finpolera de sista bitarna.

För att ge dig den officiella förklaringen (och för att få nämna spelvärldens coolaste namn) citerar vi Obsidian-chefen Feargus Urquhart:

Since the very beginning of this project we promised our fans and ourselves that we would release this game only when we knew it would be absolutely ready for the best experience possible. We're very close to that point, but not quite there yet. The feedback we have received through our playtest process has been invaluable to us. We are coming into the home stretch but are pushing the release out just a bit to make sure we honor that promise we made originally. Thanks for your patience and support, it will be worth the wait.