I helgen genomfördes framförallt ett tekniskt test av #Titanfall 2 men #Respawn har också samlat på sig mängder med feedback gällande den grundläggande spelmekaniken. I ett längre blogginlägg listar de sakerna som diskuterats och vilka åtgärder de redan planerar.

Bland annat kommer man se över hastigheten i väggspringandet då det rapporterats att folk tappat momentum. Man svarar också på frågan huruvida kartan Homestead är representativ för resten av slagfälten i spelet och svaret på det är nej.

Some of our Tech Test players have asked if the relatively flat and open design of Homestead is indicative of a new direction for Titanfall, and the answer is no. When designing maps, we strive to make them unique experiences. For example, Homestead changes things up by creating islands of Pilot gameplay where long-range weapons can be effective. This upcoming weekend a new map, Forwardbase Kodai, will be available for play. There is a wide variety of maps for the final game.

Respawn ser också över hur titan-mätaren fylls under matchens gång och man kommer med största sannolikhet gå tillbaka till en konfiguration där mätaren får en viss passiv påfyllning. De tänker också se över cooldown-tiden på titanernas undanmanöver (dash).