Kung fu-spelet Sifu fick ett helt okej mottagande när det släpptes i början av året och såldes i över en miljon exemplar under sin första månad. Statistik i samband med det visade dock att bara 45 % av spelarna klarat den andra banan, och det har höjts en del röster om att spelet är lite väl utmanande och oförlåtande.

Utvecklaren Sloclap sa inledningsvis att de inte ville inkludera lättare svårighetsgrader, men ändrade sig sedan och sa att spelet skulle bli mer lättillgängligt. Och nu är det till slut dags, för i och med uppdateringen som släpps i morgon kommer man att kunna välja mellan tre svårighetsgrader: Student, Lärjunge och Mästare, där Lärjunge är originalspelets svårighetsgrad.

Det handlar heller inte om svårighetsgrader som ändrar hur mycket skada man tar och gör. Med den lättare varianten får man visserligen mer liv, men man åldras även långsammare, samtidigt som fienderna är mindre aggressiva och använder enklare kombos.

Skruvar man upp spelet till Mästare blir ens karaktär i sin tur "mer sårbar", medan fienderna blir ihärdigare och använder mer komplexa stridsmönster, vilket även inkluderar bossarna.

Vill du veta mer om spelet? Läs mäster Mikes recension av det.