Varje gång #Blizzard uppdaterar #Starcraft 2 måste det göras med en delikat fingertoppskänsla. Balansändringar påverkar multiplayermatcherna direkt och med tanke på hur rejäla prissummor som regelbundet tävlas ut i de stora turneringarna kan en liten parameter förändra en taktik i grunden. I den senaste patchen noterar vi ett par sådana saker i den tunga ändringslistan.
Enheter som kommer ur Motherships Vortex kan inte markeras och är också immuna mot skada i 1,5 sekunder
High Templars uppgradering, Khaydarin amulet, tas bort
Terrans Battlecruiser blir något snabbare, från 1,406 till 1,875
Det tar nu fem sekunder längre att bygga en bunker, från 35 till 40.
Ghosts EMP-attack drar nu som mest 100 energi istället för all tillgänglig. Effekten på Protoss-sköldarna är dock oförändrad
Stimpack-forskning ökar en halv minut, från 140 till 170 sekunder
Infestors Fungal Growth blir kortare, från 8 till 4 sekunder, men 30% skadligare mot bepansrade enheter