#Sony- och #Microsoft-representativa har en tendens att smutskasta och förlöjliga varann så fort de får chansen. Speciellt intervjutillfällen med branschpress brukar vara ett uppskattat medel att skicka illa dolda gliringar via. När Gamasutra intervjuade Microsofts Aaron Greenberg hade han bland annat detta att säga om försäljningssiffror angående #Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned kontra Sony-flaggskeppet #Killzone 2:

If that content was sold at retail, it would be one of the best sellers across all platforms. It would have outsold Killzone 2.

Greenberg påstår också att GTA-expansionen är det "mest framgångsrika nedladdningsbara materialet vi någonsin släppt", och välkända Wedbush Morgan-analytikern Michael Pachter förutspådde nyligen att 2 miljoner nedladdningar under 2009 är troligt.

Greenberg fortsätter elda på konsolkriget med att hävda att tidigare Playstation 2-ägare nu väljer deras Xbox-format för nästa generation.

What we're finding in our research is that a large portion of the volume we're driving with Xbox 360 purchasers is actually PS2 owners choosing Xbox for the next generation. We're switching people from the PlayStation brand over to the Xbox brand.

Stämmer det han säger, eller är det rena gojan? Kom ihåg att Greenberg får betalt för att säga såna här saker, så försök hålla era kommentarer på en lugn och sansad nivå.

Bilden kommer ursprungligen från CNET Networks.