Mario Super Sluggers filmat och fotat
fullkomligt älskar nintendos nytänkde...
ännu ett basebollspel som är nästan lika dant som wii sports baseboll fast med mario karaktärer istället ....
woppi do!
Då blir väl nästa spel antingen Mario Golf eller Mario Tennis, så kan Nintendo skryta att dom har störst game library men det sämsta samtidigt.
har för mig att det redan finns...
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund
haha, som vanligt ett j**la gnäll... ser ju skoj ut! Måste vara folk som inte har ett wii utan ps3 eller 360 som är avundsjuka på att det inte finns några "roliga" spel utan bara "snygga" till deras konsoll....
Btw, ser mer ut som ett spel i stil med Mario Strikers Charged än en Wii Sports Baseball kopia tycker jag iaf... och strikers charged är precis hur kul som helst.
Då blir väl nästa spel antingen Mario Golf eller Mario Tennis, så kan Nintendo skryta att dom har störst game library men det sämsta samtidigt.
har för mig att det redan finns...
Jag menar till Wii. Det finns redan på Gamecube och äldre konsoller.
You fail
haha, som vanligt ett j**la gnäll... ser ju skoj ut! Måste vara folk som inte har ett wii utan ps3 eller 360 som är avundsjuka på att det inte finns några "roliga" spel utan bara "snygga" till deras konsoll....
Btw, ser mer ut som ett spel i stil med Mario Strikers Charged än en Wii Sports Baseball kopia tycker jag iaf... och strikers charged är precis hur kul som helst.
Och du är en Wii fanboi som försvarar Nintendos spel även fast många av dem är värdelösa.
Bara Wii Sports som är kul.
PS3 och 360 har många "Snygga" OCH bra spel.
<3
Japp, och Wii har snygga spel med. Hur bra ett spel ser ut är inte bara HD-upplösning och polygonantal. Har xbox360, kommer köpa ps3 när GoW3 kommer så är inte fanboy av nån konsol, men det är trots allt Wii som spelas mest här hemma medans x360 mest används för att se på DVD.
Och du är en Wii fanboi som försvarar Nintendos spel även fast många av dem är värdelösa.
Bara Wii Sports som är kul.
Är jag ett fanboi för att jag "fösvarar Nintendos spel även fast många av dem är värdelösa"? Hehe, varför skulle jag inte "försvara" dom spel som är bra även om det finns andra som är värdelösa??
Nja, skulle inte kalla mig ett fanboi, jag gillar att dra ett GTA på PS3 eller lite MMORPG på PCn...
Men att säga att det bara e wii sports som är kul på wii... då är man fanboi åt någon annan konsoll tror jag
För att ta några exempel:
Crash of the Titans
Excite Truck
Family Ski
Fire Emblem
Kororinpa
Mario Kart
Mario Party
Mario Strikers Charged Football
Mario & Sonic at the olympic
Metroid Prime
Pro Evolution Soccer
Rayman Raving Rabbids
Resident Evil 4
RTL Wintersports
Sega Tennis
Super Mario Galaxy
Super Smash Bros Brawl
The Cronicles of Narnia
The Legend of Zelda
Men de e klart, jag spelar mycket med familjen och med kompisar, så wii passar mig bra.
snacka om att vara mario fanatiker...
Jag äger inte ens en Wii och kommer aldrig att köpa en konsoll, eftersom varianterna på PC alltid varit bättre....
...Men Rayman and the Raving Rabbits till Nintendo Wii har faktiskt fått mig att fundera på att köpa ett Wii bara pga den serien.
Om du påstår att Wii Sports är det enda bra till Wii är du ju bara en trögtänkt fanboy, eftersom Wii Sports troligtvis är det sämsta spelet till Wii. Då är ju tom Brain Academy bättre.
Grejjen med Wii är att den erbjuder spellösningar som andra konsoller, och även PC, inte kommer i närheten av eftersom de helt enkelt saknar kontrollerna.
Du menar att det inte finns så många töntiga spel till Xbox och PS3? Seriöst, att göra ännu ett sportspel med Mariokaraktärer i och kalla det nytänkande..? Hur kan ni gå med på det? Mario Kart, Mario Tennis, Mario Baseball, Mario Fotboll. Kan dom göra något spel som är nytänkande och INTE innehåller Mario någon gång? Och något som man kan spela utan att behöva se ut som om man är med i Special Olympics?
Näe, Nintendo kommer gå samma öde som Sega till mötes. Och sen kommer alla "hardcorenördar" gråta blod för att alla "riktiga" utvecklare har försvunnit utan att kunna dra parallellen att ingen ville köpa deras jävla spel eftersom dom var sämst.
Du menar att det inte finns så många töntiga spel till Xbox och PS3? Seriöst, att göra ännu ett sportspel med Mariokaraktärer i och kalla det nytänkande..? Hur kan ni gå med på det? Mario Kart, Mario Tennis, Mario Baseball, Mario Fotboll. Kan dom göra något spel som är nytänkande och INTE innehåller Mario någon gång? Och något som man kan spela utan att behöva se ut som om man är med i Special Olympics?
Näe, Nintendo kommer gå samma öde som Sega till mötes. Och sen kommer alla "hardcorenördar" gråta blod för att alla "riktiga" utvecklare har försvunnit utan att kunna dra parallellen att ingen ville köpa deras jävla spel eftersom dom var sämst.
Så bara för att det heter Mario så kan det inte vara nytänkande... jadu, du har helt klart inte spelat Mario Strikers Charged Football till exempel. Det är inte precis ett vanligt fotbollsspel med Mario i huvudrollen bara.
Och Mario Galaxy var inte heller nytänkande? Trots att det handlar om Mario
Och du frågar "hur vi kan gå med på det"..... ehh, O'NEJ ännu ett bra spel... hur ska vi stå ut med det... lol?
Sen fattar jag inte varför så många som inte gillar Wii ska gnälla i varje wii tråd, kan nån förklara det för mig? Om det nu inte är som jag skrev att det är avundsjuka?
Så bara för att det heter Mario så kan det inte vara nytänkande... jadu, du har helt klart inte spelat Mario Strikers Charged Football till exempel. Det är inte precis ett vanligt fotbollsspel med Mario i huvudrollen bara.
Och Mario Galaxy var inte heller nytänkande? Trots att det handlar om Mario
Och du frågar "hur vi kan gå med på det"..... ehh, O'NEJ ännu ett bra spel... hur ska vi stå ut med det... lol?
Sen fattar jag inte varför så många som inte gillar Wii ska gnälla i varje wii tråd, kan nån förklara det för mig? Om det nu inte är som jag skrev att det är avundsjuka?
Eller så är det för att du börjar med att provocera genom att säga att vi är avundsjuka för att det inte finns några bra spel, "bara snygga"? Kanske? Kasta inte sten i glashus. Och jo, tänk för att jag HAR spelat det där fotbollsspelet. Och visst, det är lite "knasigt" och lite "annorlunda", precis som alla andra av Nintendos spel med Mario i huvudrollen. Galaxy kan jag inte uttala mig om, det är säkert jättebra, men seriöst hur kan du inte se sambandet?
"Hmm, nu ska vi göra något nytänkande. Jag vet, låt oss göra ett tennisspel med Mario och hans vänner i huvudrollen. Fast vi gör det lite KNASIGT!"
"Hmm, nu ska vi göra något annat nytänkande. Jag vet, låt oss göra ett baseballspel med Mario och hans vänner i huvudrollen. Fast vi gör det lite KNASIGT!"
"Hmm, fan om vi skulle ta och göra något riktigt, riktigt nytänkande. Jag vet, vi gör ett fotbollsspel med Mario och hans vänner i huvudrollen. Men vi gör det lite KNASIGT!"
Ser du inte sambandet? Visst, jag kan ge dig att kontrollen till Wii är rätt nytänkande men det finns ju i stort sett inga andra än Nintendo själva som kan göra något vettigt med den. Och många spel är dessutom lättare att spela med Gamecubekontrollen eller genom att använda styrspaken. Det är för att rörelsekänsliga kontroller bara funkar i oseriösa spel man drar fram när sin sjuåriga kusin är på besök. Nya Mario Kart, t.ex., är ju sjukt mycket lättare att spela med en vanlig handkontroll än att försöka använda en jävla plastratt som inte sitter fast i något. Det är ett kul koncept men jag tror ärligt talat att Nintendo går i graven snart. Om de hade gjort vad majoriteten vill ha, d.v.s. lätta kontroller och bra spel istället för att göra något "lite KNASIGT" och dessutom para ihop det med förra generationens prestanda på konsollen i sig så hade det nog gått mycket bättre.
Let's face it, Wii är Xbox 360 och PS3:ans lillebror precis som det var för Dreamcast, och Dreamcast var det sista Sega gjorde. Att Nintendo dessutom inte kan komma på något vettigare att göra än Wii Sports eller sportspel med en Mariotwist är ju bara ännu ett tecken. Om dom är så jävla duktiga på att vara nytänkande och nyskapande ska det väl inte vara så svårt att komma på något annat att göra än sportspel? Sportspel som dessutom bara GÅR att göra "KNASIGA" eftersom Wiikontrollen är värdelöst till allt som kräver precision. Tänk dig att spela Fifa 08 på Wii t.ex, hur fan hade det funkat? Ska man dribbla genom att vifta på den där pinnen då eller? Antagligen inte. Därför gör dom ett fotbollsspel där man vinner genom att vifta som ett miffo med pinnen eftersom allt som egentligen kräver finess inte funkar. Finess och realism är förpassat till riktiga konsoller medan oseriösa spel där man ska sitta som en lycklig kärnfamilj och skratta åt hur knasigt det ser ut funkar på Wii. Jag säger inte att det är dåligt, men.. Eller jo, jag säger fan att det är dåligt.
Tänk dig att spela Fifa 08 på Wii t.ex, hur fan hade det funkat? Ska man dribbla genom att vifta på den där pinnen då eller? Antagligen inte. Därför gör dom ett fotbollsspel där man vinner genom att vifta som ett miffo med pinnen eftersom allt som egentligen kräver finess inte funkar. Finess och realism är förpassat till riktiga konsoller medan oseriösa spel där man ska sitta som en lycklig kärnfamilj och skratta åt hur knasigt det ser ut funkar på Wii. Jag säger inte att det är dåligt, men.. Eller jo, jag säger fan att det är dåligt.
Du kanske borde kolla in Pro Evolution Soccer till Wii
Det du tycker är "KNASIGT" kanske andra tycker är underhållande, tänkt på det?
Och jo, tänk för att jag HAR spelat det där fotbollsspelet. Och visst, det är lite "knasigt" och lite "annorlunda", precis som alla andra av Nintendos spel med Mario i huvudrollen..
Ok... så nu är alla Mario spel lite "knasiga" och lite "annorlunda"... men nyss var det ju bara helt vanliga fotbollsspel osv. med Mario i?
Som sagt, det du tycker är "knasigt" kanske andra tycker är underhållande...
Och försäljningsiffrorna talar väl lite emot dina framtidsvisioner, eller hur?
Du kanske borde kolla in Pro Evolution Soccer till Wii
Det du tycker är "KNASIGT" kanske andra tycker är underhållande, tänkt på det?
Och jo, tänk för att jag HAR spelat det där fotbollsspelet. Och visst, det är lite "knasigt" och lite "annorlunda", precis som alla andra av Nintendos spel med Mario i huvudrollen..
Ok... så nu är alla Mario spel lite "knasiga" och lite "annorlunda"... men nyss var det ju bara helt vanliga fotbollsspel osv. med Mario i?
Som sagt, det du tycker är "knasigt" kanske andra tycker är underhållande...
Och försäljningsiffrorna talar väl lite emot dina framtidsvisioner, eller hur?
Langa gärna lite statistik på försäljningssiffrorna om du sitter på det. Typ antal spel sålda, antal konsoller sålda osv. Inte bara för Wii då, utan för alla tre konsoller.
Och ja, jag har kollat in kontrollerna för PES till Wii. Jag tror inte en sekund på att det funkar bra i praktiken. Skaka nunchucken för att skjuta? Skulle man inte röra den i en cirkel för att dribbla? Hur många gånger tror du att någon, lätt upphetsad eftersom det är 90:e minuten mot sin polare, råkar dra iväg ett skott ifrån ett asdåligt läge när han försöker dribbla av sin kompis? Eller fintar rakt in i målvakten när han försöker skjuta? Det lär hända mer än en gång. Det funkar inte att göra saker med precisa handrörelser när man ska göra något som kräver finess och timing. Bara själva grejen att spelet automatiskt avgör om man ska skjuta bollen högt eller lågt talar ju för att det blir för krångligt om man ska ge spelaren samma kontroll man har över bollen med en PS3 eller Xbox-kontroll i handen. Där har man något som är vitalt för att kunna kontrollera ett spel på ett vettigt sätt, nämligen fingertoppskänsla. Då kan man reagera på en sekund med ett snabbt tryck utan att behöva slänga runt med en plastpinne som någon sorts dirigent när man är stressad.
Och ja, det är ett vanligt fotbollsspel som Nintendo försökt skoja till bara för att det inte går att göra något riktigt av det. Men själva idén att göra ett fotbollsspel, är inte den ganska lam om man har som image att man gör nyskapande saker som ingen annan tänkt på? Borde dom inte kunna komma på något liiite roligare än ett tredje sportspel som bygger på exakt samma koncept? Det är det jag menar med att det inte är nyskapande. Nu har dom gjort ett bilspel, ett tennisspel, ett fotbollsspel och snart ett baseballspel. Och då är jag schysst och räknar inte med att Mario Kart finns till SNES, N64 och Wii (säkert fler) och att Mario Tennis också finns till N64. Och att Mario Strikers finns till Gamecube. Och att Mario Super Sluggers kom till Gamecube först. Och då har vi inte ens nämt alla spel som Nintendo gjort som går ut på att man tar en sport, lägger till Mario och gör det knasigt.
Mario Tennis
Mario Kart
Mario Baseball
Mario Soccer
Mario Golf
Mario Olympics
Eller varför inte ta upp alla åtta jävla Mario Partyspel när vi ändå är i farten?
Så, vad exakt är nyskapande med att dom gör trötta remakes på spel där de inte ens kunde komma på en egen idé utan tog en befintlig sport? Snälla peka ut det för jag kan verkligen inte hitta det. Att det är dumt att ändra på ett vinnande koncept kan jag ge dig och jag har inget emot att Nintendo gör som alla andra och pumpar ut spelserier för att sälja exemplar. Men då är dom reducerade till samma sak som alla tråkiga Xbox och PS-utvecklare som man försöker distansiera sig ifrån.
Och försök nu inte kontra med hur icke-nyskapande spel till Xbox och PS3 är, för det har ingen påstått heller. Däremot försöker folk ge Nintendo cred för att de är nyskapande men vart fan då?
De är t.o.m. så nyskapande att nästa Wariospel ska vara ett 2d-plattformsspel, woho! Det kan jag dock förstå är ett logiskt val för den enda gången den där kontrollen funkar är just när man bara håller sig på två dimensioner. Men är det nyskapande? Nu har jag inte sett så mycket av det spelet, men Little Big Planet ÄR ett nyskapande 2d-spel. Till Playstation 3. Ägda, Nintendo...?