Dead Space filmat
när jag hörde om det här tidigare så lät det intressantare, bara att skjuta monster är inte min grej, nån form av handling ser jag hellre än bara en massa skjutande. som D3, kasst.
när jag hörde om det här tidigare så lät det intressantare, bara att skjuta monster är inte min grej, nån form av handling ser jag hellre än bara en massa skjutande. som D3, kasst.
Verkar faktiskt finnas en hel del story. Kolla filmerna på gametrailers så förstår du nog.
Som en annan snubbe sa, kolla in "Animated Comic" serien som du kan hitta på gametrailers.
Hittills har jag tyckt att det jag hört och sett om Dead Space inte gjort att det verkade så intressant och inte tillför genren så mycket.
När jag först läste "Strategic dismemberment" tänkte jag att det har funnits sedan man började göra skillnad på headshots och träffar i andra delar av kroppen för över tio år sedan.
Men efter att ha sett filmen så får jag ju säga att det verkar vara lite innovativt och annorlunda. Kan bli bra.
Såg intressant ut tills orden "telekines" och bilder av slow-motion kom... gääsp.
Fast det är inte en gubbe med övernaturliga krafter i spelet, utan han har vapen och prylar som gör det där åt honom. Dom sa i någon intervju att som backstory förklarade dom att dom grejerna fanns för att kunna flytta tunga lådor och så i zero gravity eller liknande.
Ser inte hur det kan vara ett problem, var ju inte direkt så att många klagade på gravity gun i halflife 2.
Detta spel med de typen av monster känns jävligt mycket som filmen The thing.
The thing + avp + doom3 = Förhoppningsvis en jävligt fräsig blandning.
Håller med, "The thing" ägde ju iallafall.
Låter bara onödigt krångligt. Ett spel skall vara roligt, inte krångligt.
Herregud alla spel kan ju inte vara roliga eller lätta. Om det är krångligt så måste du tänka lite, men det är väl för jobbigt det med.
Det verkar inte krångligt på det sättet att man måste tänka. Det verkar krångligt att man behöver ta bort alla ben och armar för att sedan göra en föranimerad rörelse som dödar fienden.
Att vapen inte biter är dessutom säkerligen en lögn. Det sades i Resident Evil till GC och om Resident Evil 4 att vapen inte skulle döda förren man skjöt i huvudet, likt förbannat dog fienderna efter tio skott i magen.
Att gå runt i eden värdelösa vy som utvecklarna har valt, 3e person med vad det verkar som, ingen som helst kontroll över kameran. Och måste "improvisera" med saker som på ett eller annat sätt motsvarar vanliga vapen, verkar bara tråkigt och krångligt.
Men skall inte försöka sig på ett skräckspel om man inte är skicklig nog att komma på ett vettigt jävla koncept.
Är det bara jag som kände att det kan bli jäkligt enformigt att alltid skjuta bort armar och ben?
"Jahopp.. här kommer en insekt till.. som vanligt... låt se... höger ben.. vänster ben.. höger arm.. vänster arm... sparka bort huvudet.. så där ja... oj.. en till...... höger ben.. vä..... osv"....
Jag är grymt skeptisk till upplägget om ni inte hajat det.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år