Dead Space filmat

Robot
Inaktiv
Dead Space filmat

Har faktiskt inte brytt mig speciellt mycket om den här titeln, framförallt p.g.a. att det är en genre som jag normalt inte spelar, men jag måste erkänna att det ser rätt mysigt ut. Man kanske blir tvungen att lägga till det här spelet på önskelistan?

Känns lite Doom III.

Medlem

när jag hörde om det här tidigare så lät det intressantare, bara att skjuta monster är inte min grej, nån form av handling ser jag hellre än bara en massa skjutande. som D3, kasst.

Medlem

Kan bli intressant, jag gillar de tecknade prequelfilmerna som finns på bla Gametrailers

Medlem

Mm AvP vibbar, mer strategiskt avlägsning av lemmar!

Medlem
Skrivet av TruB:

när jag hörde om det här tidigare så lät det intressantare, bara att skjuta monster är inte min grej, nån form av handling ser jag hellre än bara en massa skjutande. som D3, kasst.

Verkar faktiskt finnas en hel del story. Kolla filmerna på gametrailers så förstår du nog.

Medlem
Skrivet av TruB:

Som en annan snubbe sa, kolla in "Animated Comic" serien som du kan hitta på gametrailers.

Medlem

Såg intressant ut tills orden "telekines" och bilder av slow-motion kom... gääsp.

Medlem

Jag vill spela detta nu!

signatur

tjenare!

Slaget: Team FZ

Kommer äga , är ett stort fàan av Sci Fic genren. Finns väldigt få titlar inom området ännu färre som verkligen är skrämmande.

Medlem

Hittills har jag tyckt att det jag hört och sett om Dead Space inte gjort att det verkade så intressant och inte tillför genren så mycket.

När jag först läste "Strategic dismemberment" tänkte jag att det har funnits sedan man började göra skillnad på headshots och träffar i andra delar av kroppen för över tio år sedan.

Men efter att ha sett filmen så får jag ju säga att det verkar vara lite innovativt och annorlunda. Kan bli bra.

Medlem
Medlem

tyckr det ser ganksa kul ut men gilalr inte shooters så mkt men kanske värt testa en då:)

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ser så jäkla bra ut.

Medlem
Skrivet av mullins:

Såg intressant ut tills orden "telekines" och bilder av slow-motion kom... gääsp.

Fast det är inte en gubbe med övernaturliga krafter i spelet, utan han har vapen och prylar som gör det där åt honom. Dom sa i någon intervju att som backstory förklarade dom att dom grejerna fanns för att kunna flytta tunga lådor och så i zero gravity eller liknande.
Ser inte hur det kan vara ett problem, var ju inte direkt så att många klagade på gravity gun i halflife 2.

Medlem

Detta spel med de typen av monster känns jävligt mycket som filmen The thing.

The thing + avp + doom3 = Förhoppningsvis en jävligt fräsig blandning.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Skrivet av Slutbossen:

Detta spel med de typen av monster känns jävligt mycket som filmen The thing.

The thing + avp + doom3 = Förhoppningsvis en jävligt fräsig blandning.

Håller med, "The thing" ägde ju iallafall.

signatur
Medlem

Huuu! Ser ju bättre och bättre ut! Personligen älskar jag Doom3, så det är är som gjort för mej!

signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Det ser skithäftigt ut, kan knappt bärga mig.

signatur

.slanger

Medlem

Låter bara onödigt krångligt. Ett spel skall vara roligt, inte krångligt.

Inaktiv
Skrivet av kebbe_90:

Herregud alla spel kan ju inte vara roliga eller lätta. Om det är krångligt så måste du tänka lite, men det är väl för jobbigt det med.

Inaktiv

Verkar ballt, men personligen gillar jag när man har mycket vapenval, vilket man inte verkar ha tänkt på i detta spel. Kanske finns andra vapen men de är säkert helt värdelösa om man måste skjuta av del efter del...
Njaae, jag håller mig till den gamla hedliga pumpgeväret!

Medlem

Det såg ju riktigt scooby ut. På pc.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av kebbe_90:

Herregud alla spel kan ju inte vara roliga eller lätta. Om det är krångligt så måste du tänka lite, men det är väl för jobbigt det med.

Det verkar inte krångligt på det sättet att man måste tänka. Det verkar krångligt att man behöver ta bort alla ben och armar för att sedan göra en föranimerad rörelse som dödar fienden.

Att vapen inte biter är dessutom säkerligen en lögn. Det sades i Resident Evil till GC och om Resident Evil 4 att vapen inte skulle döda förren man skjöt i huvudet, likt förbannat dog fienderna efter tio skott i magen.

Att gå runt i eden värdelösa vy som utvecklarna har valt, 3e person med vad det verkar som, ingen som helst kontroll över kameran. Och måste "improvisera" med saker som på ett eller annat sätt motsvarar vanliga vapen, verkar bara tråkigt och krångligt.

Men skall inte försöka sig på ett skräckspel om man inte är skicklig nog att komma på ett vettigt jävla koncept.

Medlem

Är det bara jag som kände att det kan bli jäkligt enformigt att alltid skjuta bort armar och ben?

"Jahopp.. här kommer en insekt till.. som vanligt... låt se... höger ben.. vänster ben.. höger arm.. vänster arm... sparka bort huvudet.. så där ja... oj.. en till...... höger ben.. vä..... osv"....

Jag är grymt skeptisk till upplägget om ni inte hajat det.

signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Nån som vet systemkraven?

Medlem

Storyn verkar intressant!

Jag kommer nog inte våga spela detta

1
Skriv svar