Fräsig trailer från Tiberium

Medlem

Vill bara tillägga att detta är inte C&C, Detta är en ny serie. Det är vad jag hört iaf. Och så finns inet C&C med i namnet.

signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

Fick kalla kårar när man såg soldaternas döda kroppar kristalliseras.. Renegade var kul när det kom, detta kan nog bli roligare ;D

Medlem

Inge gameplay :/ cool cg dock..

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Nån som spelat Battlezone/Battlezone 2?

[http://youtube.com/watch?v=UcsUlStoVOc]

Har spelat? Jag spelar det fortfarande då och då. Den bästa kombinationen av RTS och FPS som gjorts.
Man önskar bara att Pandemic hade gjort en ny version av det här i stället för att skapa halvbra Battlefield-kopior åt Lucasarts. (Tja, okej, Battlefront II var faktiskt ganska bra.)

Medlem

Det var då vad alla var negativa till C&C Renegade det rockade ju!

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Nån som spelat Battlezone/Battlezone 2?

[http://youtube.com/watch?v=UcsUlStoVOc]

Oh yes. Hårdspelade det online som inget annat när jag var, 12 eller vad jag var. Tror jag fick det med mitt grafikkort, tillsammans med "Incoming". Fast bara första Battlezone., min dator orkade inte 2:an. Och när den väl gjorde var det inte så intressant längre.

Någon borde göra ett Battlezone 3, för ettan var helt fantastiskt. Särskilt i multiplayer då det kunde bli riktigt livade strider, trots de rätt träliga banorna.

Lite mer "on topic": Det var ju lite fult stulet från Halo 3, och som någon sade, hans morfande "Transformers"-gevär var rätt töntigt. Så var den ju som sedvanligt för speltrailers totalt informationsfattig.

Edit: När jag tänker efter så fick jag nog "Incoming" med mitt Voodoo 2, som kom 1 - 2 år senare.

Medlem

Battlezone spelen var grymma som fan

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Skurmedel:

När jag tänker efter så fick jag nog "Incoming" med mitt Voodoo 2, som kom 1 - 2 år senare.

Jag fick mitt Incoming med mitt Voodoo 2 kort. Tyckte inte Battlezone var så jätte bra.

Tiberium = C&C så förstår inte varför det inte ska vara C&C, jag kommer allafall räkna det i C&C serien.

Medlem

Ser väl bra ut, vad man nu kan se på en CGI-film. FPS i C&C-universumet är ju inte helt fel, men dom får gärna skippa squad-biten, kör jag ett FPS vill jag bara tänka på mig själv och inte en massa NPCs.

Medlem

Hmm.... jag gillar inte riktigt alla de här avstegen de gör från den äkta C&C-storylinjen och ändå envisas med att behålla C&C-namnet. Som den där bilden på en kristalliserad kropp? Det är ingenting som händer med en människokropp som utsatts för tiberium, inte om man såg alla cutscenes i C&C iaf (sen ändrade de lite, men bara lite, i tiberian sun).

Offt: Jag fick mitt ex av Incoming tillsammans med ett ATI 3D Rage Pro 4 MB AGP till min 266Mhz Compaq back in the day

Medlem

Riktigt cool trailer.

Medlem

Well, this is a pre-rendered animated movie clip about a guy in a plane and this clip has not shown you anything about the game, what so ever! It did not show you how it will look or any gameplay content at all. It only did give you a very vague hint about the setting.

Though I have not seen anything on how this game will turn out, I can not tell if it's going to be good or bad, but I can tell you that this far; all the games with insufficient contents and poor graphics has been marketed by this kind of really cool pre-rendered clips.

signatur

Tänk gärna fel - men tänk själv

Medlem
Skrivet av Shimo:

Copycat Halo? Master Chief? ... >-<

Tycker bara det är gammalt nu att göra ett spel där man spelar en high-tech huvudperson som skiljer sig (designmässigt) från alla andra NPCs som man kan leda bara för att förklara varför AIn är så kass...

"Nej, men du är ju en supersoldat med en super-dräkt, som leder alla andra nötter. Därför du är så bra, och alla andra suger"

Tog bara Halo som ett exempel. Finns såklart fler.

Så vill jag peka på att jag inte har problem med spel där man springer omkring ensam och är supersoldat

Så hela grejen var bara en temporär rant, som inte behöver tas på allt för stort allvar. Spelet blir säkiert bra ^^.

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av gridurtass:

Well, this is a pre-rendered animated movie clip about a guy in a plane and this clip has not shown you anything about the game, what so ever! It did not show you how it will look or any gameplay content at all. It only did give you a very vague hint about the setting.

Though I have not seen anything on how this game will turn out, I can not tell if it's going to be good or bad, but I can tell you that this far; all the games with insufficient contents and poor graphics has been marketed by this kind of really cool pre-rendered clips.

It shows alot of design. And that's important for marketing aswell. For example Blizzards games. All marketed with nice-redered (if not amazing for their respective times) that build up a feeling for the concept and franchise. And do their games have, as you say, "insufficient contents and poor graphics"?

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Varför bashar alla Renegade? Jag älskade det! finns ingen coolare huvudperson än Havoc!

Medlem

Detta är en Teaser, inte trailer...

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

c&c slutade med renegade möjligtvis apathbeyond kan räknas som det senaste i serien

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Tycker det där ser klart värt att följa lite mera

Medlem
Skrivet av Boulund:

Hmm.... jag gillar inte riktigt alla de här avstegen de gör från den äkta C&C-storylinjen och ändå envisas med att behålla C&C-namnet. Som den där bilden på en kristalliserad kropp? Det är ingenting som händer med en människokropp som utsatts för tiberium, inte om man såg alla cutscenes i C&C iaf (sen ändrade de lite, men bara lite, i tiberian sun).

den har utvecklarna förklarat genom att tiberiumet har utvecklats. och jämför man tiberiumet från ettan mot det i trean eller TIBSUN så ser det ganska olika ut;)

signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av BoZo:

Usch, ser inte ut som C&C..

C & C kom 1995... och utvecklingen har inte stått stilla... resultat? ;P

Inaktiv

Känns som man vet hur det här gick till. EA ville tjäna pengar. C&C serien va "länge sedan" vi gjorde nått med. Så dom gick till Walmart som såg att C&C har sålt bra genom tiderna, det känns tryggt. Så EA gav några snubbar 1000 spänn och 3 mån att göra ett spel som går att kränga till massan med hjälp av mkt reklam. Idén som lades fram till Walmart va typ "skjuta, CTF och lite annat som vi sett i spel tidigare" + det brukar sälja bra och vi kan kopiera gamla spel snabbt. Färdigt!

Medlem

Kan bli bra, kan bli skräp

Inaktiv

De här morfande gevären finns ju med i Mass Effect också och där hörde jag aldrig några klagomål om det.

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar