3D Realms-designer: "Duke Nukem-arbetet går bra"

Medlem
Medlem

Tycker denna seriestrip är ganska rolig
http://www.godmodeonline.com/d/20070924.html


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

synd bara att allt det där coola duke nukem snacket är snott från evil dead filmerna.
[...]

Du har alltså undgått att missa att hela spelet är fullproppat med referenser, citat och hyllningar till en stor jävla bunt av 80-talets manliga filmmän med stor bössa i handen, including but not limited to Bruce Campbell, samt att Duke själv är en fusion av Bruce, Kurt Russell och diverse andra skådisar? Att säga att spelet SNOR är väl ganska fånigt när det är uppenbart vilket koncept man baserar det på.

Alla snorungar som inte upplevt Duke 3D under sin storhetstid kan inte rimligen förstå hur efterlängtat DNF är. Jag var en av de som låg bakom en av sveriges första och största Duke-sidor, NukeTEAM, och senare även NukeZone hostat här på FragZone under den tiden de hostade undersajter (det ni, då var ni allt inte med eller hur? ;D)
Duke 3D var SPELET med hundratals feta moddar och som det hette då Total Conversions (TCs), långt innan Q2 och HLs modflora fanns.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Remus[Swe:

"]Underbart! Jag sitter här och väntar på gamle polaren Duke! Oj oj! Kanske kommer sommaren 2009 tro?

Men är inte han som gör Duke Nukems röst typ... död? Hans röst måste ju ha förändrats iallafall lite?

Vad jag vet är han död, men det lär ju finnas rätt många att välja på som kan härma den elelr låter snarlikt!

han är säkert död, lixsom alla dom som gjorde duke3d. å snart kommer det inte finnas nån som ens minns duke.. :S :/

Enligt IMDB så heter rösten bakom Duke Jon St. John, driver bla ett eget företag och är långt ifrån död.:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Idioter (utvecklarna) -.-. Det kommer aldrig att släppas, och när det väl gör det så kommer alla att ladda ner det och de går i konkurs. Kapwn.

Alternativt så kommer det bara att floppa totalt.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Folk kan bli frustrerade över att 3DR har suttit i till synes eoner och knappat på sitt spel och scrappat och börjat om gång på gång.
Betänk då hur BRA det är för oss spelare att det fortfarande finns företag med i princip ekonomiskt oberoende där spelnördar till utvecklare kan få sitta och polera på sitt spel tills de är nöjda? Hur OVANLIGT är inte detta i vår verklighet där EA bajsar ut den ena framhetsade uppföljaren efter den andra?

Ärligt talat, om jag tvingas välja mellan att vänta 10+ år på ett spel som är perfekt, eller ett lite småbuggigt, som jag kan spela direkt, tar jag nog det småbuggiga. Annars skulle det inte bli mycket spelat alls.

Jag förstår din poäng, men i fallet med Duke Nukem Forever har det nog tagit lite väl lång tid. Om det sedan skulle släppas och det inte var kliniskt rent från buggar, ja då kan man verkligen ifrågasätta vad de sysslat med det senaste decenniet.

Och, ja, jag spelade Duke Nukem 3D när det var hett och nytt. Vid den tiden hade man spelat Wolfenstein och Doom till leda. Duke var verkligen en välkommen tillökning i "3D"-genren. Sån oförglömligt skön stämning. Långt mycket roligare än Quake också, som jag aldrig riktigt gillat. "Damn, I'm looking good."

Medlem

http://www.3drealms.com/duke3d/outtakes.html

^^:) vansinnigt kul o höra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Dagen då DNF släpps kommer jag tro på mirakel, sanna mina ord!

Dagen då DNF släpps kommer jag stirra in i en vägg av chock.

Dagen då DNF släpps kommer jag ....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

TF2 som släpptes nyligen har ju haft en liknande utveckligstid, men inte såg man särskilt mycket folk som gjorde sig lustiga och utropade utvecklarna till idioter i diskussionerna om det spelet. Ej heller verkar någon ha kommit med krav på total buggfrihet när det släpptes.
TF2 har startats om från scratch många gånger, och det har även DNF. Konstigare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av haido:

Kul och höra småglin beklaga sig över 3dRealms förmodligen för att de:

1. Aldrig har spelat Duke Nukem 3D
2. Har spelat det men har ingen referens till hur banbrytande det var vid den tiden.
3. Fattar ingenting av referenserna som Duke lägger från filmer som till största delen spelades in på 70 och 80-talet.

Nånå.

Kan bara hålla med dig...


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av raslon:

jo om man drog igång att sparka som vanligt vapen och så kunde man ju ha en shortcut till kicken också. resultatet av att mata på både fire och sparka blev att man sparkade med båda benen. det var sjukt så vig duke måste varit för att kunna röra sig obehindrat med båda benen i luften. Lite capoeira över det.

det var em bugg som de rättade till i
1.4 plutomium Edition
&
1.5 Atomic Edition

det såg ju lite dumt ut att han kunde sprka med båda benen samtidigt som han stod upp


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Remus[Swe:

"]Underbart! Jag sitter här och väntar på gamle polaren Duke! Oj oj! Kanske kommer sommaren 2009 tro?

Men är inte han som gör Duke Nukems röst typ... död? Hans röst måste ju ha förändrats iallafall lite?

Vad jag vet är han död, men det lär ju finnas rätt många att välja på som kan härma den elelr låter snarlikt!

han är säkert död, lixsom alla dom som gjorde duke3d. å snart kommer det inte finnas nån som ens minns duke.. :S :/

Enligt IMDB så heter rösten bakom Duke Jon St. John, driver bla ett eget företag och är långt ifrån död.:)

Nä han verkar ju klart levande


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Remus[Swe:

"]Underbart! Jag sitter här och väntar på gamle polaren Duke! Oj oj! Kanske kommer sommaren 2009 tro?

Men är inte han som gör Duke Nukems röst typ... död? Hans röst måste ju ha förändrats iallafall lite?

Vad jag vet är han död, men det lär ju finnas rätt många att välja på som kan härma den elelr låter snarlikt!

han är säkert död, lixsom alla dom som gjorde duke3d. å snart kommer det inte finnas nån som ens minns duke.. :S :/

Enligt IMDB så heter rösten bakom Duke Jon St. John, driver bla ett eget företag och är långt ifrån död.:)

Ja, jag funderade också på vad det var för tomte som påstod att han var död. Senaste spelet han är med i är ju Tabula Rasa, vilket inte är så gammalt

Senaste spelet jag hörde hans röst i och kände igen den var dock Chrome, halvdant spel, men rösten gjorde det bättre ^^

Jag tror tom. att Miller själv sagt att Jon St. John fortfarande är given för rösten när spelet kommer

Fortfarande många som gnäller på det i onödan också. Har ni inte nog med spel att köra under tiden eller förolämpar 3D Realms er intelligens varenda gång en liten halvnotis kommer om spelet? Det är inte precis så att de lovat mindre spel oftare och efter de första fyra åren var det ju inget man heller satt och längtade efter. Utan drömde om.

Kommer det så kommer det. Ta det inte personligt.

(Jag tror det kommer och att det kommer att krossa )

Medlem

10års utveklings tid ? = hur myket pengar jag skulle inte finansiera dom för 7 år sedan var det 80% klart sedan släpptes en ny grafk motor och då fick dom förseningar så jag hoppas att dom har någon stor bakom sig annars blir det tungt att ta tillbaka alla pengar dom lägger ner. Fast det är ju en bra taktik om dom vill ha jobb och ingen uppifrån säger stop.

Anledningen till att de fortfarande tror de gör ett spel är förmodligen att de sitter och knarkar rätt så rejält lol typ halucinogen svampar eller något.


signatur
Medlem

Lol, med tanke på hur lång tid det har gått kommer spelet ha svårt att stå sig bland konkurrenter när det väl kommer. Undrar hur många grafikmotorer de har harvat sig igenom nu för att spelet ska vara någorlunda grafiskt kompetent. Iofs tyckte jag de stenåldersgamla DNF bilderna såg helt ok ut.

Kan de fånga och förbättra känslan i gamla DN så är jag glad, men jag är skeptisk mot att det någonsin kommer..

Medlem

haha, gamla Duke. Det här spelet kommer bli så bra! Väntar gärna tio år till. Tänk på hur lång tid det tog att bygga pyramiderna! Duke Nukem Forever kommer bli med i listan över världens sju underverk när det kommer ut !!!!


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Ghost_Lt:

10års utveklings tid ? = hur myket pengar jag skulle inte finansiera dom för 7 år sedan var det 80% klart sedan släpptes en ny grafk motor och då fick dom förseningar så jag hoppas att dom har någon stor bakom sig annars blir det tungt att ta tillbaka alla pengar dom lägger ner. Fast det är ju en bra taktik om dom vill ha jobb och ingen uppifrån säger stop.

Sist jag läste något om utvecklingen så utvecklades spelet väldigt mycket på utvecklarnas fritid på grund av att de på arbetstid hade fullt upp med att hjälpa andra utvecklare. De har ju även om de inte stått för själva utvecklingen hjälpt till med Pray, Max Payne mm Vad de pysslar med nu vet jag dock inte. kanske utvecklar Duke på heltid?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem

Och enligt kotaku.com så ska 2007 års Teaser trailer komma imorgon :)..

Jag fick just ribba.

[http://kotaku.com/335467/duke-nuke-em-forever-trailer-hits-to...]

Internet kommer officielt att dö imorgon. Haha

World is going under.

~¨The server is too busy at the moment. Please try again later.¨~

Medlem
Skrivet av Tiskaite:

Och enligt kotaku.com så ska 2007 års Teaser trailer komma imorgon :)..

Jag fick just ribba.

[http://kotaku.com/335467/duke-nuke-em-forever-trailer-hits-to...]

Internet kommer officielt att dö imorgon. Haha

World is going under.

~¨The server is too busy at the moment. Please try again later.¨~

Japp, det är officiellt och står på 3DR's sida. Skall bli riktigt spännande!
Roligt är också att GB postade en tråd på 3DRs forum för ett litet tag sen där han sa "hm, rekordet för besökare i en tråd är ca 800 pers... vad skall vi göra för att få det över 1000, tro".
Folks reaktioner att det var en liten förvarning av vad som komma skulle var ju alldeles korrekta

Medlem
Medlem
Skrivet av Tiskaite:

Och enligt kotaku.com så ska 2007 års Teaser trailer komma imorgon :)..

Jag fick just ribba.

[http://kotaku.com/335467/duke-nuke-em-forever-trailer-hits-to...]

Internet kommer officielt att dö imorgon. Haha

World is going under.

~¨The server is too busy at the moment. Please try again later.¨~

Klart intressant att få reda på, tack för informationen

Visserligen lär man väl märka det ändå imorgon (idag) när man inte kan kolla mailen ens ;P

Skriv svar