Infinity Ward om Call of Duty 4 på PS3

Robot
Medlem
Infinity Ward om Call of Duty 4 på PS3

Fan, äntligen får man en ordentlig portning! Bådar gott.

Medlem

Kommer spela det på PC och hade jag inte gjort det så hade jag kört det på 360, men det är ju bra för alla PS3 människor att det blir "samma" spel, känns mer rättvist när alla får samma upplevelse, oavsett vilken konsoll man har:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Vet inte om man ska köpa det till Pc eller PS3, min dator börjar ju bli rätt sunkig så kanske man kan få ut en bättre upplevelse på PS3an. Hmms


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Äntligen någon som förstår att de behöver lära sig nya sätt att programmera på !

Medlem

Härligt! Men det blir nog PC-versionen i vilket fall som helst. AWSD ftw!

ptr
Medlem

blir nog pc-versionen för mig med, dock skönt att höra att det inte är "omöjligt" att koda ps3-spel

minst 60-fps låter inte helt fel det heller

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Kommer spela det på PC och hade jag inte gjort det så hade jag kört det på 360, men det är ju bra för alla PS3 människor att det blir "samma" spel, känns mer rättvist när alla får samma upplevelse, oavsett vilken konsoll man har:)

Känns lite som att de skapar spelet för PC, skalar ner det till Xbox360 och sedan portar den versionen till de andra konsollerna.

Jag har typ börjat avsky Xbox360 pga detta, då den verkar strypa den grafiska upplevelsen rätt rejält på exempelvis PS3an... (Detta är pga det jag sett och jämfört med spelet DiRT, 360 vs. PC.. både på skärm/tv/projektor, samt en del andra titlar (typ Gears of War). It's a shame =/..)
Den grafiska utvecklingen verkar saktas ner pga detta. Liksom att det måste vara lönsamt för spelutvecklarna och därav så anpassar man till den just nu mest populära konsollen för genren.

Menmen, skönt att de tar sig tid i portandet, för att visa att PS3an med lätthet klarar det som 360n kan ;D! Synd bara på, att den inte får överglänsa....


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv

Bra bra, nu fattas bara att de gör så att i alla fall PS3- och 360användare kan skjuta på varandra i MP eftersom jag misstänker att det inte är lika många exemplar som kommer säljas till konsollerna utan till PCn.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av nkembo:
Skrivet av beersgarden:

Kommer spela det på PC och hade jag inte gjort det så hade jag kört det på 360, men det är ju bra för alla PS3 människor att det blir "samma" spel, känns mer rättvist när alla får samma upplevelse, oavsett vilken konsoll man har:)

Känns lite som att de skapar spelet för PC, skalar ner det till Xbox360 och sedan portar den versionen till de andra konsollerna.

Jag har typ börjat avsky Xbox360 pga detta, då den verkar strypa den grafiska upplevelsen rätt rejält på exempelvis PS3an... (Detta är pga det jag sett och jämfört med spelet DiRT, 360 vs. PC.. både på skärm/tv/projektor, samt en del andra titlar (typ Gears of War). It's a shame =/..)
Den grafiska utvecklingen verkar saktas ner pga detta. Liksom att det måste vara lönsamt för spelutvecklarna och därav så anpassar man till den just nu mest populära konsollen för genren.

Menmen, skönt att de tar sig tid i portandet, för att visa att PS3an med lätthet klarar det som 360n kan ;D! Synd bara på, att den inte får överglänsa....

Enligt John Carmack så ska de vara ganska likvärdiga men att PS3 ska vara lite krångligare att dona med.

Medlem

IW vet vad dem snackar om.

Medlem

Nkembo, tyvärr så kommer nog PS3:an aldrig överglänsa 360:n. Den är likvärdig 360:n, men inte bättre tyvärr. Processorn är svårare att koda till och den har bara en PPU som används till t.ex AI fast den PPU´n används till att fördela jobb till SPU´na så i teorin visst PS3 borde vara en "kick-ass" maskin. Men i realitet så är den inte så super duper till att använda till spelkod. Så även fast om du hade rätt så skulle nog inte spelen flyta på mycket bättre eller se mycket bättre ut till PS3 än 360. Speciellt då 360:n har en mycket bättre GPU än PS3:an...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

finns en jämförnings bild mellan xbox360 och ps3, tro mej ps3 ser mkt bättre ut i detta spel!

Medlem

-- dubbelpost --

Medlem

"Processorn är svårare att koda till"

Tror du verkligen att det är en anledning till att PS3an aldrig kommer överglänsa xbox360? Det är ju knappast så att utvecklare väljer att göra sina spel till Nintendo 8-bit bara för att "det blir så svårt annars".

Sen allt snack om att PS3an inte lämpar sig för spelkod - vad grundar du det på? Jag har själv skrivit kod till PS3 och det märks verkligen att den är konstruerad för realtidsgrafik.

Att det inte finns så mycket kompetens på området ÄNNU är en helt annan sak - och givetvis är det så. PS3 konsolen är fortfarande ny och få har vågat ge sig på den, men ni som tror att Xbox360 och PS3 är likvärdigt borde nog tänka om och testa några av de renodlade, nyproducerade titlarna som trillar in till PS3an Q1 2008 istället för att bedömma på titlar som är producerade för Xbox360 och sedan portade över till PS3.

Medlem

/hug project6


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar