Steam lockar fler än World of Warcraft

Medlem
Skrivet av the_grudge:

Många verkar tycka att allt som blizzard tar i blir till guld!

tja, allt de har gjort har ju faktiskt blivit jävligt bra, de har inte misslyckats med något. och ändå om jag anser att wow har blivit lite väl stort och tråkigt så kan jag inte säga att det är ett dåligt spel, snarare tvärt om, det är ett riktigt bra spel. så att säga att allt de tar i blir till guld vore nog faktiskt inte att överdriva.

Medlem

Folk är komiska, hur kan någon förknippa Steam med ETT spel?
Jag har steam konto och har haft i flera år, använder aldrig det och om jag skulle göra det är det inte för att starta sketna CS.

Att jämföra en GRATIS tjänst med ETT mmo som kostar pengar?
Den som faktiskt trodde att det var en bra jämförelse borde lägga ner allt och satsa på fiske, riktigt korkat.

Riktigt löjlig text från FZ, antingen förstår dom inte bättre eller så är något annat fel på han/hon/dom.

Om man ska jämföra något så är det antal aktiva CS spelare, vilket INTE är 13m.

"Många verkar tycka att allt som blizzard tar i blir till guld!"

Nämn ett spel som inte blivit stort då?, nej exakt.
Blizzard kan göra spel, alla deras spel får en stor community och spelarbas.

Medlem
Skrivet av benjiman:
Skrivet av naycon:
Skrivet av Twitch:

Skandalöst dålig jämförelse. Steam och WoW är ju två helt skilda mjukvaror. WoW är ett spel och Steam är en nätverkstjänst där man kan köpa/tanka spel. Steam är dessutom gratis medans WoW kostar pengar.

Håller absolut med! Ska man göra jämförelser ska man jämföra jämförbara saker. Skärpning FZ, bättre kan ni! Det här börjar lukta kvällstidningsrubrik...

Måste instämma här också, min första tanke var att det inte går att jämföra.... :>

Instämmer här med. Löjlig jämförelse, känns väldigt Aftonbladet.


signatur
Medlem

Windows vinner.


signatur

yolo

Medlem

Fy vad upprörd man kan bli då.
För det första så kan ni tycka att det är en dålig jämförelse hur mycket ni vill men det är faktiskt bara fakta: steam har 13 milijoner aktiva konton och world of warcraft runt 8 milijoner, det är faktiskt inte konstigare än så.

För det andra så innebär det inte speciellt mycket att steamtjänsten är gratis då du kan inte göra speciellt mycket på den utan att betala pengar.

För det tredje så går steam och valve i mångt och mycket hand i hand så det är inte så konstigt att man kan börja tänka på det valve spel man helst spelar via tjänsten, må det vara cs, cs:s eller hldm, när du läser den här nyheten, även om det finns massvis med andra bra spel att ladda hem via tjänsten.

Jag har också, för övrigt, svårt att tro att steam skulle vara speciellt attraktivt som plattform om inte spelföretagen visste att de enkelt och snabbt kan nå de mängder av cs-spelare, eller de som spelar andra valve spel, som använder sig av den. För att göra en lika "hemsk" jämförelse så kan man ju likna steams framväxt vid att world of warcraft aldrig hade blivit lika stort utan de tre rts-spelen precis som steam aldrig hade varit lika stort utan half-life och counter-strike.

Medlem

Något som är fånigt är alla personer med dålig självkänsla som med skitnödig ton jämt ska läxa upp nyhetsansvariga vilka rubriker och artiklar som passar sig och inte.

On Topic: Jag är inte förvånad över Steams popularitet (vilket jag tolkar är nyhetens kärna), jag själv är oehört nöjd med Steam i nuläget. Jag önskar att fler spel skulle finnas tillgängliga där. Pre-load-funktionen är lysande.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av the_grudge:

Go steam! Wow är jävligt överskattat... har jag alltid hävdat. Blizzard är en av världens rikaste spelföretag det är liksom roligare med lite mindre spelföretag som etablerar sig. Många verkar tycka att allt som blizzard tar i blir till guld!

Om Valve är ett av de mindre företagen heter jag Bernt, vilket jag inte gör, jag heter Jonas, ergo, Valve är ett STORT företag..

Medlem

Hm. Jag håller med om att jämförelsen här var riktigit dålig. Man jämför två helt olika saker med varandra. Som att gå ut och säga "4Milj personer kör bil, men bara 2Milj motionerar på morgonen" (ja helt påhittade siffror) Jag tycker det är mäkta imponerande att ETT av Blizzards spel har så pass många användare gentemot en distributionstjänst av många spel.

Inaktiv

Fanns ju en som hade 4 mages och 1 prälle smått imbageek men... Samt som alla säger, jämför istället Steam vs CDon eller något som ändå spelar i samma liga.

Jag köpte css kosta mig 19 dollar men har lagt ut 1xxx dollar på WoW. Hur ofta tittar folk på sina fodral? Tycker de mest är i vägen och kan jag få ner priserna på spelen så är det bra. Multiplayer format är det som regerar och inget annat. Kommer med glädje att inhandla TF2 när det kommer till steam och SC2 över disk

Medlem

Väntar ivrigt på en FZ' admin som kan svara frågan alla har, hur kan man jämföra Steam och WoW ?.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av moberg:
Skrivet av the_grudge:

Många verkar tycka att allt som blizzard tar i blir till guld!

tja, allt de har gjort har ju faktiskt blivit jävligt bra, de har inte misslyckats med något. och ändå om jag anser att wow har blivit lite väl stort och tråkigt så kan jag inte säga att det är ett dåligt spel, snarare tvärt om, det är ett riktigt bra spel. så att säga att allt de tar i blir till guld vore nog faktiskt inte att överdriva.

Dock så tror jag SC2 kommer få 9/10 i alla recensione vidare det blir bra eller inte då det har Blizzard stämpeln. Tycker man tar för givet att alla Blizzard spel är bra men titta på WOW, enligt mig det mest enformiga Quest systemet på jorden. Kommande WAR har jö trevligt Quest system då man jobbar i grupp och får mera XP desto mera man gör

Medlem

Som många andra skrivit, konstig jämförelse


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Inaktiv

Steam = Red Orchestra - Ostfront 41-45 ^^

Inaktiv
Skrivet av Naturalbornskiller:

Dock så tror jag SC2 kommer få 9/10 i alla recensione vidare det blir bra eller inte då det har Blizzard stämpeln. Tycker man tar för givet att alla Blizzard spel är bra men titta på WOW, enligt mig det mest enformiga Quest systemet på jorden. Kommande WAR har jö trevligt Quest system då man jobbar i grupp och får mera XP desto mera man gör

Quest systemet är för spelare som vill expa och levla sin karaktär. Vilket är mycket uppskattat då man slipper hack and slash på samma monster i 10 år.

WoW endgame så questar du sällan endast om du vill ha guld men de tar slut efter en vecka eller två.
10 manna som karazhan och 25 manna bossar som Gruul, Mag.. och 25 manna instancer så som SSC samt The eye krävs stora insatser *nu även the black temple*. Dessa är inte enformiga men väldigt krävande fick själv sluta ur en av serverns bästa guilder då WoW tar för mycket på IRL. Kanske det är för bra men dåligt är det absolut inte.

Medlem

tycker synd om alla kidz som aldrig kommer få uppleva dom riktiga episka 40man insatserna, slakta kelthuzad etc som ja har gjort


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det är ju sjukt missvisande att jämföra antal registrerade steam-användare med antal betalande WOW-kunder. Jag har ett steam-konto men spelar aldrig något spel över steam medan betalande WOW-kunder med mycket stor sannolikhet använder sitt konto.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Meshii:

Quest systemet är för spelare som vill expa och levla sin karaktär. Vilket är mycket uppskattat då man slipper hack and slash på samma monster i 10 år.

Och questandet är inte i stortsett hack and slash på samma monster? Hittar du inte murlocs i allt från elwyn till westfall till redridge till wetlands till dustwallow marsh till stonard? ser inte nagas likadana ut i stv som i desolace som i zangarmarsh? för att inte tala om samma tarantula spindel i allt från redridge till the black morass....

Medlem

13 miljoner... det är ett par stycken, ja. ^^

Inaktiv

Inte konstigt, t.o.m jag har 2 reggade steam-konton, vet inte riktigt varför, har det inte ens installerat

Inaktiv
Skrivet av vidde:
Skrivet av Meshii:

Quest systemet är för spelare som vill expa och levla sin karaktär. Vilket är mycket uppskattat då man slipper hack and slash på samma monster i 10 år.

Och questandet är inte i stortsett hack and slash på samma monster? Hittar du inte murlocs i allt från elwyn till westfall till redridge till wetlands till dustwallow marsh till stonard? ser inte nagas likadana ut i stv som i desolace som i zangarmarsh? för att inte tala om samma tarantula spindel i allt från redridge till the black morass....

Men istället för att få 500 exp per monster hela tiden så får du bonus på ca 10 k när du lämnar in. Att monstren ser någorlunda likadana ut är ett genomgånde grej i alla MMO:s vad jag har sett. Men ibland har de ju olika fäger se hur vår värld ser ut vita gula svarta.. men vi ser fan näst intill likadan ut ^^

Medlem

steam äger counter-strike suger


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Det är väl inte så konstigt? Steam är en plattform med massor utav spel, medan World of Warcraft är ett eget spel så att säga.

Det är väl som att säga att det är fler konsolspelare än WoW-spelare!

Medlem

Varför jämföra en gratis tjänst med en betalnings tjänst? Sen har WoW över 8 milj spelare och inte 7.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kato:
Skrivet av Gamblor:

Steam är förvisso inget spel, utan en distributionsplattform, även om det är starkt förknippat med Counter-Strike.
Det skulle vara mer rättvist att jämföra antal aktiva CS-spelare med WoW-spelare.

Vad han sa..

Medlem
Skrivet av mongoose84:

buhuuuu det är orättvist!! missvisande!! WoW är faktiskt störst!!! OMFG!!!! Dåligt skrivet FZ, att säga något sådant om WoW...määääääää buhu

hmm? varför ens skriva.

ONT:

Majoriteten av alla som spelar W0W har eller har haft en acc på steam. Men väldigt intressant
är ju att ni ifråga sätter FZ trovärdighet när dem säger 7 miljoner w0w användare.

Detta är ingen jämförelse, detta är bara fakta som alla måste acceptera :).

Inaktiv

Jag använder min kompis steamkonto så jag jämnar ut mot en av er som har två. woohoo \o/

Känns nästan som att jämförelsen i nyheten gjordes bara för att skapa den här diskussionen :S

Å andra sidan finns det väl inte så mycket annat att jämföra steam med.

Medlem
Skrivet av mongoose84:

buhuuuu det är orättvist!! missvisande!! WoW är faktiskt störst!!! OMFG!!!! Dåligt skrivet FZ, att säga något sådant om WoW...määääääää buhu

Det räcker en gång, och du har missuppfattat det helt.

Fortfarande ingen crew som svarat, antingen sover dom idag eller så vågar dom inte för att inlägget var så inkorrekt och strange.

Kom igen nu FZ. :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Alltså, jag kan inte se någonstans att det står att Steam är större än WoW, så ni kanske borde gå en svenska kurs ni som gnällen

"Steam lockar fler än World of Warcraft" Står det och det är alldeles korrekt, doh!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Alltså, jag kan inte se någonstans att det står att Steam är större än WoW, så ni kanske borde gå en svenska kurs ni som gnällen

"Steam lockar fler än World of Warcraft" Står det och det är alldeles korrekt, doh!

"Steam lockar fler än [stoppa in något annat än WoW här]". Vad som hade passat bättre än WoW. Förstår du nu ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det stämmer steam är större än wow men hur många spel kan man spela genom steam? Svar:Rätt så många.

Hur många spel är wow? Svar: ETT

Så WoW e det största spelet medan steam är det största spelnätverket.


signatur
123
Skriv svar