Mafia II-DLC ute 7 september

Robot
Medlem
Mafia II-DLC ute 7 september

Vill ha fortsättning på storyn.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

10 dollar säger att dessa uppdragen fanns i spelet redan och de tog ut alla 30st bara för att göra dem till DLC och börja mjölka kunderna.
Ruttet.

Medlem

dessa DLC är det fortsättningen av spelet?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Avskyr hela den här affärsmodellen. Ge oss ett fullgott spel istället, låt det gå 6-8 månader, släpp sedan en värdig expansion.

Medlem

Ska det vara så nära release så borde det fasen vara gratis, kasst!

Medlem

Hoppas bara man inte är Terminator som i vanliga spelet... :/

Medlem

Inte en chans. Jag blev så besviken av spelet att jag inte kommer lägga en krona på DLC som borde ha varit en del av originalet från början. Skämmes ta mig fan.

Trist utveckling...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är trist när man ska behöva vänta ett par år på en fortsättning a la Half-Life 2. Eller som mardrömsscenariot, Dreamfall. Oerhört fängslande story som sluter helt utan att knyta ihop en enda tråd. Sen så strular det ekonomiskt för utvecklarna så att fortsättningen aldrig blir av. Blä... Det tog flera veckor för mig att komma över Dreamfall.

Men jag ska ändå köra allt DLC som bara går på PC till Mafia 2. Hoppas det kommer många för jag älskar Empire Bay!

Medlem

jävla idioter som ska vara så giriga, glad att spelet inte fick speciellt bra kritik på många ställen och att jag inte betalat (eller tänker göra).. dom pajade spelet ganska rejält genom att plocka bort saker och istället göra dlc's av det, blir ju ingen bra helhetsupplevelse alls då.


signatur
Medlem

jag gilalr inte den här dlc effecten som alla kör nu bättre att göra en 2a eller i detta fall en 3a eller en expansion.
men för att vara ärlig så orkar jag inte med spelet det var snygt med animatonenra och det men jag trötnade på det för fort.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Nu pratar jag inte specifikt om Mafia 2 utan om spel i allmänhet. För visst är det en trist utveckling att man numera fungerar som betatestare för spel som man betalat fullt pris för och som sedan patchas upp till spelbart skick i maklig takt. Dessutom skalas spel ner för att man sen ska köpa till nya uppdrag och liknande.
Med de numera enorma utvecklingskostnader som företag har för att utveckla nya spel kan jag förstå att man söker nya vägar att få in pengar. Tråkigt bara att med de finansiella risker man tar skyndar sig att kasta ut spel, oavsett om det är färdigt eller ej och de gånger man har en bra produkt skalar man ner det för att genom dlc skapa merförsäljning.

Medlem
Skrivet av SubMarine:

Hoppas bara man inte är Terminator som i vanliga spelet... :/

Spela på annat än easy så upptäcker du fort att man dör jäkligt lätt i Mafia 2. Det handlar om tre-fyra skott man tål redan på medium.

Medlem

Fyfan va ruttet, klarade spelet på under 10 timmar, nu finns det fan inget att göra, ingen free ride ens som i ettan.. dom har planerat dlc från början hoppas dom konkar jäkla bedragare..

Medlem

Detta känns som den saknade free riden iaf om man kollar på steam achivments.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Gillar huvudspelet men tycker det här borde ingått. Tråkigt med den här trenden med dlc som kostar pengar, även om alla ju inte gör det.

Medlem

Muuuu!!!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Folk är glada när dem får något extra (gratis) med spelet (The Betrayal of Jimmy), men så fort dem får någon uppföljning som kostar en liten slant så ska man klaga? Jag skulle hellre se det som att man får 2 DLCs för 90kr, första Betrayal of Jimmy och andra Jimmy's Vendetta. För 599 kr man la ut för själva spelet så la man ut för att få köra Main Storyn, inte för att man får en DLC med spelet (för Ps3 versionen). Jag ser inget fel med att 2K Games gör en DLC som man KAN köpa om man vill se fortsättningen på Jimmys story. Om man inte vill, eller är inte intresserad så finns det inget som tvingar er att köpa det. Upp till var och en. Men att klaga över något så litet, överdrivet bara, speciellt när priset är lika lite som en hamburgarmeny hos Burger King eller en fin Pizza hos en Pizzeria.

Till själva nyheten, förväntade mig inte att uppföljaren till Jimmys story skulle komma så fort. Men det är kanske bara bra tycker jag, då jag gillade Mafia 2 skarpt, och om man kan få spendera 2-3 timmar extra är inget jag skulle säga nej till.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av SubMarine:

Hoppas bara man inte är Terminator som i vanliga spelet... :/

Spela på annat än easy så upptäcker du fort att man dör jäkligt lätt i Mafia 2. Det handlar om tre-fyra skott man tål redan på medium.

Precis. Och ett hagelskott i huvudet dör man av, iaf om man inte har riktigt full hälsa.

Och spelet hade verkligen behövt ett Free ride mode som föregångaren.

OnTopic: Bra att det kommer ett DLC, det behövs verkligen. 30 uppdrag låter ju också bra, men misstänkt mycket för ett DLC med tanke på att huvudspelet har 15 chapters (med 1-2 uppdrag i dem).

Medlem

Spelindustrin blir är farligt nära att gå samma väg som musikindustrin. Girigheten kommer bli deras fall. Har aldrig och kommer aldrig att köpa ett DLC, sånt brukade komma i gratis patchar. Lägg ner mindre på PR och mer på spelet.
Mafia 2: The disappointment of the century

Inaktiv

Blir ett köp direkt.

Medlem

DLC är alltid planerade från start nu. Titta bara på E3 Föra året 8 av 10 frågor dom hade till tillverkaran var om och när en DLC var planerad. och i flesta fallen så sa dom. Ja DLC är planerad. Japp och tyckte att Mafia 2 hade för lite sido missions blev som ett enkelspår..

Inaktiv

Är det bara jag som redan har "The Betrayal of Jimmy"? Jag fick med det när jag förbokade spelet på Webhallen tillsammans med 4 nya suits och 4 bilar.

Inaktiv
Skrivet av rizzon:

Mafia 2: The disappointment of the century

Antar att du inte spelat ettan? Detta är typ samma spel fast med bättre grafik

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Folk är glada när dem får något extra (gratis) med spelet (The Betrayal of Jimmy), men så fort dem får någon uppföljning som kostar en liten slant så ska man klaga? Jag skulle hellre se det som att man får 2 DLCs för 90kr, första Betrayal of Jimmy och andra Jimmy's Vendetta. För 599 kr man la ut för själva spelet så la man ut för att få köra Main Storyn, inte för att man får en DLC med spelet (för Ps3 versionen). Jag ser inget fel med att 2K Games gör en DLC som man KAN köpa om man vill se fortsättningen på Jimmys story. Om man inte vill, eller är inte intresserad så finns det inget som tvingar er att köpa det. Upp till var och en. Men att klaga över något så litet, överdrivet bara, speciellt när priset är lika lite som en hamburgarmeny hos Burger King eller en fin Pizza hos en Pizzeria.

Till själva nyheten, förväntade mig inte att uppföljaren till Jimmys story skulle komma så fort. Men det är kanske bara bra tycker jag, då jag gillade Mafia 2 skarpt, och om man kan få spendera 2-3 timmar extra är inget jag skulle säga nej till.

Jaja du kan prata för dig själv men majoriteten av dom flesta är besvikna, det är otroligt mycket som fattas i spelet som borde varit med från början. Att du vill köpa ett spel som är halvt färdigt ja då tycker jag synd om dig men kolla runt lite så ser du att väldigt få tycker som dig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Shamanfox:

Folk är glada när dem får något extra (gratis) med spelet (The Betrayal of Jimmy), men så fort dem får någon uppföljning som kostar en liten slant så ska man klaga? Jag skulle hellre se det som att man får 2 DLCs för 90kr, första Betrayal of Jimmy och andra Jimmy's Vendetta. För 599 kr man la ut för själva spelet så la man ut för att få köra Main Storyn, inte för att man får en DLC med spelet (för Ps3 versionen). Jag ser inget fel med att 2K Games gör en DLC som man KAN köpa om man vill se fortsättningen på Jimmys story. Om man inte vill, eller är inte intresserad så finns det inget som tvingar er att köpa det. Upp till var och en. Men att klaga över något så litet, överdrivet bara, speciellt när priset är lika lite som en hamburgarmeny hos Burger King eller en fin Pizza hos en Pizzeria.

Till själva nyheten, förväntade mig inte att uppföljaren till Jimmys story skulle komma så fort. Men det är kanske bara bra tycker jag, då jag gillade Mafia 2 skarpt, och om man kan få spendera 2-3 timmar extra är inget jag skulle säga nej till.

Jaja du kan prata för dig själv men majoriteten av dom flesta är besvikna, det är otroligt mycket som fattas i spelet som borde varit med från början. Att du vill köpa ett spel som är halvt färdigt ja då tycker jag synd om dig men kolla runt lite så ser du att väldigt få tycker som dig.

Det må vara så, men samtidigt så kan jag förstå att spelutvecklare behöver få betalt för det arbete de gör. Att de lägger mer tid på ett spel efter de har lanserat det så är det inte så konstigt att de vill ha en slant för arbetet. Men än så länge så är DLC en vinnande koncept och ett sätt för spelföretag att få inkomster och bättre budget för efterkommande spel, och om mina extra 90kr gör att Mafia 3 (ifall det skulle bli ett) skulle bli även 0.1% bättre, så har jag definitivt inget emot att betala det, samt att jag får fortsätta Jimmys story, vilket jag vill göra.

Jag betalar alltså 90kr för ett tillägg till ett spel, och därmed ger jag företagarna pengar för deras arbete. Jag ser inte vart felet är? Hade det varit bättre om de släppte Mafia 2 utan någon gratis (igen, ordet GRATIS) DLC med det, utan istället släppt Betrayal of Jimmy och Jimmy's Vendetta samtidigt för 90 kr sammanlagt? Det skulle vara samma som att klaga på att man måste betala cirka 120kr per månaden för ett MMO, men återigen, så är det mest för arbetet man betalar för, speciellt om det är producerat efter lansering.

Det där med att jag betalade för halvt färdigt spel så beror det på individ till individ vad man ser som halvt färdig. Jag tycker Mafia 2, troligen lite kort, men ändå rätt komplett story, var ett färdigt spel och förtjänade mina 599kr då jag tyckte det var bra gjort. Jag njöt av varje penning jag betalade för det, och sen var jag helt nöjd av en helt gratis DLC som följde med.

Summa summarum, om man vill fortsätta på Jimmy Story som man fick ett smakprov av, så köper man (samtidigt som man stöder utvecklarna) andra delen för 90kr, eller så är man utan. Att DLC kostar pengar är inget nytt, har har gjort för många spel enda sen Xbox 360 lanserades. Om man tycker det är dyrt, så kanske man kan se det från en annan synvinkel; Stöd utvecklarna genom att "ge" dem 90kr, och i gengäld så får du en DLC som är runt 2-3 timmar långt.

Medlem

Detta är ruttet är bara så fel, Vad är det 2k har gjort så fel varför kan dem inte göra klart spelet innan dem släpper det ? Man får inte ens köra klart spelet man kommer ju bara till 72% i slutet, Man kan aldrig göra uppdrag hos han på skroten eller någon annanstans, Nä detta är bara fel av 2k att vara så dumma mot sina kunder att ta betalt för saker som dem egentligen kunde stoppat in ifrån första början!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Detta är ruttet är bara så fel, Vad är det 2k har gjort så fel varför kan dem inte göra klart spelet innan dem släpper det ? Man får inte ens köra klart spelet man kommer ju bara till 72% i slutet, Man kan aldrig göra uppdrag hos han på skroten eller någon annanstans, Nä detta är bara fel av 2k att vara så dumma mot sina kunder att ta betalt för saker som dem egentligen kunde stoppat in ifrån första början!

Bara för att man inte får 100% av att klara storyn betyder det inte att det inte är klart (samla allt ger 100%). Spela det på dator eftersom det är det spelet är avsett för och sen kan du se om det är "klart".


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Riktigt illa att släppa DLC precis efter release. Tycker det borde ingå i spelet då. Däremot kan jag tycka det är okej att släppa ett DLC ett halvår/år efter release då det inte är samma mjölkning på pengar.


signatur
12
Skriv svar