Duke Nukem Forever

Robot
Duke Nukem Forever

Efter tretton år av förseningar, spelmotor- och utgivarbyten, rättstvister och massuppsägningar verkar Duke Nukem Forever faktiskt bli verklighet. Vi tar dig med på resan från allra första början, i ett pojkrum i Hökarängen.

#duke-nukem-3d, #quake, #3d-realms, #duke-nukem-forever, #quake-2, #id-software, #gt-interactive, #epic, #unreal, #infogrames-entertainment, #gathering-of-developers, #ritual-entertainment, #max-payne, #remedy-entertainment, #take-two-interactive, #doom-3-2, #prey, #starcraft-ii-2, #gearbox-software, #shadow-warrior

Medlem
Duke Nukem Forever

Ja jo, ska väl bli trevligt...

oan
Medlem

Tycker fortfarande första klippet ser ut som ett roligt spel.

Medlem

Bra skrivet. Jag har liksom du väntat sedan slutet av 90talet efter att ha läst om Forever i någon blaska.

Medlem

Kände igen mig själv i det första stycket i alla fall, gjorde samma val själv för att till en början spela Doom2, Duke Nukem 3D och Quake på seriell kabel för att senare gå över till coaxial 10Mbit nätverk.. Detta värmde själen med tårar i ögat så här på lördagsmorgonen tackar Calle

Medlem

sjukt bra läsning såhär på lördags morgonen, håller med om att spelet såg riktigt bra ut på första klippet, även klipp 2

signatur

Rwa?

Medlem

Always bet on duke!

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Relik 📜

Om svenska Meqon.. Minns jag rätt köptes företaget upp av AGEIA (PhysX) vilka i sin tur, som bekant, blev uppköpta av Nividia.

signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kände igen mig själv i det första stycket i alla fall, gjorde samma val själv för att till en början spela Doom2, Duke Nukem 3D och Quake på seriell kabel för att senare gå över till coaxial 10Mbit nätverk..

mmm.. härliga tider

Medlem

Duke var min förebild som tonåring. Så numer går jag alltid runt och tuggar tuggummi, käkar steroider och skjuter strippor efter att jag gett dom några dollar.

signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Aww va kul detta hade kunnat bli vid både första och andra trailern. Kändes som något nytt o fräscht då Tror dock att det fortfarande kan bli ett bra spel men inte lika bra som det hade kunnat vara.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Nice skrivet! Riktigt bra! Frågan är vågar man lägga sin hop på att duke nuker kommer komma ut? Hoppas det är inte falsk hop

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Fan halva mitt liv sedan Duke nukem forever annonserades...

Medlem

Bra läsning, tack FZ.

Medlem

Varför släppte dom inte spelet som var på 2001 trailern? Ser ju ut att vara hur kul somhelst

Skägg.
10 Chambers

Kul att ni gillade artikeln!

signatur
Medlem

Skulle vara mer än nöjd om de släppte valfritt spel från trailer 1 eller 2 back in the day - eller båda två. Skulle ju ha blivit en skapligt legendarisk serie med dem. Men det nya ser maffigt ut, ska köpa det utan det minsta tvivel.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

http://www.fz.se/bilder/?id=140534

Denna bilden är på Jeff Gerstman ifrån Giantbomb och inte George Broussard.

Medlem

Spelet såg riktigt bra ut 2001.

Medlem
Skrivet av Calle Johansson-Sundelius:

octobrain

Octabrain heter det faktiskt i spelet. Språkligt inkonsekvent förstås, men likväl namnet på fienden i Duke Nukem 3D

Jag har precis som du följt allt sedan 1996-97, hängt på 3D Realms forum sedan 13 år eller så, och hade t.o.m. en dedikerad Duke3D/DNF-avdelning här på FragZone som hette NukeZone. På den tiden man hostade undersidor på FZ, det ni, kids

Själv tror jag att 2001-versionen av DNF hade varit den vettigaste att kraftsamla och färdigställa. Den trailern kom som en ren käftsmäll från ingenstans och spelet såg roligare ut än något man någonsin spelat. Fototexturerna såg också väldigt bra ut för sin tid.
Själv satt man med kompisar och gick in hårt för att lära sig UnrealEd när trailern kom, efter många intensiva år av moddande av Duke3D

Medlem

Får alltid rysningar när jag ser 2001-trailern. En av mina absoluta favoriter.

Inaktiv

Gjorde en liten film, innehåller trailers, artworks, screenshots, intervjuer mm... Har ni lust kan ni kika in den. http://www.youtube.com/watch?v=iQkMaCz-C2M&hd=1

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Lezziter:

Om svenska Meqon.. Minns jag rätt köptes företaget upp av AGEIA (PhysX) vilka i sin tur, som bekant, blev uppköpta av Nividia.

Och eftersom UE3 använder sig av AGEIA:s motor och DNF använder UE3 skulle man kunna säga att de fortfarande kör på samma grejor.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Inte för jag vet vem Jeff Gerstman är, men såg själv att det inte va George Broussard... Vad gör ni FZ? Kanske FZzzzzz?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av lasershock:

Inte för jag vet vem Jeff Gerstman är, men såg själv att det inte va George Broussard... Vad gör ni FZ? Kanske FZzzzzz?

Oh Crap! Ordnar.

Forcie, those where the days!

signatur
AW8
Medlem

Riktigt intressant läsning!!!
Skrattade som fan åt att Randy Pitchford "inte kunde låta Duke dö", det lät så roligt.

Och fan vad bra spelet såg ut 1998! Det ser ju fan ut att kunna underhålla en ny spelare än idag.

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Mycket välskriven krönika! Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte försenas igen...

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Vilken tragiskt historia

Medlem

Förväntar mig inte ett bra eller snyggt spel. Det enda jag kräver är att få spela det!

Medlem

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar