The Witcher 2 blir utan kopieringsskydd

Medlem
The Witcher 2 blir utan kopieringsskydd

Har svårt att tro att det här skulle påverka försäljningen negativt. Piraterna knäcker ändå alla kopieringsskydd och nu har inte DRM-hatarna en anledning att tanka spelet.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Känns som ett skott i foten, men kommer bli intressant när det väl släpps. Får lurka upp mer info om GOG .

Medlem

Spelar ingen roll, had fixat detta gratis ändå.


signatur

Memento Mori

Medlem

bra jobbat som fan. blir nästan lite sugen på att köpa collector's edition bara för det. men vi får se

Medlem

Ja DRM spelar extremt liten roll i piratsammanhanget. Alla spel som är värda att spela crackas oftast innan de ens har hunnit ut i affären...så DRM är bara till besvär för de som betalar för spelen!

Medlem

rätt initiativ ( stavning ) Pirater hittar ändå väggar runt, men folk som köper blir gladare. dock ståre på steam att spelet släpps i november, har dem glömt att uppdatera lr äre ngt konstigt med datumet?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av moberg:

bra jobbat som fan. blir nästan lite sugen på att köpa collector's edition bara för det. men vi får se

Håller med, man vill stödja bra spelbolag, särskilt som sagt i artikeln, bland pcn sista försvarare, ska beställas inom ngn dag


signatur

Rwa?

Medlem

Vid de här laget tycker man att fler borde ha struntat i DRM. Det skapar bara problem för oss som köper spel och pirater tar sig runt de i vilket som. Serial för MP, där går gränsen för nytta och onytta, allt bortom detta är ju bara löjligt.

Inaktiv

Det är bra! Men jag vet inte om spelet imponerar... så det kanske inte blir ett köp ändå.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Bara jag som blev mer sugen på att förboka spelet?

Medlem

Bäst vore det ju om de skippade alla de störda DRM och gick tillbaka till de gamla klassiska cd key only spelen
Visst är cd key ett dåligt DRM men om de fixar cd key till multiplayer delen så blir det nog bra

GoG är även en grymt bra sida (

Citat:

Känns som ett skott i foten, men kommer bli intressant när det väl släpps. Får lurka upp mer info om GOG .

) för både gamla klassiker och lite halv nya godbitar

Medlem

Har inte haft en tanke att köpa spelet innan, men nu funderar jag allvarligt på det helt plötsligt.

Medlem

kudos till dem!

bra att i alla fall ett spel satsar $0 på nått som är tillintetgjort på nån dag.

Medlem
Citat:

GOG.com's Fair Price Package - EU and UK customers receive a store credit in USD for the price difference between their preorder price & the worldwide one.

Tydligen betalar vi här i EU ungefär 16$ mer än vad jänkarna gör. Dom tycker inte det är rättvist så dom ger oss alla möjlighet att shoppa andra spel till det värdet! Snacka om att plocka pluspoäng hos kunderna!

Medlem

Detta var nice.
Kommer bli mycket att göra i en snar framtid med detta, Two worlds 2 och dragon age 2 ^^

Medlem

Allt kommer ju ändå ut på nätet oavsett så lika bra o skita i o lägga ner pengar på att implementera DRM.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har inte haft en tanke att köpa spelet innan, men nu funderar jag allvarligt på det helt plötsligt.

Känner väl igen känslan, blev plötsligt sugen på inte bara en förbeställning utan Collector's Edition.

De tänker heeeeelt rätt, grymt skoj att se faktiskt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ingen idé att betala något företag för att få lägga in kopieringsskydd när de har en "fanbase" som kommer köpa spelet.
Varav en är jag!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ärlighet varar längst, det gäller både skapare och konsument!

Medlem

verkar trist precis som det tidigare som inte var sandbox nog för mig.. blir nog inget köp, men kommer nog testa ändå.


signatur
Medlem

Blir köp hur som helst!

Medlem

Smart drag att spara in på den utvecklings kostnaden, det hade inte stoppat någon från att spela spelet om dem verkligen ville ändå, bara att vänta på att andra utvecklare ska fatta det också, det finns absolut ingen mening med det och ingen uppskattar det, förutom kanske crackarna som får en chans att visa vad dem kan.

Medlem

kommer köpa det bara för att dom inte har drm på det.

Medlem

De som piratkopierar hoppas jag gör det i syftet för att testa om det är något för dom. Är det bra, köp spelet, speciellt nu när de även beslutat att skippa DRM!

Jag kunde aldrig riktigt fastna för 1an, så jag tar och piratkopierar för att testa det först. Är jag nöjd så tar jag och köper det.

Medlem

Jag har tidigare undvikit att köpa spel då dom haft kopieringsskydd i stil med Starforce o dyl. Jag har till och med enstaka titlar i min hylla där jag för sent upptäckte att Starforce ingick, och därmed aldrig installerades. Lågpristitlar, som väl är, men surt som fasiken ändå.

Att nu få reda på att The Witcher 2 kommer att skippa alla skydd är goda nyheter för mig. Nu blir det spelets egna kvaliteter som kommer att avgöra om det blir ett köp eller ej.

Medlem

Tack, då kanske jag inte behöver köpa en extra gigabyte RAM då för att få plats med kopieringsskyddet i minnet...

Nån som vet vad samlarutgåvan går på här i Sverige?

Testpilot

Som grädde på moset då , hade redan bestämt mig för att köpa Collectors Edition då 1ans coll. ed var en av de bästa collectors edition jag köpt.

Kommer o stödja dem med min plånbok iallafall! - TUMME UPP! -

Medlem

Hoppas bara försäljningen inte får lida av det hela.

Oftast brukar många skydd ta bort impulsen om det t.ex läcker några dagar innan det är i butiker då brukar många inte orka vänta på det releasen och bara ladda hem det.

Blizzards typ av skydd med krypterad skiva till release dagen vore alltså troligen det bästa.

Medlem

Köpte inte Assassins creed 2. Just pga av piratskydds skiten, rejält sugen på att köpa detta nu.

12
Skriv svar