Carmack: "Kinect fungerar inte för våra FPS"

Robot
Carmack: "Kinect fungerar inte för våra FPS"

Legendaren John Carmack tror inte att Kinect kan bli ett lyft för ids FPS.

#rage-mutant-bash-tv, #rage


Inaktiv
Carmack: "Kinect fungerar inte för våra FPS"

Kinect fungerar inte till något "riktigt" spel överhuvudtaget.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Pffft.. Hah, har de själva gjort ett "riktigt" spel under de senaste 10 åren?


signatur
Medlem

Underbar nyhet.
Ett tag var jag lite orolig att skiten skulle ta över i en snar framtid handkontrollens plats. Skönt att höra en guru uttala lite lugnande karma för en gamer.

Medlem

Tar de bort en vanlig kontroll så kommer det ju skita sig totalt. Jag spelar inte TV-spel för att jag vill hoppa omkring som en jävla idiot i mitt vardagsrum.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Konstigt då... Move går iaf att använda till FPS men jag kan ärligt talat inte se mig spela några av de spel jag brukar spela med Kinect fast det verkar som dom skulle kunna funka till Move.

Medlem
Skrivet av TanNeR:

Pffft.. Hah, har de själva gjort ett "riktigt" spel under de senaste 10 åren?

I spot an x-box fanboy! Att ens försöka klanka på någon som carmack visar ju att du uppenbarligen har liten koll och än mer när det man säger verkar vara ett sätt att försvara ett föremål som kinect

Medlem

brinkstar:
xbox fanboy, knappast. Jag lirar guitar hero/rock band på boxen, inte mer än så. Vad jag dock inte förstår är ID/Carmack fanboys som bara för att Doom/wolf/quake kanske var revolutionerande och bra spel när de först kom så ser man på John och ID som några FPS gudar. På den tiden, ja. Nu? Aldrig. Rage kommer bli precis som Doom 3. Vackert utseende men helt tomt på insidan.

För övrigt så har jag aldrig testat kintect och har inte heller några planer på att köpa den.


signatur
Inaktiv

Carmack for president!

Inaktiv
Skrivet av TanNeR:

brinkstar:
xbox fanboy, knappast. Jag lirar guitar hero/rock band på boxen, inte mer än så. Vad jag dock inte förstår är ID/Carmack fanboys som bara för att Doom/wolf/quake kanske var revolutionerande och bra spel när de först kom så ser man på John och ID som några FPS gudar. På den tiden, ja. Nu? Aldrig. Rage kommer bli precis som Doom 3. Vackert utseende men helt tomt på insidan.

För övrigt så har jag aldrig testat kintect och har inte heller några planer på att köpa den.

Varför uppfinna hjulet 2 gånger?

Medlem

vampyrer_suger:
Menar du att du gärna haft det första hjulet på din bil fortfarande? Det handlar inte om att uppfinna, utan utveckla.


signatur
Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Tar de bort en vanlig kontroll så kommer det ju skita sig totalt. Jag spelar inte TV-spel för att jag vill hoppa omkring som en jävla idiot i mitt vardagsrum.

Vad menar du med det? det är väl anledningen till att man har en konsol?:P

Medlem

Och nyheten är att...?

Inaktiv

Knäpp fråga men, jag vet att Carmack är en av de bästa när det gäller programmering, men han har inte gjort så mycket på PS3an?
Undrar vad såna som han tycker om skillnaden mellan 360, PC och PS3 när det gäller programmering.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Knäpp fråga men, jag vet att Carmack är en av de bästa när det gäller programmering, men han har inte gjort så mycket på PS3an?
Undrar vad såna som han tycker om skillnaden mellan 360, PC och PS3 när det gäller programmering.

Har för mig det var ett himla tjafs någon gång då Rage utannonserades huruvida det låg till med just PS3:an. Snabb googling verkar tyda på att 360 versionen är "bättre" dock är artiklarna från 2009 så vet inte hur det ligger till nu.

Medlem

Kinect går visst att ha till FPS, så länge du kör på railshooters
Men för ett "vanligt" spel kan man nog behöva något liknande en handkontroll för att röra sin karaktär, något MS redan vet och snackat om att släppa, ett tillbehör med joystick och kanske några knappar för ex. FPS.

Dock skulle jag aldrig offra min handkontroll för att spela i "riktiga" spel med Move/Kinect, för dålig precision och för seg respons. Men för de spel som är designade för kontrollen (ex. Dance Central) så är spelupplevelsen långt bättre än på någon annan plattform
(dance central snittar högre än MoH på gamerankings)

Inaktiv

Rätta mig om jag har fel, men var det inte tänkt från början att Kinect skulle se mer än vad den gör nu, minns helt säkert att man läst att Kinect ska kunna se när man rör fingrarna,
typ pekfingret så att man ska kunna avfyra vapen ?

Men det kommer senare i nån update ?


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Rätta mig om jag har fel, men var det inte tänkt från början att Kinect skulle se mer än vad den gör nu, minns helt säkert att man läst att Kinect ska kunna se när man rör fingrarna,
typ pekfingret så att man ska kunna avfyra vapen ?

Men det kommer senare i nån update ?

Nej det funkar inte längre pågrund av att de har halverat resolutionen på kameran och pågrund av att de har tagit bort nån processor..

kortfattat = det funkar inte längre pågrund av att microsoft vill spara pengar

Inaktiv
Skrivet av Smartheaded:
Skrivet av BingoBerra:

Rätta mig om jag har fel, men var det inte tänkt från början att Kinect skulle se mer än vad den gör nu, minns helt säkert att man läst att Kinect ska kunna se när man rör fingrarna,
typ pekfingret så att man ska kunna avfyra vapen ?

Men det kommer senare i nån update ?

Nej det funkar inte längre pågrund av att de har halverat resolutionen på kameran och pågrund av att de har tagit bort nån processor..

kortfattat = det funkar inte längre pågrund av att microsoft vill spara pengar

ok.. hursomhelst är det ändå en kul grej för casual players, och även för mig, tycker det är skönt med lite hoppa runt och se allmänt fånig ut som omväxling från allt Battlefield och dylikt som man kör mest annars.

Move intresserar mig inte alls, eftersom man haft Wii nåt år och tröttnat på just den stilen, Move är ju likadant.
Kinect ger precis den omväxling man letat efter.


signatur

Knower of the unknown

Flakmonkey

Jag är inte någon större fan av Carmack trots att han är mannen bakom FPS-genren. Hans ärlighet har dock alltid varit uppfriskande och här är det svårt att inte hålla med honom. Kinect må vara banbrytande på många sätt och vist men vill man ha precision och feedback så räcker det imo helt enkelt inte till.... Det innebär nu inte att jag tycker att Kinect är dåligt, men det har helt enkelt begränsningar som man måste ta sig igenom innan man vill använda det till "traditionella" spel.

Inaktiv

De flesta andra spelsidor (svenska inkluderat) fokuserar sina artiklar om detta med att Carmack gärna vill utveckla till kinect. Man kan undra varför just FZ ska försöka dra kinect i smutsen?

Jag har stor respekt för carmack fortfarande, jag kommer ihåg när varje nyhet från honom var som om gud talade till folket. Man låg sömnlös och längtade efter hans nästa mästerverk. Han är tyvärr förbiseglad sen flera år tillbaka, man kan prata om att Q3 vs UT var den stora showdownen där allt började gå utför.

Många här skriver om att kinect skulle lagga eller förstöra spelkänsla, detta är nog tyvärr mest bakåtsträveri och onyttigt konservatism från dessa. Kinect är bara en försmak av vad som komma skall - vi närmar oss en ny era vad datorer/ interaktion med maskiner anbelangar. Kinect har väldigt lite lag, förmodligen som en kontroller.

Jag är kampsportare ut i fingerspetsarna sen över 10 år och kan säga att de spel jag har testat såsom "your shape" definitivt inte laggar.

Sluta snacka goja nu, utan försök att se möjligheterna för hybridspel istället om vi nu ska fokusera på spelsidan av kinect.

1
Skriv svar