Assassins Creed Brotherhood dålig bild PS3

Medlem
Assassins Creed Brotherhood dålig bild PS3

Hej

Skaffade just Brotherhood till mitt PS3 anledning att jag ville ha free multiplayer, ps3 exklusiva DLC och utöka mitt ps3 förråd. Börjar ångra mig djupt.

Jag har massiva problem med att jag har feta stora fyrkantiga block på bilden där kontrasten eller brightness är helt annorlunda än resten av bilden. Ser flera stycken och när man går ut på vissa ljusa ställen blir gubben helt vit av att det är för ljust på han. Detta påvisar mig i högre delen av TV:n då då nedre delen verkar vara relativt felfri.

I mellansekvenser och vissa ställen så försvinner ibland detta vilket jag inte förstår varför.

Jag ha testat alla mina andra spel som t.ex Uncharted och Ratchet And Clank och dessa har perfekt bild. Kör för övrigt med HDMI-kabel och skulle det vara fel på den skulle alla andra spel visa samma problem vilket dom inte gör.

Nu tror jag bara att UBI har gjort en jävligt dålig portning till PS3 och inte optimerat till hårdvaran över huvud taget. De lovade att problemen med de förra Assassins Creed spelen till PS3 skulle vara fixade med Brotherhood.

Har i alla fall bestämt mig för att byta ps3 versionen mot Xbox360 versionen och kommer också skriva ett argt brev till UBI och utvecklarna att de sabbat PS3 versionen till ospelbarhet.

Aldrig mer ett multiplatformsspel till PS3 är vad jag lärt mig av detta eller så är UBI helt hjärndöda när det gäller att programmera till PS3.

Så en varning till alla som vill köpa Brotherhood till PS3 gör det inte. Vänta hellre på PC versionen eller om ni har ett Xbox360 köp det då till den.

Långt skrivet men jag är jävligt sur :evil:


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hmm, har själv kört Brotherhood ett tag och aldrig mött dessa problem.

Hade det vart en dålig portning hade det ju drabbat alla, vilket inte verkar vara fallet.

Medlem

Lirar AC:B för fullt och har inte märkt av någonting av det du nämner!

Det flyter på bra mycket bättre än AC2...

Medlem

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/8621000...

Det ser ut som det gör på bilden från denna tråd. Fast min är mer blockig och sträcker sig ända ner till 75% av bildskärmen.

Någon annan som har samma problem och vet hur detta fixas? Problemet finns bara i ACB.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Happ. Problemet kvarstår på xbox versionen. Blockigheten är borta men övre delen av skärmen är avsevärt mycket ljusare än nedre delen detta börjar vid c:a 25% av den övre delen av bilden.

Har läst att fler har samma problem och att själva spelet är programmerat för att den övre delen av skärmen skall vara ljusare. Jag dock hatar denna effekt och tänker nu. Byta bort ACB för gott. Väntar på PC versionen som förhoppningsvis går att modda så denna effekt försvinner.

Riktigt dålig stil UBISOFT. Patcha genast bort denna äckliga cp-effekt NU! Vad fan håller de på med? AC2 var inte på detta sätt och jag har provat det igen och denna effekt finns inte i AC2. Jävla idioter på UBISOFT. Det går inte att spela spelet med denna effekt påslagen eftersom spelet ser ut som SKIT!

JAG BLIR SÅ JÄVLA SUR! l


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Spelat lite idag och igår, har inte märkt nåt av det du beskriver alls.
Jag tycker det ser ganska så bra ut.
Kanske bara du som har en dålig tv?

Medlem

Det är inte bara jag som har detta problem. Flera stycken på olika forum som beskriver att de har exakt samma problem. Och det är inte TV:n det är fel på. Har provat flertalet olika spel till både ps3 och 360 och inga av dessa har problem med att det är ljusare i övre delen av bilden.

Ni kanske bara inte har märkt av effekten. Eller har en annan brightness och kontrast setting så den övre delen inte ser lika ljus ut. Men det är många och de flesta har samma problem. Verkar vara programmerat så att det ska se ut på detta sätt vilket jag hatar. Spelet skall bytas bort imorgon. Kommer pirata PC-versionen när den kommer. Fan heller att UBI ska få mer pengar av mig.

FIXA DENNA CP-BUG!


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Har spelat lite mer nu och verkligen försökt titta efter det du beskriver genom att ändra brightness och kolla nära osv, men kan inte se något konstigt alls..

Dock har jag ett annat problem, när jag söker efter matcher i multiplayer, så tar det oftast riktigt lång tid innan man hittar spelare.
(Waiting for abstergo agents) kan det stå skitlänge. Och antalet spelare pendlar upp och ner, 2/6, 6/6 osv. men även om det står 6/6 eller 7/7 så startar det inte, och efter ett tag så går det ner till 5/6 igen och så fortsätter väntan...

Vad kan det bero på? är det folk som är för otåliga och lämnar innan det laddat klart? Är det så få som spelar? Är det mitt nät som krånglar? Någon annan som har samma problem?

Medlem

Märkte av den ljusa ridån i överkant direkt. ser som sagt ut som skit. Lirar på en 32" Panasonic lcd, som på övriga spel har en utmärkt bild.
Dock försvinner den ljusa delen om jag kör spelet via projektorn. Ytterst udda "bugg".

Zlampan-> Det tar en evig tid för mig också. Men ibland hoppar det igång direkt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Jozo:

Lirar AC:B för fullt och har inte märkt av någonting av det du nämner!

Det flyter på bra mycket bättre än AC2...

Det gör det verkligen inte!

Medlem

Japp, har samma problem som Earthscum.

Min blir inte lika vit som i den länkade bilden men jag får stora feta "blocks" och ränder (både vertikala och horisontella) över hela bilden. Lättast att se detta är att man kollar upp mot himlen för att sedan panorera kameran både till höger och vänster och upp och ner.
Detta gäller bara i singleplayer-delen, kör jag mp så är bilden klar och fin.

Medlem

Kollar man gameplay videos och video resentioner så kan man se att effekten med att övre delen av bild skärmen är ljusare finns även där.

Detta är ett medvetet val av de som programmerat spelet. Ser riktigt fult ut. Tittar man noga ser man att c:a 25% av övre delen har en något ljusare hinna än nedre delen.

Bra för er som inte märker av detta. För mig gör det spelet helt ospelbart. Har inte rört spelet sen jag fick det i torsdags.

Jag hoppas utvecklarna släpper en patch som gör att man kan stänga av denna effekt. De skulle haft det från början. Många som tycker den ser fult ut och vill kunna stänga av den.

Väntar på PC versionen och får se om skiten går att modda bort.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/8621000...

Det ser ut som det gör på bilden från denna tråd. Fast min är mer blockig och sträcker sig ända ner till 75% av bildskärmen.

Någon annan som har samma problem och vet hur detta fixas? Problemet finns bara i ACB.

aha det där hade jag med, men det försvann.
Undradede om det var meningen eller vad men nu när det är borta så kvittar det.

Medlem
1
Skriv svar