Portal 2's nonsens-DLC - BRA!
Det var då fan var alla klagar på att Portal 2 innehåller nedladdningsbart innehåll, DLC. Och om de inte klagar på det så klagar de på att DLC:t bara är i form av mössor och pynt för dina co-oprobotar. Enligt min ringa åsikt så är det här det perfekta DLC:t! Det innehåller ingenting du måste ha, inget som gör dig bättre eller förenklar spelet, utan enbart sådant som kan vara roligt att ha tillgång till om du känner för att blåsa lite stålar någon trist söndagseftermiddag. Är det inte precis det behovet nedladdningsbart material ska fylla?
Fast det är klart, ett par extra banor hade inte skadat, men det kommer säkerligen. Var bara jävligt glad att Valve inte valde att sälja saker som påverkar spelet på något relevant sätt i sin fåniga lilla butik, DÅ hade du fått se på gnäll.
Helt rätt det du skriver. Att klaga på någonting som kostar och som man inte ens behöver begriper jag inte. Vill man ändå ha det som säljs, trots att det inte är nödvändigt, så får man väl betala utan att klaga.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Jag är iofs inte helt främmande för att köpa mössor och sånt, jag gillar att samla bisarra prylar i spel. Jag ser dock inte riktigt poängen med att köpa det i ett spel där bara en annan person kan se det, men vill man så... jag tänker inte gnälla för att personer med ännu mer samlarmani än jag får chansen att bränna sina stålar på mössor :).
Jag tror inte detsamma kommer att hända i Portal 2, finns liksom ingen anledning att sabba spelet över DLC... Hoppas jag :).
Planetside 2 har jag inga som helst nyheter om, hoppas bara att det kommer inom min livstid. Om det har någon ny, spännande betalningsmodell, som t ex World of Tanks, är jag bara nöjd. Om det har DLC-vapen med dubbelt så hög skada och precision som de som är gratis, kommer jag att gråta öppet.