Irriterande feature i bildarkivet

Medlem
Irriterande feature i bildarkivet

Om jag har förstått det rätt, så finns det en funktion som minskar ned bilder som är större än fönstret, så att man skall se hela bilden. Jag använder Opera, som har en alldeles jättebra zoomfunktion, både ut- och in-zoom. Men när jag "zoomar in", dvs förstorar bilden så att jag skall se bättre vad det är, så återställer hela tiden skriptet bilden, vilket är väldigt störande.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Bildarkivet är (som synes) i stort behov av att fixas till överlag. Så kommer ske framöver, jag är inte säker på att kodarna lägger nån energi på det innan dess, men jag ska be dem ta en titt på ditt bekymmer.


signatur
Medlem

Jag vet tyvärr inte vad det är för funktion i Opera du menar men vi har inget skript, vad jag vet, inbyggt i bildarkivet som ska anpassa bilden efter webbläsarens storlek.

Men som Tompa säger så är bildarkivet i behov av en uppfräschning.

Medlem

Hmm. Jag får ta och be om ursäkt, jag har testat runt lite och det är inte alls FZ som gör det som jag beskrev ovan. Det är tydligen en inbyggd grej i Opera.

(Föressten så syns länkarna i Informationsrutan vid Skapa nytt inlägg väldigt dåligt. Länkarna till smiley-listan och EosCode-manualen alltså. Dom har samma färg som texten och har varken underline eller hover-effekt.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra att det löste sig. Ska ta en titt på länkarna, conthox!

Medlem

Apropå funktioner i nya bildarkivet... Är det bara jag, eller finns det numera inget sätt att få en överblick över sina bilder? Jag har skitmånga, och FZ visar dem från den första, så som jag vill ha med min senast uppladdade bild i bloggen tar det mig säkert ett par timmar att bläddra igenom alla tills jag kommer till den...

Medlem

Nej vänta, det är värre! Min profilsida visar enbart bilder från min allra första bildkategori (Dreamhack 2008). Mina övriga bilder syns inte till någonstans. Hur hittar jag dem?

1
Skriv svar