CoD Elite - du ljuger!

Medlem
CoD Elite - du ljuger!

Det är ett jävla gnäll om Call of Duty. Närmare bestämt att dess nästa inkarnation inte bara ska ha vanlig twitch-multiplayer där du får spö av brittiska 11-åringar som pratar som ärrade kåkfarare fast med mer svordomar och könsord, utan dessutom möjligheten att betala för att få lite mer än så. Det är rena rama tittarstormen. Läsarstormen. Whatever.

Slutresultatet blir dock detta: Du kommer att köpa nästa CoD. Du kommer att spela det online om du gillar sådant. Och även om du aldrig någonsin köper en enda hatt eller pistol, så stödjer du därmed idén med mikrotransaktioner. Gamers snackar väldigt mycket online, men jag har ännu aldrig sett någon faktiskt backa upp sina ord med handling, t ex genom att bojkotta ett spel. Och ingen kommer att göra det den här gången heller; så fort spelet släpps kommer protestgrupperna och forumtrådarna att tystna, och alla som deltagit i dem kan ses spela CoD.

På sätt och vis är det egentligen rätt skönt att ingen, inte ens spelarna själva, tar det här med spel på så stort allvar.

#blogg

Medlem
CoD Elite - du ljuger!

Hmm blir väl troligen så.
Jag köpte t.ex. Brink pga att Wolfenstein Enemy Territory var bra, dock totaaaal sög Quake Wars enligt mig i jämförelse. Även om Brink hade några goda idéer så tycker jag inte det räckte för att släppa ett Quake Wars med annat utseende.

Men tillbaka till CoD.
Om man laddar ner spelet, borde inte det vara som en örfil mot företaget då? Visst, man spelar SP (för MP lär väl inte funka), men man gynnar ju inte företaget med pengar ens för produkten.
Det om något borde ju vara värre än en bojkott lr? Man kort sagt stjäl från företaget och ignorerar den sista raden som brukar pryda en nfo fil:

Citat:

6. Support the companies, which software you actually enjoy!

Fast visst, man ger dem ju uppmärksamhet, och Activision skulle säkert kunna svinga runt det till något positivt i slutändan ändå:
CoD MW3 is the most bought, and most pirated software in the history of mankind with 27mil copies combined etc etc.
Theres no press like bad press, when its actually good press. >.<

ppsst ladda inte ner spelet, det är olagligt

Medlem

Jag har själv aldrig sagt att jag inte skulle köpa nästa COD, men jag var tveksam. Men jag har fortfarande köpt det.

Men nu har jag bestämt mig för att inte köpa MW3, och det har jag verkligen bestämt mig för, så om jag köper det så blir jag besviken på mig själv.

Medlem
Skrivet av Siken:

jag var tveksam. Men jag har fortfarande köpt det.

+1
Denna gång kommer jag vänta längre... tills merparten av reviews och tester har genomförts och efter Steam haft någon gratishelg. Om jag övertygas då, så kanske. Problemet är ju att jag inte är intresserad av deras MP ALLS längre, jag vill bara ha fortsättning på deras SP story.

Medlem

Amen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelarstatistiken ljuger aldrig. Trots all skit som IW fick för sitt MW2 så är det, fortfarande, en av de överlägset mest spelade multiplayerspelen.
På Steam är det bara CS som har fler spelare just nu än MW2.

Angående bloggposten, vad har MW3 med mikrotransaktioner att göra? Ingen som är associerad med spelet har nämnt något om det. Källa?

Om du menar prenumerationstjänster så håller jag dock med, men att spelvärlden accepterar det är ju rätt så självklart, se bara på World of Warcraft.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fast vissa av oss bojkottar CoD på riktigt, jag te.x.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte köpt ett Call of Duty sen tvåan, var nära på att köpa fyran då den faktiskt var bra. Efter att ha testat de senare på internetcaféer så får de tummen ner av mig för både gameplay och konceptet med 1 spel per år :/

Skägg.
10 Chambers

Det är precis samma "problem" som med NHL. Varje år kommer ett nytt, inte särsilt nyskapande, spel som i grund och botten erbjuder väldigt habil underhållning. Precis som det alltid kommer en fläskig CGI-fest till actionfilm varje sommar.


signatur
Medlem

Jag kommer förmodligen också att spela nästa CoD (även om seriens onlinebitar aldrig varit min kopp te). Å andra sidan har jag inte klagat på att "tvingas" köpa hattar och skor i spelet heller :).

1
Skriv svar