Detta får du från CoD: Elite - utan att betala

Inaktiv

undra hur mkt pengar dom betalade för det här skitnödiga reklamfilmen ,istället för att göra spelet bättre..

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Kogster:

ser bra ut i printscreens men när man spelat det ett tag ser man alla fel och framför allt alla kassa texturer

Vilket spel jämför du med? Real World?

Spela Crysis med allt på högsta och leta efter lågupplösta texturer i 15 minuter, hoppa sedan in i Crysis 2 med allt på högsta och gör samma sak.

Crysis 2 är inte fult, men det är konsolskadat och Crysis ser bättre ut när man granskar detaljerna. [EDIT: JAG tycker att det har sämre grafik än Crysis. Tvåan är bara en massa glow och skit som "döljer" lågupplösta texturer som kan hittas lite här och var. Lyckas jag redigera inlägget istället för att citera det denna gång?]

Jag undrar hur många fanboys som kommer att använda denna funktionen. Nåja, det är deras problem så länge det inte sprider sig till andra spel/genres och blir ett krav för att spela online i framtiden.

Medlem

nytt cod med samma grafik sen cod 2. Enda som skiljer är ny story och miljö XD Tja, om The sims kunde pressa ur samma bös i olika exemplar så kan tydligen Activition, allt fler borde resa sig upp å säga NEJ Glöm det

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:

-bara det faktum att han kallar folk "haters" säger väll nog. Död åt kotick & activision

Jo just när han säger det så ska dom dö men hade dice sagt det så hade väl det vart svincoolt eller?

Haha någon känner sig träffad.

Nej, det hade varit lika töntigt om DICE hade sagt det. Visserligen föredrar jag BF serien före CoD, men jag är verkligen inte någon DICE/BF fanboy. Det faktum att de är helt ägda av EA samt börjar trycka ut DLC'n lika bra som Activision J****** är anledning nog.

Medlem

http://sitesmartgaming.com/forums/f44/apparently-modern-warfa...
"Perhaps Activision will sell bullets separately in Modern Warfare 3. Or perhaps the magazine is a solid piece of metal and the rifle shreds pieces off and slings them towards the enemy" Roligaste på länge

Medlem

Tänker inte ge dem ett jävla korvöre. Jag bryr mig inte om vad jag får och inte får, jag tänker inte köpa spelet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:

-bara det faktum att han kallar folk "haters" säger väll nog. Död åt kotick & activision

Jo just när han säger det så ska dom dö men hade dice sagt det så hade väl det vart svincoolt eller?

Haha någon känner sig träffad.

Nej, det hade varit lika töntigt om DICE hade sagt det. Visserligen föredrar jag BF serien före CoD, men jag är verkligen inte någon DICE/BF fanboy. Det faktum att de är helt ägda av EA samt börjar trycka ut DLC'n lika bra som Activision J****** är anledning nog.

Fast inget av DLC'na till BFBC2 har kostat (iallafall för PC), så jag har inget emot gratis extra material.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

alttså ungefär som starcraft 2 fast du måste betala för det och spelet är inte ens gjort för tävling , med ungefär noll skills (även på pc) och då ska man betala för någon som man får gratis från starcraft 2

att alla cod efter Mw1 har skills eller djup är årets största skämt och att man ska betala för en tjänts som kretsar kring det är juh bara ett skämt

vill man spela ett våldtagen konsolport som är riktat mot noobs med random kills och vapen som är noob frinedly så ska man spela cod , spelar man konsol så bör man nog också spela det eftersom att det är det bästa online man kommer (haha...)

Men att man ska tro att det finns ett djup i multiplayern och att man ska tävla i det? haha .. lägg pengarna på en pc och ett mp pc spel typ sc2? istället för en lögn

konsol fanboys håll er borta , jag har tekniskt sett inte sagt att konsol är dåligt , bara det att det vore en lögn att säga att ett konsol spel har ett djup och skills mer än ytligt

Medlem
Skrivet av Pettson:

alttså ungefär som starcraft 2 fast du måste betala för det och spelet är inte ens gjort för tävling , med ungefär noll skills (även på pc) och då ska man betala för någon som man får gratis från starcraft 2

att alla cod efter Mw1 har skills eller djup är årets största skämt och att man ska betala för en tjänts som kretsar kring det är juh bara ett skämt

vill man spela ett våldtagen konsolport som är riktat mot noobs med random kills och vapen som är noob friendly så ska man spela cod , spelar man konsol så bör man nog också spela det eftersom att det är det bästa online man kommer (haha...)

Men att man ska tro att det finns ett djup i multiplayern och att man ska tävla i det? haha .. lägg pengarna på en pc och ett mp pc spel typ sc2? istället för en lögn

konsol fanboys håll er borta , jag har tekniskt sett inte sagt att konsol är dåligt , bara det att det vore en lögn att säga att ett konsol spel har ett djup och skills mer än ytligt

Medlem
Skrivet av Pettson:

alttså ungefär som starcraft 2 fast du måste betala för det och spelet är inte ens gjort för tävling , med ungefär noll skills (även på pc) och då ska man betala för någon som man får gratis från starcraft 2

att alla cod efter Mw1 har skills eller djup är årets största skämt och att man ska betala för en tjänts som kretsar kring det är juh bara ett skämt

vill man spela ett våldtagen konsolport som är riktat mot noobs med random kills och vapen som är noob frinedly så ska man spela cod , spelar man konsol så bör man nog också spela det eftersom att det är det bästa online man kommer (haha...)

Men att man ska tro att det finns ett djup i multiplayern och att man ska tävla i det? haha .. lägg pengarna på en pc och ett mp pc spel typ sc2? istället för en lögn

konsol fanboys håll er borta , jag har tekniskt sett inte sagt att konsol är dåligt , bara det att det vore en lögn att säga att ett konsol spel har ett djup och skills mer än ytligt

mjo.... casual all the way.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad alla är självupptagna experter i denna tråd

Dom flesta tillverkare vill tjäna pengar alltså göra spelet så tillgängligt för alla, vilket uppenbarligen cod är,

Men största frågan vad är skills? , eftersom man dissar cod så hårt så antar jag man har ett annat spel i åtanke som kräver mer av spelaren och då pratar jag ren fps inget annat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Blir så trött på alla onödiga funktioner. Vill dem ha ett spel som kommer att uppskattas av communityn så måste det anpassas för matcher. Det vill säga: Bort med Hardcore-mode, ett läge som alla spelar räcker. Låt oss köra dedikerade servrar, låt oss köra utan Steam.

Jag och garanterat flera bryr oss inte ett dugg om man kan gå in på någon sida och kolla sina stats. Det spelet handlar om är att antingen ha kul eller spela för att vinna. Cod4: Promod är ett jävligt bra exempel på hur ett Cod-spel skall vara. Om jag får vara ännu jobbigare så vill jag ha tillbaka känslan som fanns i de ännu tidigare spelen.

Vill verkligen inte dagarna innan läsa att vi inte fick dedikerade servrar. Då har dem gjort ännu ett spel som kommer bli mainstream och i slutändan så otroligt monotont där alla springer runt med Perks. Perks kan jag hantera men om man tittar på MW2 och BlackOps så kör 90% med Ninja Pro, hur kul är det på en skala från 1 till 10?

Nä, tacka vet jag de äldre Cod-spelen. Då man fick sitt vapen, sin granat och sin smoke/flash och fick utgå därifrån. Då var det fortfarande klass på spelet och man kunde särskilja på de bra och de sämre spelarna. Även communityn var stor då det fanns många stora och välkända svenska klaner med egna servrar som skapade glädje många kvällar.

Medlem

Så jag läste igenom listan lite snabbt.. Låter jävligt mycket som att dom ska skapa en ny Playzeek hemsida. För er som inte vet så är Playzeek/Spelarenan en hemsida där man loggar in och spelar på vissa counterstrike1.6 servrar och får statistik/rank på hemsidan utöver vad man gör i spelet. Man kan kolla upp andra spelares stats och jämnföra med sig själv och Heat sensor mappen dom snackar om finns också där om du går in på MatchAnalyzer och kollar på en match du spelat. Man kan gå med i gathers och hamnar i playzeeks egna teamspeak med folk så fixar ledaren upp lagen där etc..

Hur kan dom gå ut och skryta med en sån här grej?
Dom sjönk bara mer i mina ögon efter detta, även att dom gjorde en hypad film för något som redan finns! fast till ett annat spel.. jag tycker playzeek ser mognare ut och den sidan är väldigt gammal!

Så denna *Elite* sak borde heta något annat än Elite för det är en ripoff.
Cod:Statistics hade varit ett mycket bättre val MEN... Dom vill ju locka alla 12 åringar till att skaffa det så då måste det heta något 1337

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Men största frågan vad är skills? , eftersom man dissar cod så hårt så antar jag man har ett annat spel i åtanke som kräver mer av spelaren och då pratar jag ren fps inget annat.

Tror att anledningen till att så många ser ner på spel som CoD är att det är så lätt att träffa motståndarna. Mer eller mindre alla spel använder sig av någon form av hit assists men som jag förstått det så använder sig dagens CoD spel av en enormt överdriven sådan. Att i farten lyckas träffa ett huvud med ett sniper gevär är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Det fanns en tid då CoD siktade på realism idag verkar det sikta mer på action á la Michael Bay.

Jämför man CoD med mer realistiska spel som Americas Army så kräver iaf AA mer övning för att träffa ett mål i farten än spel som CoD.

Därmed inte sagt att man inte kan vara duktig även i spel som CoD, självklart kan man vara det. Jag anser inte att CS är vidare realistiskt men det råder ingen tvekan om att det finns en hel del duktiga CS spelare. Det finns fler avgörande faktorer än att bara vara bra på att träffa, faktiskt är det dessa faktorer som är skillnaden mellan en spelare som är "skillad" kontra en som inte är det.

rav
Medlem

Jag har svårt att se intresset med detta. Men man kanske håller på att bli gammal

Filmen var trevlig. Slutet på den gav lite Battlefield vibbar.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:

-bara det faktum att han kallar folk "haters" säger väll nog. Död åt kotick & activision

Jo just när han säger det så ska dom dö men hade dice sagt det så hade väl det vart svincoolt eller?

Haha någon känner sig träffad.

Nej, det hade varit lika töntigt om DICE hade sagt det. Visserligen föredrar jag BF serien före CoD, men jag är verkligen inte någon DICE/BF fanboy. Det faktum att de är helt ägda av EA samt börjar trycka ut DLC'n lika bra som Activision J****** är anledning nog.

Fast inget av DLC'na till BFBC2 har kostat (iallafall för PC), så jag har inget emot gratis extra material.

såg en video här på fz nyligen där en brittisk tidning intervjuade DICE där man sade att 2 st DLC har redan gjorts..

Redan gjorts!!! Det innebär att de inte ens försöker hålla sig fast vid den gamla myten om att DLC skapats av utvecklarna i efterhand, efter releasen av main-spelet. BS, fucking DICE är nästan värre än AVj själva.!!!!

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Kogster:

Har blops verkligen så kass grafik? verkar ju kul för alla som inte bryr sig om att faktiskt ha kul utan jagar självförtoende i datorspel^^

Se det ur en annan synvinkel. Tänk att ett spel med så relativt medioker grafik kan vara ett av historiens mest spelade multiplayerspel någonsin. Då borde det spelet ha något utöver det vanliga, som andra och snyggare spel (*host*crysis2*host*) inte har.

personligen tycker jag crysis 2 är riktigt kul + crysis 2 har ingen vidare grafik än så länge men det ska fixas snart

Crysis 2 inte har ngn vidare grafik?
Vad har hänt med världen..

ser bra ut i printscreens men när man spelat det ett tag ser man alla fel och framför allt alla kassa texturer

Vilket spel jämför du med? Real World?

crysis WH såklart det hade state of the art grafik. Crysis 2 har "fusk grafik" de har gjort det snyggt men samtidigt fuskat allt de kan fuska för att få konsollerna(och de flesta datorer) att orka med skiten. Men klippen från DX11 patchen ser otroliga ut. tung tesselerisering med bättre texturer är bara så vakert

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av raefzm88:

-bara det faktum att han kallar folk "haters" säger väll nog. Död åt kotick & activision

Jo just när han säger det så ska dom dö men hade dice sagt det så hade väl det vart svincoolt eller?

Haha någon känner sig träffad.

Nej, det hade varit lika töntigt om DICE hade sagt det. Visserligen föredrar jag BF serien före CoD, men jag är verkligen inte någon DICE/BF fanboy. Det faktum att de är helt ägda av EA samt börjar trycka ut DLC'n lika bra som Activision J****** är anledning nog.

Fast inget av DLC'na till BFBC2 har kostat (iallafall för PC), så jag har inget emot gratis extra material.

såg en video här på fz nyligen där en brittisk tidning intervjuade DICE där man sade att 2 st DLC har redan gjorts..

Redan gjorts!!! Det innebär att de inte ens försöker hålla sig fast vid den gamla myten om att DLC skapats av utvecklarna i efterhand, efter releasen av main-spelet. BS, fucking DICE är nästan värre än AVj själva.!!!!

DLC:s man fick om man förhandsbokar, det var banor fån bf2. mycket bra banor som jag spenderat mången timme på.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

såg en video här på fz nyligen där en brittisk tidning intervjuade DICE där man sade att 2 st DLC har redan gjorts..

Redan gjorts!!! Det innebär att de inte ens försöker hålla sig fast vid den gamla myten om att DLC skapats av utvecklarna i efterhand, efter releasen av main-spelet. BS, fucking DICE är nästan värre än AVj själva.!!!!

Han pratade om Back to Karkand och Physical Warfare paketet. Det ena får allihopa som köper spelet nära release, det andra om man förhandsbokar spelet, deras sätt att säga tack till fansen, men också att sälja nära release. Som sagt, dessa är gratis för mig som skaffar spelet, så jag klagar inte.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

12
Skriv svar