Mionix Zibal 60

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av raefzm88:

Provade detta tbord i förra veckan och måste säga att det är verkligen inte bra!

Avsaknaden av windows-knappen gör det näst intill oanvändbart då iaf jag konstant använder den i samband med andra tangenter för att öppna genvägar etc.
Tjockleken ger intrycket att detta tangentbord kommer ifrån tidigt 90-tal. Bakgrundsbelysningen lyser alldeles för svagt, även vid maximal styrka. Mekaniskt i all sin ära, men 1500:- är detta tangentbord verkligen inte värt. Betyg 2/5

+1 på dina åsikter om Windows-tangenten. Argumentet att det finns en till höger vid "Alt gr" fungerar ungefär lika bra om att använda höger CTRL tillsammans med C och V för att klippa och klistra.
Ljusstyrkan på bakgrundsbelysningen har jag däremot inte något emot. Antingen har jag det så ljust runt mig att jag inte behöver bakgrundsbelysning för att hitta tangenterna, och är det så mörkt att jag inte kan urskilja vad det står, räcker den befintliga bakgrundsbelysningen. I ärlighetens namn tittar jag inte speciellt mycket på tangentbordet när jag användet det, eftersom jag vet var tangenterna sitter ändå. Man har ju ändå inte tid att titta på tangeterna när man spelar, man är ju stendöd om man sitter och glor på tangentbordet i stället för på skärmen.

nah, men när de marknadsför produkten med att den har bra bakgrundsbelysning när den inte har det fungerar inte riktigt. Sen är det som du säger det minsta problemet men overall är det inget bra tbord.

Inaktiv

Kopia av steelseries 7g fast dyrare?


signatur

a"C"RED -

Medlem

CTRL + Esc = Windows-knappen

Inaktiv

Tyvärr så ser det ut som designerna gick hem när det var dags att börja arbeta fram en design.
Slående likhet med gamla 90 tals tangentbord.


signatur

The Year was 2027..

Inaktiv

hatar tangenbord med windowstangenter.. trycker alltid på den jävla windowsknappen när det skulle va alt gr .. och en massa skit poppar upp

Medlem
Skrivet av bladefinor:

CTRL + Esc = Windows-knappen

CTRL+ESC+1 blir ganska trassligt, plus att det inte funkar.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Men varför ska alla tangentbord som verkar bra mekaniskt ha en sådan där liten mikro-entertangent?! Jag står inte ut med sådana, så det här är inte det tangentbord som ersätter mitt sakta döende Logitech...

Medlem

Skulle lätt ha köpt denna om den inte varit så jefla dyr

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Men varför ska alla tangentbord som verkar bra mekaniskt ha en sådan där liten mikro-entertangent?! Jag står inte ut med sådana, så det här är inte det tangentbord som ersätter mitt sakta döende Logitech...

Du verkar inte ha försått det än. Amerikanska tangentbord har liten Enter-tangent. Skandinaviska tangetbord har en STOR Enter-tangent.

Medlem

Själv kör man med ett Filco Majestouch 2 "Tenkeyless" (skandinavisk layout) med blåa switchar. Sorry, men för 90£ våldtar det denna bräda. Inga bullshitknappar eller löjlig belysning. Inga onödiga USB-hubbar (vem använder ens dom på ett tgb?!). Det är kort och gott ett no-bullshit tangentbort, som säger FU till numpad som endå bara siffertuggare har glädje av.

KÖP!

Medlem

ibm classic tangentbord från 1994, står sig än idag.

kvalité må jag säga.

Medlem

Själv ser jag det som ett + att det saknas windowstangent
Bara irriterande att man ibland råkar trycka ner den och den öppnar Start-menyn när man sitter och spelar något.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar