The Elder Scrolls V: Skyrim

Robot
The Elder Scrolls V: Skyrim

FZ är bland de första i spelmedievärlden att provspela Skyrim. Det här är våra snöiga betraktelser från ett av 2011 års mest efterlängtade äventyr.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
The Elder Scrolls V: Skyrim

Holy shit, what is this?
Forged in God's very flames.
Do mine eyes tell me lies,
A new Elder Scrolls Game?
Time is nigh, I must fly,
Venture forth on my quest.
Goodbye Ma, goodbye Pa
And goodbye Girlfriend's breasts.
I'll be off Azeroth, catch you later Hyrule.
I'll be gone Albion, I'm no longer your fool.
Other crap filled the gap
While I waited to begin...
The adventure of my life
in the land of Skyrim!

Medlem

Monstren du mötte i grottorna var dom baserade på vilken nivå din gubbe var? säg nej snälla

Medlem
Skrivet av hidayat:

Monstren du mötte i grottorna var dom baserade på vilken nivå din gubbe var? säg nej snälla

Det var dom säkert, dom har tidigare sagt att världen kommer levla upp med dig även i Skyrim. Men oroa dig inte, spelar du på PC så lär det komma en liknande mod som oblivion hade. Spelar du på konsol så gråter jag med dig.

Medlem

En snabb kommentar om laddningstiderna bara och som ytterligare stärker PC'n som spelmaskin framför de nu uråldrigaspelkonsollerna. På PC'n kan man ju lätt RAID'a ett antal diskar eller varför inte bara köra SSD. Då borde laddningstiderna bli mindre pinsamma!

Kan ju hända att SSD funkar fin-fint på 360 'n och PS3'n med, men jag orkar faktiskt inte kolla upp det innan jag postar, så jag chansar

Ser fram emot släpp iaf!!!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Hoppas på att laddningstiderna inte är speciellt långa efter spelets release >.<

Medlem

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Medlem

Längtar så jag nästan går sönder. Ska strax lägga en beställning på Collector's. Oblivion och Morrowind är de två allra bästa spelen genom tiderna.


signatur

Memento Mori

Medlem

Åh vad jag längtar

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av hidayat:

Monstren du mötte i grottorna var dom baserade på vilken nivå din gubbe var? säg nej snälla

Det var dom säkert, dom har tidigare sagt att världen kommer levla upp med dig även i Skyrim. Men oroa dig inte, spelar du på PC så lär det komma en liknande mod som oblivion hade. Spelar du på konsol så gråter jag med dig.

Ja och nej. Fiender levlas upp som i Fallout 3, inte som i Oblivion. I Fallout märktes det knappt.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Ganska uppenbara svar på dina frågor...

Först o främst, läs igenom vad han skrivit istället för att ställa frågor...

1. Står klart och tydligt PC om du läser det han skrivit.

2. Han kommenterade även det.

3 & 4. Han testade den ofärdiga versionen av spelet på deras test PC...
Det är troligtvis väldigt svårt att basera hur laggigt ett spel är endast av att spela det på en specifik dator en enstaka gång under 1 h.

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Zedrix:

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Ganska uppenbara svar på dina frågor...

Först o främst, läs igenom vad han skrivit istället för att ställa frågor...

1. Står klart och tydligt PC om du läser det han skrivit.

2. Han kommenterade även det.

3 & 4. Han testade den ofärdiga versionen av spelet på deras test PC...
Det är troligtvis väldigt svårt att basera hur laggigt ett spel är endast av att spela det på en specifik dator en enstaka gång under 1 h.

Var exakt står det PC?
Kollade igenom själv ett par gånger utan att se det, kan ha missat det dock.
Om inte jag misstar mig helt så tror jag dock att detta var på Xbox, då deras presentation spelades på konsol.

Medlem

Spelet ser nice ut, men såvidare Bethesda inte lägger sin rånaraktiga stämning mot Mojan så blir det inget köp av mig och polarna


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Zedrix:

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Ganska uppenbara svar på dina frågor...

Först o främst, läs igenom vad han skrivit istället för att ställa frågor...

1. Står klart och tydligt PC om du läser det han skrivit.

2. Han kommenterade även det.

3 & 4. Han testade den ofärdiga versionen av spelet på deras test PC...
Det är troligtvis väldigt svårt att basera hur laggigt ett spel är endast av att spela det på en specifik dator en enstaka gång under 1 h.

Var exakt står det PC?
Kollade igenom själv ett par gånger utan att se det, kan ha missat det dock.
Om inte jag misstar mig helt så tror jag dock att detta var på Xbox, då deras presentation spelades på konsol.

Kan svära på att jag läste någonstans att menyerna var lite små irriterande på PC...
Dock så kan detta ha varit någon annanstans då jag är väldigt trött atm...

Sen så tror jag även att laddnings tiderna och båg skyttet är svårare på PC än konsol.

Medlem

FZ Snälla gör för vana att skriva någonstanns i toppen av era förhandstittar/res vad ni spelar på, testar ni det på flera olika så skriv en för var... Säger inte ett piss annars ju =(

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Zedrix:

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Ganska uppenbara svar på dina frågor...

Först o främst, läs igenom vad han skrivit istället för att ställa frågor...

1. Står klart och tydligt PC om du läser det han skrivit.

2. Han kommenterade även det.

3 & 4. Han testade den ofärdiga versionen av spelet på deras test PC...
Det är troligtvis väldigt svårt att basera hur laggigt ett spel är endast av att spela det på en specifik dator en enstaka gång under 1 h.

Jag blir redigt förbannad på folk med en sådan attityd som du uppvisar, men jag väljer att inte spy ut min nerd-rage utan inväntar svar från artikelskrivaren som har spelat spelet och kan besvara på mina frågor som INTE stod i artikeln och som jag skrev EFTER att ha läst artikeln.

AW8
Medlem

Rolig läsning! Jag gillar det där med att även kringresande/jagande personer kan handla med dig.

Med "söt flicka" antar jag att du menar en vuxen kvinna, om inte Bethesda ändrat sig och låter oss gå bärsärk på barnen (åtminstone de kufiska ungarna som tydligen vaktar gruvöppningar )?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Fy fan jag kan inte med ord beskriva hur långt det känns till 11 11 11..... Tur att Dues Ex.. Dead Island... RAGE och möjligen Batman ligger lite innan:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Laddningstiderna... Oblivion och fallouts stora akilleshälar som massakrerar stämningen och inlevelsen totalt... Dödar all känsla av att fly in i en grotta för att ta skydd från en drake. Tvingar fram sunkiga lösningar som att alla grottor har små söta dörrar. Gör att en fiende som står i grotta inte kan se dig komma smygandes. Gör att man inte kan se ut genom fönster i hus etc. Blir helt enkelt en mycket stelare och tråkigare upplevelse.

Känns ju otroligt mycekt mer episkt att vandra ut från en grotta och mötas av solskenet som lyser upp öppningen, som bländar en och kastar långa skuggor.

Går att leva med men kommer alltid att störa mig på laddningar för att gå in i små hus på 1 rum, det ska inte behövas...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bethesda verkar fruktansvärt snåla med vilka bilder & videos som får visas, det tycker jag är trist. De måste anse att vi spelare är för dumma för att förstå kvalitetsskillnader, tex mellan skakiga handcams och bättre produktioner. De borde vara lite mer avslappnade & generösa, som Arena.net! Gillar både Morrowind & Oblivion hårt så det blir ett givet köp iaf!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av hidayat:

Monstren du mötte i grottorna var dom baserade på vilken nivå din gubbe var? säg nej snälla

Jag har för mig att de sa att vissa påverkas av sin level annars är det olika zoner med olika levlar.

Medlem

ser så sjukt mycket fram emot Skyrim! det kommer rocka min mörka höst och min kyliga vinter! om och om igen!

Medlem
Skrivet av isma:

ser så sjukt mycket fram emot Skyrim! det kommer rocka min mörka höst och min kyliga vinter! om och om igen!

Ja blir kämpigt att gå ut gymnasiet med detta och bf3 på köp listan

Medlem
Skrivet av helium9100:
Skrivet av isma:

ser så sjukt mycket fram emot Skyrim! det kommer rocka min mörka höst och min kyliga vinter! om och om igen!

Ja blir kämpigt att gå ut gymnasiet med detta och bf3 på köp listan

you can do it! se bara till att ha bra balans i höstens äventyr så fixxar du det :]

Medlem

Gick det att ha riktiga skägg? Jag stod inte ut med Oblivions patetiska försök till ansiktshår.

Medlem

JAg ser fram emot Skyrim. Kan knappt vänta på att få sätta tänderna i construction editor. Gillade dock inte införandet av "mini games" i Oblivion och jag tror inte jag uppskattar det i Skyrim heller.

Det är väl ingen som sett "quick time events" i Skyrim?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

När man går in i en stad (finns det större samhällen?) i Skyrim, är det dörrar (separat cell i världen) eller helt öppet Morrowind-stil?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När man går in i en stad (finns det större samhällen?) i Skyrim, är det dörrar (separat cell i världen) eller helt öppet Morrowind-stil?

som jag förstår det är det morrowind stil, men i större städer (om det finns) antar jag att det kommer finnas loading scener.

Medlem
Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Zedrix:

Vilken plattform fick du testa på? Hur kändes styrningen? Var det vackert? Laggade det?

Ganska uppenbara svar på dina frågor...

Först o främst, läs igenom vad han skrivit istället för att ställa frågor...

1. Står klart och tydligt PC om du läser det han skrivit.

2. Han kommenterade även det.

3 & 4. Han testade den ofärdiga versionen av spelet på deras test PC...
Det är troligtvis väldigt svårt att basera hur laggigt ett spel är endast av att spela det på en specifik dator en enstaka gång under 1 h.

Jag blir redigt förbannad på folk med en sådan attityd som du uppvisar, men jag väljer att inte spy ut min nerd-rage utan inväntar svar från artikelskrivaren som har spelat spelet och kan besvara på mina frågor som INTE stod i artikeln och som jag skrev EFTER att ha läst artikeln.

Men herregud...

Jag förolämpade dig inte, jag skrev att du borde läsa igenom hans artikel innan du frågar frågor då många brukar fråga utan att läsa.

Jag har sett väldigt många personer fråga utan att läsa vilket var varför jag gav dig ett sådant svar.

Jag ber om ursäkt om du känner dig förolämpad men du borde även förstå att den större delen av dina frågor är... ja... lite onödiga då t.ex. #2 & #3 är mer en smaksak och #4 lag är någonting man får ta när de testar spelet i förväg.

Sen så #1 hade jag för mig att han kommenterade menyerna när det gällde att musen var lite jobbig i menyerna men efter jag hade läst igenom artikeln ett par gånger så kunde jag inte hitta det.
Har varit vaken ganska länga så jag kan ha blandat ihop det med en annan artikel...

Ännu en gång ber jag om ursäkt om du kände dig så förolämpad som ditt svar reflekterade..

12
Skriv svar